Payvision verbetert support digitale werkplekken met Freshworks

payvision

Global merchant acquirer Payvision heeft Freshworks geselecteerd om haar bijna 300 medewerkers wereldwijd ongestoord te laten werken op hun PC's, laptops, tablets en telefoons. Van service- en incident- tot toegangs- tot asset management, werken met Freshworks heeft de tevredenheid van de Workplace Services activiteit van Payvision, maar ook van andere afdelingen en processen, aanzienlijk vergroot.

Het Nederlandse Payvision is onderdeel van ING Bank en biedt betaaldiensten aan handelaren in meer dan 26 landen. Sinds de start in 2002 is het bedrijf aanzienlijk gegroeid. Daarmee is ook het werk van de afdeling Workplace Services toegenomen. Zij verzorgen onder leiding van Alex Anheuer, Manager van Workplace Services bij Payvision, de eerste-, tweede- en derdelijns support van alle werkplekken en borgen dat alle services, endpoints en applicaties werken en beschikbaar zijn.

Workplace Services werkte eerder met verschillende ticketingsystemen. Het eerste ticketingsysteem bood weinig functionaliteit. Het tweede systeem was weer heel complex. Payvision ging dus op zoek naar een breed inzetbare, one-stop-shop oplossing. Voor de ondersteuning van externe klanten had Payvision al gekozen voor Freshdesk, de customer support software van Freshworks. Dat zette Anheuer op het spoor Freshworks’ oplossing voor IT service management software: Freshservice.

De keuze voor Freshservice was snel gemaakt. Het biedt een brede functionaliteit én laat zich intuïtief bedienen. Bovendien had Payvision een voorkeur voor een Software-as-a-Service (SaaS)-oplossing. Freshservice draait op een grote en dus stabiele en betrouwbare infrastructuur binnen Europa, zodat ook aan de privacywetgeving wordt voldaan.

Het resultaat van de keuze voor Freshworks is ook dat incidenten en service requests sneller en efficiënter afgehandeld worden, volgens de geldende regels. Alle informatie staat op één plek en biedt een goed overzicht. Tickets gaan niet meer naar een persoon, maar naar een team zodat ze niet blijven liggen als iemand er niet is. De interne samenwerking is eveneens verbeterd. Binnen Freshservice kun je direct zien wie er verantwoordelijk is voor een asset en die persoon betrekken bij een ticket zonder daar apart mailtjes over te sturen.

Workplace Services maakt zelf ook analyses in Freshservice. Anheuer zegt daarover: “We rapporteren bijvoorbeeld maandelijks met een dashboard over change management. Ook verder maken we met rapportages inzichtelijk wat er gebeurt. Hoeveel tickets komen er binnen? Hoe snel reageren we? En hoe vaak zijn we te laat? Zo weten we waar we dingen kunnen verbeteren. Want het belangrijkste is dat onze klanten, de medewerkers van Payvision, tevreden zijn.”

Met die tevredenheid zit het wel goed. “Doordat we tickets sneller oppakken en afhandelen, is de tevredenheid omhoog geschoten. 98% geeft aan ‘extremely satisfied’ te zijn na de afhandeling van een ticket en geeft ons een smiley.”

 

Over Freshworks

Freshworks biedt innovatieve customer engagement software voor bedrijven van elke omvang, waardoor het voor teams eenvoudig is om hun klanten voor het leven te werven, te binden en te behouden. Freshworks SaaS-producten bieden een 360-graden overzicht van de klant, zijn klaar voor gebruik, eenvoudig in gebruik en bieden een snel rendement op de investering. Het hoofdkantoor van Freshworks is gevestigd in San Mateo, VS. Wereldwijd werken meer dan 2.700 medewerkers in kantoren over de hele wereld. Ga voor meer informatie naar www.freshworks.com

Meer over
Lees ook
IB Data gaat groei versnellen met investering van Brink Software en ECFG

IB Data gaat groei versnellen met investering van Brink Software en ECFG

Brink Software en ECFG (via haar investeringsfonds ECFG Ventures III) investeren samen in de volgende groeifase van IB Data. Dat is de Nederlandse en Belgische marktleider in het leveren van product- en prijsinformatie van bouwproducten. Voor Brink Software voegt de IB database, met informatie over ruim 250 assortimenten, belangrijke waarde toe aa1

Unilever optimaliseert logistieke processen met SAP S/4HANA EWM

Unilever optimaliseert logistieke processen met SAP S/4HANA EWM

Bedrijven zijn altijd op zoek naar nog meer efficiency en duurzaamheid van hun logistieke processen. Bijvoorbeeld door vanaf de fabriek direct te leveren aan de klant. Het Warehouse Management Systeem moet die ‘direct delivery’ ondersteunen. Unilever Home Care koos voor zijn fabriek in het Hongaarse Nyirbator voor SAP S/4HANA EWM 2020 met SAP Cons1

Hunkemöller migreert SAP-omgeving naar de cloud met RISE with SAP

Hunkemöller migreert SAP-omgeving naar de cloud met RISE with SAP

Hoe kan een toonaangevend merk zijn klanten nog beter bedienen en zijn omnichannel-groeistrategie versnellen? Hunkemöller vond het antwoord in de digitale transformatie richting de cloud. Via RISE with SAP migreerde de lingeriespecialist de volledige SAP ECC-omgeving naar Google Cloud. Daarmee staat het bedrijf nu in de startblokken voor de volgen1