Fintech scale-up Pleo zet Europese expansie voort met lancering in Nederland.

Pleo_logo_standard-400

De Deense Fintech scale-up Pleo (opgericht in 2015 in Kopenhagen) is met haar slimme uitgavenoplossing voor bedrijven actief in tien Europese markten en bedient meer dan 20.000 klanten in zowel het midden- als kleinbedrijf. Vandaag kondigt Pleo de Nederlandse lancering aan. Door deze dienst nu ook beschikbaar te maken voor de Nederlandse markt, kan het MKB voortaan makkelijker alle zakelijke uitgaven van werknemers beheren en krijgen werknemers meer vrijheid en betaalgemak. 

 

 

MKB-bedrijven hebben maandelijks een groot aantal onkostentransacties te verwerken. Dit betekent veel administratie voor de organisatie en werknemers die veel tijd kwijt zijn met hun bonnetjes van zakelijke uitgaven. Zonde. Tijdsbesparing is dan ook een van de belangrijke argumenten om op Pleo over te stappen. Maar er zijn meer redenen...

 

Doordat betalingen via de Pleo-kaart direct zichtbaar zijn en Pleo gekoppeld kan worden aan verschillende boekhoudsystemen krijgen financiële teams realtime inzicht in de bedrijfsuitgaven.

 

Dankzij de software van Pleo komen alle onkosten automatisch binnen op één plek waardoor financiële teams realtime inzicht hebben in de bedrijfsuitgaven. Zo behoort het verzamelen van bonnetjes, uitzoeken van maandelijkse creditcard overzichten en het invoeren in spreadsheets, definitief tot het verleden. Door al deze handmatige processen te vereenvoudigen en te digitaliseren, maakt Pleo tijd vrij voor financiële teams, zodat deze zich kunnen concentreren op belangrijkere zaken.

 

Maar ook werknemers hebben veel voordeel van werken met Pleo; met de (digitale)-debetkaart op zak, kunnen ze voortaan kopen wat ze nodig hebben, zonder dat ze het eerst zelf voor moeten schieten. Dit scheelt niet alleen een boel tijd en irritatie; het geeft werknemers ook een gevoel van vrijheid en vertrouwen vanuit de organisatie. 

 

Jeppe Rindom, CEO en medeoprichter van Pleo: "Onze ambitie is altijd dezelfde geweest: de manier waarop bedrijven met hun uitgaven omgaan transformeren, met een eenvoudig digitaal product dat niet alleen problemen oplost, maar mensen ook helpt zich gewaardeerd en geïnspireerd te voelen op het werk. We zijn dan ook verheugd dat we ons groeiplan kunnen voortzetten en onze dienst nu ook in Nederland kunnen uitrollen.

 

Nederlandse bedrijven passen zich graag aan nieuwe technologieën aan. 

 

Uit recent marktonderzoek* van Pleo, blijkt dat 44% van de MKB-bedrijven sinds de pandemie meer digitale tools in gebruik heeft genomen en wil dat nog meer gaan doen.  

Nederlandse bedrijven worstelen met het beheersen van hun bedrijfskosten, waarbij een groot deel zich niet eens goed bewust is van het grote aantal onkostentransacties dat per maand verwerkt moet worden. Meer dan een derde van de bedrijven beheert de uitgaven nog steeds handmatig via spreadsheets, wat leidt tot menselijke fouten en ontbrekende informatie. Ook de trage verwerking van onkosten is een groot probleem: 68% van de kleine en middelgrote ondernemingen zegt dat ze vaak of soms meerdere goedkeuringen nodig hebben. 

 

"Ons onderzoek toont aan dat de bekendheid van volledig geautomatiseerde oplossingen zoals Pleo in Nederland vrij laag is. We staan klaar om financiële teams en medewerkers verder te helpen met zakelijke betaalkaarten, een app, een realtime uitgavendashboard en eenvoudige synchronisatie met alle bekende boekhoudprogramma’s!", aldus Benelux Marketing Manager Gelise Bouma.

 

Ambitieuze groeiplannen.

 

Met de slimme betaaloplossing voor bedrijven heeft Pleo een razendsnelle groei doorgemaakt. Het bedrijf zal ook de komende tijd flink investeren en in nog meer landen geïntroduceerd worden.

 

Als aftrap van de lancering is Pleo vandaag en morgen (16 en 17 juni) aanwezig op The Next Web-conferentie in Amsterdam en spreekt Haresh Bajaj, VP Product Growth, over welke waarden en impact het Pleo-product kan hebben voor vooruitstrevende bedrijven.

 

 

 

*Pleo deed onderzoek onder 300 MKB-bedrijven in heel Nederland in samenwerking met EY

 

Meer over
Lees ook
Personio bereikt mijlpaal van 100 integraties

Personio bereikt mijlpaal van 100 integraties

Personio, Europa's toonaangevende HR-softwarebedrijf voor kleine en middelgrote bedrijven, heeft zijn 100e software-integratie toegevoegd aan de Personio Marketplace. Slechts een jaar na de lancering van Marketplace gebruikt al 70% van de klanten van Personio de apps en API's van het bedrijf om duizenden uren aan handwerk te besparen en om kritiek1

Benetton Group kiest Dematic voor automatiseringsoplossing

Benetton Group kiest Dematic voor automatiseringsoplossing

Dematic kondigt een overeenkomst aan met Benetton Group, een van de bekendste modebedrijven ter wereld met merken als United Colors of Benetton en Sisley, met een retailnetwerk van ruim 4000 winkels. Eind 2022 zal Dematic een oplossing met een AutoStore™-systeem implementeren in de logistieke faciliteiten van de Benetton Group in Villorba (TV), It1

Amphia Ziekenhuis heeft Europese primeur met introductie RCS Business Messaging

Amphia Ziekenhuis heeft Europese primeur met introductie RCS Business Messaging

Om de communicatie met patiënten verder te optimaliseren, zet het Amphia Ziekenhuis in op een nieuwe messagingtechnologie: Rich Communication Services (RCS) van CM.com. Hiermee is het topklinische opleidingsziekenhuis in Breda het eerste Europese ziekenhuis dat van deze nieuwe techniek gebruikmaakt.