Onderzoek van Xerox: mkb-bedrijven gebruiken automatisering, digitalisering en security om sterker uit de pandemie te komen

Xerox-280175

Een jaar na de uitbraak van het coronavirus ervaren nog veel mkb-bedrijven moeilijkheden, maar uit een nieuw onderzoek van Xerox blijkt dat 80 procent van die bedrijven denkt sterker uit de pandemie te komen door taken en processen te automatiseren. Daarnaast was volgens het onderzoek 85 procent van de ondervraagde bedrijven het afgelopen jaar afhankelijker dan ooit van communicatietechnologieën, IT-support op afstand en beveiligingshardware- en software.   

 
Het onderzoek State and Fate of Small and Medium Business werd uitgevoerd door Morning Consult. Er deden 1.200 beslissingmakers mee van bedrijven met 25 tot 1.000 medewerkers uit Canada, het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten.  
Overige belangrijke resultaten: 
  • 82 procent zegt dat de digitalisering van papierwerk belangrijk is voor bedrijven om de pandemie te overleven 
  • 75 procent is afhankelijker van workflow-technologieën dan voor de pandemie 
  • 88 procent ziet beveiligingshardware en -software die bedrijfsgegevens beschermen als belangrijke oplossing voor de toekomst; 75 procent verwacht de huidige oplossingen dit jaar te upgraden 
  • 65 procent geeft aan dat IT-support op afstand een groot pijnpunt was; 74 procent verwacht dit jaar in betere oplossingen te investeren 
De respondenten waren optimistisch: 64 procent verwacht sterker uit de pandemie te komen. 81 procent erkent dat de Coronacrisis ze afhankelijker heeft gemaakt van technologie en verwacht zo afhankelijk te blijven om medewerkers op afstand te kunnen blijven ondersteunen en beveiligen. Vergeleken met vorig jaar heeft 75 procent zijn technologiebudget verhoogd met gemiddeld 34 procent. 
 
Wilco van Bezooijen, algemeen directeur Xerox Nederland: “Mkb-bedrijven zijn belangrijk voor de Nederlandse economie en voor duurzame economische groei. Ze hebben technologieën nodig die speciaal voor hen zijn ontworpen, vergezeld door lokale service- en supportexperts die hun unieke businessbehoeften begrijpen.” 
 
Xerox heeft een serie mkb-oplossingen die inspelen op belangrijke technologiebehoeften voor samenwerking, communicatie, IT-support op afstand, security en automatisering. 
  • Xerox Content Hub is een beveiligd creative-platform voor medewerkers die op afstand werken. Met het platform hebben ze onafhankelijk toegang tot professionele documenttemplates en kunnen ze de templates aanpassen, ze lokaal printen of digitaal gebruiken. 
  • IT-services beheren, onderhouden en ondersteunen een hybride IT-infrastructuur en zorgen ervoor dat securityoplossingen aansluiten bij de specifieke eisen van mkb-bedrijven. 
Het volledige State and Fate of Small and Medium Business-onderzoek is hier te downloaden. 
Kijk hier meer informatie over mkb-partnerships en -technologieën van Xerox.
 
Lees ook
Onderzoek ABBYY: jonge leidinggevenden worstelen met bedrijfsprocessen, 55-plussers sceptisch tegenover nieuwe technologieën

Onderzoek ABBYY: jonge leidinggevenden worstelen met bedrijfsprocessen, 55-plussers sceptisch tegenover nieuwe technologieën

Leidinggevenden van boven de 55 jaar hebben de drastische veranderingen in hun werksituatie tijdens de Covid-19-pandemie beter verteerd dan hun digital native-collega’s. Dat blijkt uit onderzoek dat ABBYY, een Digital Intelligence-onderneming

Maak de beste indruk met Poly’s nieuwste video-oplossingen voor thuis

Maak de beste indruk met Poly’s nieuwste video-oplossingen voor thuis

Poly lanceert de Poly Studio P Series, het eerste professionele videoconferencing-oplossingenportfolio voor persoonlijk gebruik door thuiswerkers. Deze persoonlijke videoconferencing-devices bieden het vertrouwen, de vrijheid en de professionele klasse

Duurzaam digitaal transformeren noodzakelijk voor lange termijn succes

Duurzaam digitaal transformeren noodzakelijk voor lange termijn succes

Door de COVID-19 pandemie zijn mensen anders naar de toekomst gaan kijken. Bedrijven en non-profit organisaties doen er verstandig aan daar proactief op te anticiperen voor hun lange termijn succes. Uit een onderzoek door Tech-Clarity in opdracht van Dassault Systèmes blijkt dat digitalisering, duurzaamheid en winstgevendheid belangrijke succesfac1