Panasonic demonstreert AI-aangedreven service om de winkelervaring te personaliseren

Panasonic Campus in München - CXC_16_retail_main_category

Panasonic Connect Europe heeft vandaag een nieuwe AI-aangedreven oplossing gelanceerd die met generatieve AI-chatbots advertenties voor klanten in de detailhandel kan personaliseren terwijl ze winkelen. Winkels kunnen nu automatisch de demografische informatie van het winkelend publiek loggen, deze informatie combineren met koopvoorkeuren en aanvullende informatie zoals het weer of lokale evenementen, en direct advertenties personaliseren op displays in de winkel. Panasonic is een samenwerking aangegaan met de toonaangevende data- en AI-specialist ADEAL Systems om de AI-aangedreven persoonlijke winkelassistent CUSAAS (CUstomer Segmentation As-A-Service) te combineren met de state-of-the-art camera- en displayoplossingen voor retailtechnologie om een winkelervaring naar een hoger niveau te tillen.
 
De nieuwe oplossing, die wordt gepresenteerd in het innovatieve Customer Experience Centre (CXC) van Panasonic op de Panasonic Campus in München, is een slim promotiemiddel dat fysieke retailers in staat stelt om de online ervaring in de winkel te creëren of om een omnichannelstrategie uit te rollen door real-time gegevens te gebruiken om op een intelligente wijze klanten producten aan te bevelen en persoonlijk met ze te communiceren.
 
"Het is een ingenieuze oplossing die demografische informatie – nooit persoonlijke gegevens – koppelt aan koopvoorkeuren en andere lokale informatie om een nieuwe winkelervaring te creëren", legt Jens-Michael Pohl, Sales Engineering Manager voor Panasonic Connect Europe uit. "Het is vandaag allemaal mogelijk dankzij AI. AI in de camera's om profielen te identificeren, AI in het backend-systeem om producten voor te stellen en de generatieve AI-mogelijkheden om direct gepersonaliseerde advertenties te realiseren. Natuurlijk raden we altijd een menselijke controle aan voor kwaliteitscontrole van de communicatie voordat we publiceren, maar het is in wezen een geautomatiseerd AI-systeem dat generatieve AI-toepassingen zou kunnen gebruiken, afhankelijk van de keuze van de retailer."
 
De oplossing werkt met behulp van camera's om de demografische gegevens van de mensen in de winkel te identificeren. Analyse wordt geleverd aan het CUSAAS-systeem en gecombineerd met aanvullende externe informatie om productsuggesties te genereren. Generatieve AI-chatbots worden vervolgens gebruikt om in realtime advertenties te ontwerpen, die via de signage-applicatie van FRAMR worden geleverd voordat ze worden weergegeven op de 4K-schermen van Panasonic.
 
Dr. Vladimir Rubin, CEO en oprichter van ADEAL Systems, voegt toe: "Panasonic heeft niet alleen een breed scala aan innovatieve technologische oplossingen voor de detailhandel, maar is ook een sterke adviespartner met een aanzienlijke ervaring. Dit, in combinatie met de AI-kracht van CUSAAS, levert een echte end-to-end oplossing op voor retailers. Hoewel er een grote hype is geweest rond AI, bieden we door deze samenwerking een echte applicatie die gecontroleerde integratie van AI in retailmarketing, klantervaring en operationele processen mogelijk maakt."
 
Jens-Michael Pohl concludeert: "Fysieke retailers wenden zich tot technologie om hun klantervaring te verbeteren, shoppers terug naar de winkel te lokken en concurrerend te blijven met online retailers. Terwijl onze eigen oplossingen meer controle over prijs- en voorraadniveaus mogelijk maken, evenals verbeterde beveiliging en betrokkenheid in de winkel, kunnen we in combinatie met CUSAAS nu op intelligente wijze producten aanbevelen aan klanten, en nog veel meer. Ik zou retailers willen uitnodigen om deze oplossing aan het werk te zien in onze CXC, en de mogelijkheden echt tot leven te zien komen op een zeer visuele, hands-on manier." 
 
Voor meer informatie over het brede scala aan technologische oplossingen voor de detailhandel of CUSAAS van Panasonic Connect Europe, of als u geïnteresseerd bent in een bezoek aan het Customer Experience Centre, gaat u naar: https://eu.connect.panasonic.com/gb/en/campus-munich-walk-through-future