Missing Piece trekt investeerder aan voor volgende groeifase

missing-piece-logo-og

Missing Piece B.V. (‘Missing Piece’) sluit zich aan bij Total Specific Hosting B.V. (‘TSH’), de
leidende groep samenwerkende Nederlandse ICT-outsourcing bedrijven. Als onderdeel van TSH krijgt Missing Piece toegang tot kennis en permanent kapitaal om de volgende groeifase vorm te geven.

Oprichters Marco van Dam en Lex de Bruijn startten Missing Piece in 2007. Het bedrijf is inmiddels uitgegroeid tot dé ICT outsourcing specialist voor de financiële branche. De afgelopen 13 jaar heeft Missing Piece met betrokken medewerkers haar vak gemaakt van het ontzorgen van financiële dienstverleners, accountants en zakelijke dienstverleners. Missing Piece staat bekend om haar innovatieve ICT oplossingen, specifieke marktkennis en de hoge kwaliteit van haar diensten.

Lex de Bruijn: “Samen met ons team hebben we Missing Piece uitgebouwd tot wat het nu is en we willen onze succesvolle en innovatieve aanpak verder gaan uitbreiden. We hebben ons de laatste tijd gericht op het doorontwikkelen en vernieuwen van onze concepten. Zo hebben we onlangs MP3.1 op de markt gebracht, een ICT oplossing inclusief Office365 en Teams. De afgelopen jaren heeft Missing Piece veel geïnvesteerd in haar netwerk en in innovatieve concepten die aansluiten op de behoeften van haar relaties in de financiële dienstverlening. Ik ben er trots op dat Missing Piece marktleider is in dit segment, het is nu tijd voor de volgende groeifase”.

Marco van Dam: “Door samen te werken met andere ondernemers binnen TSH kan onze dienstverlening verder worden uitgebreid terwijl de klantgerichte cultuur en aanpak van Missing Piece in het decentrale model volledig behouden blijft. Daarnaast maakt TSH, als sterke financiële partner, het ons mogelijk om naast onze autonome groei ook acquisities te kunnen doen”.

Strikwerda Investments (SI) is een familie investeringsbedrijf dat zich richt op gezonde, ambitieuze, middelgrote en grote MKBondernemingen. Het is een Nederlands investeringsfonds met een sterk track-record in de ICT sector. SI is meerderheidsaandeelhouder in het ICT-outsourcing bedrijf TSH en zal dat middels deze transactie ook in Missing Piece worden. TSH heeft een lange-termijn investeringshorizon en wil naast de huidige sterke organische groei tevens andere toonaangevende ICToutsourcingsbedrijven aan laten sluiten binnen de groep.

Matthieu van Amerongen: “Missing Piece is een mooie aanvulling op TSH. Ik ben blij dat ervaren ondernemers als Lex en Marco toegevoegde waarde zien in de samenwerking met TSH. Dat is voor mij een teken dat we op de goede weg zijn. Wij kijken uit naar een succesvolle en plezierige samenwerking bij de realisatie van de verdere groeistrategie van de onderneming”.

Een substantieel minderheidsbelang blijft in handen van oprichters Marco van Dam en Lex de Bruijn die in hun huidige rol langdurig actief zullen blijven binnen de onderneming en tevens hun kennis en netwerk zullen gebruiken voor de verdere ontwikkeling van TSH.

Het toetreden van TSH als partner voor de volgende groeifase betekent voor klanten dat er in de toekomst nog meer innovatieve oplossingen via Missing Piece aangeboden kunnen gaan worden.

Meer over
Lees ook
Cloud by innovaphone: Eenvoudig beheer en perfecte Home Office oplossing

Cloud by innovaphone: Eenvoudig beheer en perfecte Home Office oplossing

Case Study: De lucht in met de communicatieoplossing van innovaphone

Universiteit Maastricht implementeert ‘SAP in the cloud’

Universiteit Maastricht implementeert ‘SAP in the cloud’

Digitalisering heeft een grote impact op de organisatie van het universitair onderwijs. Medewerkers van universiteiten verwachten bijvoorbeeld ook ‘op het werk’ de online experience die ze thuis gewend zijn. Verlof aanvragen of een factuur verwerken? Met een paar muisklikken moet het allemaal te regelen zijn. Met SAP S/4HANA Cloud, SAP SuccessFact1

GASSAN maakt winkelervaring persoonlijk met SAP

GASSAN maakt winkelervaring persoonlijk met SAP

Klanten verwachten een zo persoonlijk en relevant mogelijke customer experience. “Onze ambitie is om de behoeften van de klant te begrijpen nog voordat die zich hier zelf bewust van is”, zegt Debora Huisman-Leeser, Chief Creative Officer van GASSAN Diamonds. GASSAN krijgt daarbij de hulp van SAP Emarsys Customer Engagement.