Panasonic Whitepaper: de supply chain-uitdagingen van biofarmaceutische bedrijven

panasonic whitepaper

Nu supply chain-problemen een van de grootste bedreigingen vormen voor de biofarmaceutische industrie, heeft Panasonic Connect Europe aan de hand van de standpunten van experts in kaart gebracht hoe technologie deze uitdagingen kan aanpakken. De resultaten van een Digital Think Tank Roundtable met toonaangevende biofarmaceutische bedrijven zijn vastgelegd in een whitepaper.

Onderwerpen die aan de orde kwamen, waren onder andere hoe tekorten in de toeleveringsketen in de farmaceutische productie van invloed zijn op klinische proeven, inclusief de R&D van producten, en hoe risico's kunnen worden beperkt. De deelnemers bespraken ook het belang van duurzaamheidsdoelstellingen, of duurzaamheid van invloed is op besluitvormingsprocessen en welke maatregelen organisaties hebben geïmplementeerd.

In de whitepaper komen tien belangrijke thema’s aan de orde, waaronder:

Waarom het verbeteren van de samenwerking al veel te lang op zich laat wachten en waarom er meer sectoroverschrijdende uitwisseling van ideeën rond het gebruik van technologie moet zijn. Waarom het een uitdaging is om de snelheid van vaardigheden en digitale training aan te passen aan het nieuwe technologielandschap en hoe de sector processen moet aanpassen en hervormen op basis van nieuwe technologieën.

De cruciale rol die data en voorspellende analyses spelen om de grondstofbehoeften beter te begrijpen. Hoe IT bedrijven helpt om ongelijksoortige informatie samen te voegen en zo de dynamische realtime zichtbaarheid te verschaffen die ze nodig hebben om hun end-to-end supply chains van informatie te voorzien.

Waarom biofarmaceutische bedrijven het risiconiveau van logistiek moeten beseffen, waarbij alle deelnemers het erover eens zijn dat de focus op kostenreductie en verlaging van voorraadniveaus riskant is voor grootschalige gezondheidsuitdagingen zoals een pandemie. In de toekomst moeten bedrijven beslissingen nemen over voorraden door het risiconiveau van belangrijke producten te bepalen.

Het gesprek ging er vooral over dat organisaties ervoor moeten zorgen dat de hele supply chain betrokken is bij het end-to-end proces totdat het medicijn bij de patiënt komt, waarbij het belangrijk is dat iedereen zijn eigen rol begrijpt.

Andere onderwerpen die werden besproken, waren onder meer het omgaan met kortere tijdschema's voor klinische proeven, het overeenkomen van alternatieve leveranciers en het definiëren van een duidelijke productiestrategie.

Edin Osmanovic, Head of Supply Chain Solutions bij Panasonic Connect Europe, zei: " Na de onrust van de pandemie is de wereld voor biofarmaceutische bedrijven steeds onstabieler en complexer geworden, nu ze hun toeleveringsketens opnieuw moeten vormgeven om bedrijfscontinuïteit te garanderen en groei te realiseren. Nieuwe technologieën zoals AI en digitale transformatie, evenals een nieuwe hybride omgeving, banen de weg voor meer flexibiliteit en samenwerking in de hele sector. Maar het is ook moeilijk om te weten waar je moet beginnen of welke soorten technologie je moet gebruiken. Dit is waar een ervaren technologieleverancier, zoals Panasonic Connect, die de sector en de problemen echt begrijpt, kan helpen. Ook merken we dat dit soort discussies onze kennis verbeteren en een essentieel onderdeel vormen van onze strategie."

Een punt dat werd gemaakt, was het belang van kosten-batenanalyses. Hoewel gegevens van de Wereldgezondheidsorganisatie aangeven dat het aantal lopende klinische onderzoeken begint af te nemen naar het niveau van vóór de pandemie, zou dit heel gemakkelijk weer kunnen veranderen. En dat is waar dergelijke berekeningen cruciaal zijn.

Het gesprek werd afgesloten met een discussie over koeling in de supply chain, wat een grote uitdaging blijft voor de sector. Als wereldwijde fabrikant heeft Panasonic een aantal innovatieve producten en oplossingen ontwikkeld als onderdeel van het merk "VIXELL", met een focus op hernieuwbare energie en duurzaamheid. Een van die oplossingen is een herbruikbare koelbox voor het transport van temperatuurgevoelige producten, zoals vaccins. De box is niet alleen recyclebaar, ze vermindert ook het gebruik van droogijs, een gevaarlijk materiaal dat speciale veiligheidsmaatregelen vereist. In plaats van alleen koelboxen te verkopen, heeft Panasonic een internationaal statiegeldsysteem geïntroduceerd dat farmaceutische bedrijven stimuleert om boxen te retourneren voor hergebruik.

 

Klik hier om de Panasonic whitepaper "Supply Chain Shortages in Bio Pharma – The Role of Technology" aan te vragen.

Klik hier voor meer informatie over het assortiment vacuümgeïsoleerde VIXELL-koelboxen van Panasonic Connect Europe. 

 
Meer over
Lees ook
SAP: supplychainrisico’s dwingen Nederlandse bedrijven tot nieuwe IT-aanpak

SAP: supplychainrisico’s dwingen Nederlandse bedrijven tot nieuwe IT-aanpak

Bijna alle Nederlandse bedrijven zijn ontevreden over hun eigen supplychain. Dit blijkt uit een onderzoek van SAP. De meeste bedrijven zijn ter verbetering hiervan op zoek naar mogelijkheden voor het lokaliseren van de toeleveringsketen. Daarnaast willen ze op korte termijn nieuwe technologie adopteren waarmee ze de risico’s kunnen beperken en mee1

Verbetering van de customer experience is de drijfveer voor nieuwe strategieën voor distributie en traceerbaarheid

Verbetering van de customer experience is de drijfveer voor nieuwe strategieën voor distributie en traceerbaarheid

Uit een onderzoek, dat in opdracht van Rockwell Automation door Forrester Consulting werd uitgevoerd, is gebleken dat digitale transformatie, duurzaamheid en verbeteringen op het gebied van de customer experience (CX) topprioriteiten zijn voor beslissers in het bedrijfsleven. Deze doelen vormen volgens het onderzoek de drijvende kracht vormen acht1

Flexport introduceert Certified Partner Network

Flexport introduceert Certified Partner Network

Flexport, het platform voor wereldwijde logistiek, introduceert het Flexport Certified Partner Network. Dit is het eerste ecosysteem binnen de sector waarin logistieke dienstverleners samenwerken om klanten te voorzien van lokale expertise waarmee ze hun logistieke activiteiten wereldwijd kunnen uitbreiden. Het netwerk stelt importeurs en exporteu1