SAP breidt PartnerEdge-programma uit met Competency Framework

SAP Competency Framework-700

 

SAP biedt partners een nieuw ‘erkenningssysteem’ waarmee zij zich beter kunnen profileren richting klanten. Het Competency Framework - een onderdeel van het SAP PartnerEdge-programma - laat de ervaring en vaardigheden van partners zien en zorgt op die manier voor een betere match tussen leveranciers, partners en klanten.

Het Competency Framework stelt partners beter in staat om hun vaardigheden en kennis te etaleren en te laten zien waar ze goed in zijn. Onder andere de productkennis en de bekwaamheid van de consultants en de succesvol gerealiseerde projecten komen tot uiting.

Het nieuwe Competency Framework biedt onder andere:

  • meer erkenning voor de praktijkervaring en de waarde die partners met hun expertise en specialisaties inbrengen voor klanten,
  • een geautomatiseerd aanwijzingsproces zodat partners snel kunnen anticiperen op de behoeften van hun klanten. Aanwijzingen op basis van geleverde prestatie zijn voor partners zichtbaar in het SAP for Me-portaal. Partners gebruiken dit portaal om relaties met klanten en SAP te beheren,
  • nieuwe logo’s in de SAP Partner Finder-tool die alle competenties van partners weergeven zodat klanten deze kunnen zoeken en aan hun transformatiedoelstellingen kunnen koppelen.

Competenties en specialisaties

Binnen het framework worden partners op basis van twee aspecten ingedeeld: competentie en specialisatie. Om te beginnen zullen er zeven competenties zijn die aansluiten op een oplossing of een line-of-business, zoals human capital management. Elke competentie kent drie niveaus: essentieel, geavanceerd en expert.

Binnen elke competentie kunnen partners specialisaties hebben op product- of procesniveau, zoals talentmanagement. De prestaties in elke competentie worden gemeten aan de hand van expertkennis, gerealiseerde successen en bekwaamheid.

Snel de beste fit

Met het Competency Framework legt SAP de basis voor betere resultaten voor zowel partners als klanten. Klanten kunnen er zeker van zijn dat de partner die zij kiezen zowel de nodige kennis als bewezen expertise heeft om de specifieke oplossing te leveren die zij nodig hebben.

"SAP-partners zijn medebepalend voor het succes van de digitale transformatie van onze klanten", zegt Karl Fahrbach, Chief Partner Officer van SAP SE. "Vandaar dat we het klanten zo eenvoudig mogelijk willen maken om de beste fit voor hun zakelijke behoeften te identificeren. Daarnaast stelt het SAP in staat om de investeringen die partners doen in hoogwaardige leveringspraktijken te erkennen en te belonen."

Lees hier de reacties van partners op het nieuwe Competency Framework van SAP.

 

Lees ook
Universiteit Maastricht implementeert ‘SAP in the cloud’

Universiteit Maastricht implementeert ‘SAP in the cloud’

Digitalisering heeft een grote impact op de organisatie van het universitair onderwijs. Medewerkers van universiteiten verwachten bijvoorbeeld ook ‘op het werk’ de online experience die ze thuis gewend zijn. Verlof aanvragen of een factuur verwerken? Met een paar muisklikken moet het allemaal te regelen zijn. Met SAP S/4HANA Cloud, SAP SuccessFact1

GASSAN maakt winkelervaring persoonlijk met SAP

GASSAN maakt winkelervaring persoonlijk met SAP

Klanten verwachten een zo persoonlijk en relevant mogelijke customer experience. “Onze ambitie is om de behoeften van de klant te begrijpen nog voordat die zich hier zelf bewust van is”, zegt Debora Huisman-Leeser, Chief Creative Officer van GASSAN Diamonds. GASSAN krijgt daarbij de hulp van SAP Emarsys Customer Engagement.

Dynatrace breidt Davis AI uit voor ad-hoc verkennende analyses

Dynatrace breidt Davis AI uit voor ad-hoc verkennende analyses

Dynatrace heeft zijn Davis AI-engine uitgebreid om ontwikkel-, SRE- en IT-teams in staat te stellen ad-hoc, verkennende analyses uit te voeren. Hierdoor kunnen zij de kracht van Dynatrace's causale AI benutten om trends te onderzoeken of potentiële problemen te blokkeren, zoals onverwachte pieken in het netwerkverkeer of prestatievermindering.