Dassault Systèmes continueert omzet- en winstgroei in vierde kwartaal en fiscaal jaar 2020

bernard dassault

3D-experiencespecialist Dassault Systèmes heeft de resultaten bekendgemaakt over het vierde kwartaal van 2020, dat eindigde op 31 december. Tevens heeft het bedrijf de resultaten van fiscaal jaar 2020 gepubliceerd. De totale omzet groeide in het vierde kwartaal met 7% naar bijna 1,22 miljard euro. In geheel 2020 realiseerde het bedrijf een omzet van 4,45 miljard euro, een toename van 12% in vergelijking met 2019 (IFRS in constante valuta).

Bernard Charlès, Vice Chairman en Chief Executive Officer van Dassault Systèmes, licht toe: "Tijdens deze uitzonderlijke periode hebben wij als strategische partner het cruciale belang aangetoond van gezamenlijke innovatie in de sectoren waarop wij ons richten. Door een nauwe betrokkenheid hebben we veel klanten geholpen hun activiteiten tijdens de pandemie te managen en opnieuw uit te vinden - vooral bedrijven in de maakindustrie. Tegelijkertijd heeft ons collaboratieve innovatieplatform klanten in staat gesteld zich voor te bereiden op de toekomst en te blijven werken aan hun volgende generatie duurzame innovaties.”

"Het bedrijfskritische belang van ons platform is het meest zichtbaar in de Life Sciences-markt, waar in 2020 een meerderheid van de klinische tests voor COVID-19 zijn uitgevoerd met MEDIDATA-oplossingen. De gezondheidscrisis heeft duidelijk het marktveranderende karakter van de ‘virtual twin experience’ aangetoond, vanaf de onderzoeksfase tot en met patiëntenzorg. De toegevoegde waarde van merken als BIOVIA, SIMULIA, DELMIA en NETVIBES maakt het bovendien mogelijk om oplossingen te leveren die ervoor zorgdragen dat de ontwikkeling en productie van vaccins en therapieën iedereen in de wereld bereikt.”

"In het kader van onze doelstelling hebben wij ervoor kozen het wereldwijde personeelsbestand te behouden zonder overheidssteun. Wij zijn zelfs blijven investeren in de uitbreiding van onze R&D-teams, vooral op het gebied van data science, omdat zij van essentieel belang zijn in het helpen van onze klanten om de volgende generatie innovaties te creëren en te ontwikkelen.”

Meer over
Lees ook
Emarsys: inflatie biedt nieuwe kansen voor klantenbinding

Emarsys: inflatie biedt nieuwe kansen voor klantenbinding

De inflatie heeft grote gevolgen voor de merkloyaliteit. Zo heeft 61% van de consumenten merken waar zij voorheen loyaal aan waren in de steek gelaten om geld te besparen. Desondanks zou 77% terugkeren naar een merk waar zij loyaliteit voor voelen, als dat merk zich positief blijft opstellen tijdens een economische neergang. Dat blijkt uit het ond1

Native Cloud MFT: Managed File Transfer: Thru

Native Cloud MFT: Managed File Transfer: Thru

SCOS te Hoofddorp kondigt aan dat zij de Managed File Transfer oplossing van Thru Inc. heeft toegevoegd aan de te leveren MFT oplossingen. Thru is een Native MFT Cloud oplossing welke direct inzetbaar is.

GASSAN maakt winkelervaring persoonlijk met SAP

GASSAN maakt winkelervaring persoonlijk met SAP

Klanten verwachten een zo persoonlijk en relevant mogelijke customer experience. “Onze ambitie is om de behoeften van de klant te begrijpen nog voordat die zich hier zelf bewust van is”, zegt Debora Huisman-Leeser, Chief Creative Officer van GASSAN Diamonds. GASSAN krijgt daarbij de hulp van SAP Emarsys Customer Engagement.