Kiabi selecteert Dematic voor verbeteren pickproces voorraadartikelen

Kiabi famille jean

 

Dematic is door de Franse kledingfabrikant en -retailer geselecteerd als leverancier voor het verbeteren van de pickprocessen voor voorraadartikelen. Daarbij ligt de focus op de e-commerce activiteiten van het familiebedrijf. Dematic heeft een contract gekregen voor het leveren van een volledig geautomatiseerd systeem dat draait op Dematic-software. Het bestaat in eerste instantie uit 12 multishuttle-banen met ergonomische goederen- naar-persoon (GTP)-stations en een geavanceerd verwerkingssysteem.

De locatie waar Dematic’s nieuwe oplossing wordt geïnstalleerd bevindt zich in de stad Lauwin-Planque in Noord-Frankrijk en beslaat 66.000 m². De werkzaamheden starten eerstdaags en  worden naar verwachting in 2024 voltooid. De betreffende installatie is aanvankelijk geautomatiseerd door een andere leverancier. Dematic is ingeschakeld voor een aanvulling op de al aanwezige oplossing, voornamelijk de e-commerce-activiteiten. Dit betreft zowel kleding voor het hele gezin als andere producten van de onlinebusiness van Kiabi.
 
Het Franse kledingbedrijf Kiabi heeft als visie en doel ‘het leven van gezinnen gemakkelijker te maken door verantwoorde mode en duurzame oplossingen te combineren’. Dat realiseren ze door klanten een onderscheidende modebeleving te bieden via een vernieuwde omnichannel-winkelervaring, 553 contactpunten in 25 landen en de e-shop www.kiabi.com.
 
Voor Kiabi was de flexibele omnichannel-oplossing een belangrijke reden om voor Dematic als specialist in magazijnautomatisering en software te kiezen. Deze oplossing maakt het namelijk mogelijk om zowel de e-commerce als de winkels op een geoptimaliseerde en flexibele wijze van producten te voorzien.
 
"Met deze nieuwe installatie kunnen we onze voorbereidings- en distributiecapaciteiten voor onze web- en lokale collecties in Noord-Europa, vervijfvoudigen. De keuze voor Dematic is gebaseerd op de kwaliteit van de oplossing die zij adviseerden, waaraan in de pre-salesfase verder is gewerkt door de Dematic-teams", vertelt Marine Pomart, Kiabi's supply chain director. "Deze flexibele oplossing kan ook omgaan met beperkingen in voorbereidingen voor het web, in de winkels en reserveopslag, binnen de gedefinieerde eisen. Ten slotte stelt de evolutie ervan ons in staat om op middellange en korte termijn in te spelen op groei-uitdagingen en onze visie”.
 
"Kiabi, dat zijn groei in Frankrijk en internationaal voortzet, heeft ons het vertrouwen voor de komende jaren gegeven door ons zijn nieuwe installatie voor de omnichannel-ordervoorbereiding te laten leveren. Dit is voor Dematic ook een kans om onze integratiemogelijkheden te laten zien, met oplossingen die al worden gebruikt op het logistieke hoofdkantoor van de retailer”, zegt Alain Bussod, General Manager France van Dematic.
 
Bezoek voor meer informatie dematic.com/nlconfectiekleding en heeft bijna 10.000 Kiabers van 60 nationaliteiten. Het bedrijf is te volgen op: www.kiabi.com  en LinkedIn https://www.linkedin.com/company/kiabi/.
 
Lees ook
Poiesz selecteert EDI-oplossing van Descartes voor berichtenverkeer met al zijn leveranciers

Poiesz selecteert EDI-oplossing van Descartes voor berichtenverkeer met al zijn leveranciers

Poiesz, een Nederlandse supermarktketen die actief is in het Noorden van Nederland, heeft gekozen voor de EDI-oplossing van Descartes Systems Group, marktleider op het gebied van softwareoplossingen voor de supply chain en logistiek.

Manhattan Unified Supply Chain ondersteunt wereldwijde distributie- en transporttransformatie van Schneider Electric

Manhattan Unified Supply Chain ondersteunt wereldwijde distributie- en transporttransformatie van Schneider Electric

Schneider Electric, dat wereldwijd diensten levert op het gebied van energiebeheer en industriële automatisering, gebruikt Manhattan Active Warehouse Management en Manhattan Active Transportation Management om zijn wereldwijde distributie- en transportnetwerk een boost te geven. Deze aankondiging is onderdeel van een bedrijfsbrede transformatiestr1

Basiq Dental verbetert klantinzicht en efficiency met SAP S/4HANA Cloud en SAP Datasphere

Basiq Dental verbetert klantinzicht en efficiency met SAP S/4HANA Cloud en SAP Datasphere

Basiq Dental heeft met succes SAP S/4HANA Cloud en SAP Datasphere geïmplementeerd. De nieuwe oplossing stroomlijnt de bedrijfsprocessen, verbetert de datakwaliteit en biedt waardevolle inzichten die de concurrentiepositie van Basiq Dental versterken.