Nieuw partnership Rockwell Automation en Cognite om industriële data beter toegankelijk te maken

Rockwell_Automation_300250

Rockwell Automation, een van de grootste aanbieders van industriële automatisering en digitale transformatie ter wereld, en Cognite, dat software voor de verwerking van industriële data ontwikkelt, zijn een strategisch partnership aangegaan. Het doel is de toegang tot waardevolle productiedata te verbeteren en daardoor de technologische veranderingen in de industrie te versnellen.

Voor het partnership wordt de FactoryTalk® software van Rockwell Automation die edge-toepassingen met industriële installaties, productiemanagementsystemen en industriële data-analytics koppelt, gecombineerd met Cognite Data Fusion®, het Industrial DataOps platform van Cognite. Het is de bedoeling om een datahub voor industriële bedrijven te creëren, die geschikt is voor wereldwijd gebruik.

Met haar wereldwijde activiteiten en klantenkring genereren de producten en oplossingen van Rockwell Automation enorme hoeveelheden productiedata. Het partnership tussen Rockwell en Cognite is gericht op de ontwikkeling van een unieke, gestandaardiseerde, edge-to-cloud industriële datahub, die data met betrekking tot engineering, productie, bedrijfsprocessen en visuele data begrijpbaar en vergelijkbaar maken voor productiebedrijven in meerdere, industriële bedrijfstakken. De oplossing zet ruwe data om in zeer effectieve toepassingen voor real-time besluitvorming en verbeterde workflows, waardoor de bedrijfsvoering veiliger, productiever en duurzamer wordt. Op basis van het succes van Cognite in de energiesector zal het partnership ook de edge-to-enterprise functionaliteit van Sensia, Rockwell’s joint venture met Schlumberger, verbeteren.

Analytisch inzicht

“Fabrikanten van welke omvang dan ook worstelen met hun toegang tot data en met de vraag hoe ze zinvolle informatie uit al die data kunnen halen. Een gestandaardiseerde informatiehub kan voor bedrijven de centrale plek voor alle beschikbare productiedata worden zonder dat ze in eigen, kostbare platforms moeten investeren”, lichtte Brian Shepherd, senior vice-president Software & Control bij Rockwell Automation, toe. “Hoe groter een bedrijf; hoe moeilijker het is om de data uit alle beschikbare bronnen te verzamelen en daaruit dan ook nog eens op een betaalbare manier betekenisvolle, analytische inzichten te halen. Dankzij ons partnership met Cognite kunnen we bedrijven met de oplossing van die uitdaging helpen.”

“We zijn blij dat we met Rockwell Automation kunnen samenwerken om haar FactoryTalk-oplossing uit te breiden en de data in haar applicaties te verrijken”, zei Girish Rishi, CEO van Cognite. “Onze missie: de bevordering van de ontwikkeling en het gebruik van hybride, industriële AI-oplossingen, sluit prima aan op dit partnership. We verheugen ons erop om samen met Rockwell Automation het gebruik van analytics en de digitale toepassing daarvan in de industrie te versnellen.”

 
Lees ook
Sapphire 2023: de business future-proof maken met AI

Sapphire 2023: de business future-proof maken met AI

SAP heeft belangrijke vernieuwingen en samenwerkingsverbanden aangekondigd om klanten in staat te stellen hun bedrijfsprocessen voor te bereiden op de toekomst. Het technologieconcern introduceert onder andere bedrijfsoplossingen met ingebouwde kunstmatige intelligentie, mogelijkheden voor het volgen van CO2-uitstoot en branche-specifieke netwerke1

Addverb Technologies versterkt zijn wereldwijde positie als pionier in de samenwerking tussen mens en robot

Addverb Technologies versterkt zijn wereldwijde positie als pionier in de samenwerking tussen mens en robot

Addverb, India’s toonaangevende robotica- en automatiseringsbedrijf, heeft een nieuwe merkidentiteit en een nieuw doel onthuld nu het bedrijf zich verder uitbreidt in de automatiseringssector. De frisse en nieuwe identiteit is afgestemd op de huidige positie van het bedrijf op de wereldmarkten. Sinds zijn oprichting gebruikt Addverb robotica om in1

Dreigende recessie dwingt bedrijven kritisch naar IT-kosten te kijken

Dreigende recessie dwingt bedrijven kritisch naar IT-kosten te kijken

Michiel van Egmond, Direct Sales Manager bij Crayon Benelux, noemt drie redenen waarom bedrijven zich juist in 2023 moeten richten op het optimaliseren van hun IT-kosten.