commercetools is Leader in 2020 Gartner Magic Quadrant for Digital Commerce

commercetools_primary-logo_vertical_

commercetools, de next-generation commercesoftwareonderneming, is uitgeroepen tot een ‘Leader’ in het 2020 Gartner Magic Quadrant for Digital Commerce. Hiermee springt het bedrijf naar de topcategorie na twee jaar als een ‘Visionary’ te hebben gescoord. Als platform voor zowel B2C als B2B e-commerce-innovaties is commercetools beoordeeld op ‘completeness of vision’ en ‘ability to execute’. commercetools legt uit dat het is gebouwd voor snelheid en flexibiliteit in de digitale commercie. 
 
Dirk Hörig, medeoprichter en CEO van commercetools: “De mogelijkheid om snel te reageren op marktvereisten en om in minder tijd nieuwe features te implementeren was niet eerder zó belangrijk. We zijn trots om door Gartner als leider te worden erkend voor onze hulp aan bedrijven bij het moderniseren van hun e-commerce-aanbod. Waarin we ons vooral onderscheiden, is ons vermogen om bedrijven met onze modulaire aanpak te helpen sneller resultaat te behalen, bijvoorbeeld door in te spelen op nieuwe inkomstenstromen en de klantervaring te verbeteren.”
 
commercetools helpt grote ondernemingen met het stapsgewijs doorvoeren van veranderingen in de architectuur. Hörig: “Met deze aanpak zien bedrijven al binnen een paar weken business value.”
 
Met de flexibele oplossing van het bedrijf kunnen ondernemingen snel – binnen een paar weken in plaats van maanden – aan de slag met hun commerciële plannen.
 
commercetools is opgericht als antwoord op traditionele commerceplatformen, die te star, complex en uitdagend zijn om te updaten volgens de snelheid die vandaag de dag nodig is. Het bedrijf voorziet een aantal van de meest geavanceerde organisaties ter wereld van de toekomst van commerce. De toonaangevende headless architectuur van commercetools en zijn suite van API’s geven bedrijven volledige controle over hun merken en klantervaringen – met meer flexibiliteit en snelheid.
 
Hörig: “Bedrijven die hun digitale kanalen hebben gemoderniseerd, inclusief B2B- en B2C-merken, hebben een veel betere positie ten opzichte van de concurrentie. In e-commerce moeten ze snel, flexibel en schaalbaar zijn. Als je dat nog niet bent, zijn wij er om je te helpen.”
 
Een kopie van het Gartner-rapport is hier te downloaden. 
 
Gartner doet geen aanbevelingen voor een specifieke leverancier, product of dienst die is afgebeeld in zijn onderzoekspublicaties en adviseert technologiegebruikers niet om alleen die leveranciers te kiezen die de hoogste beoordelingen of een andere aanduiding hebben. De onderzoekspublicaties van Gartner zijn de meningen van de onderzoeksorganisatie van Gartner en mogen niet worden geïnterpreteerd als feiten. Gartner wijst alle garanties, expliciet of impliciet, met betrekking tot dit onderzoek af, met inbegrip van garanties van verkoopbaarheid of geschiktheid voor een bepaald doel. 
 

Over commercetools 

 
commercetools is hét toonaangevende platform voor next-generation B2C- en B2B-commerce. Om de markt te helpen overstappen van beperkende legacy-suites, ontwikkelde commercetools een headless, API-first, multi-tenant SaaS-commerceplatform dat cloud-native is en gebruikmaakt van flexibele microservices. Met behulp van moderne ontwikkelbouwblokken in een cloudplatform aangeboden door commercetools, kunnen klanten op grote schaal voorzien in de beste commerce-ervaringen binnen elk touchpoint. 
 
commercetools heeft kantoren in Europa, de Verenigde Staten en Azië-Pacific. Het hoofdkantoor is gevestigd in Duitsland. Sinds zijn oprichting in 2006 is commercetools-software geïmplementeerd door Fortune 500-bedrijven uit allerlei sectoren, van retail tot productie en van telecommunicatie tot mode. 
 
Meer informatie is te vinden op commercetools.com
commercetools, de next-generation commercesoftwareonderneming, is uitgeroepen tot een ‘Leader’ in het 2020 Gartner Magic Quadrant for Digital Commerce. Hiermee springt het bedrijf naar de topcategorie na twee jaar als een ‘Visionary’ te hebben gescoord. Als platform voor zowel B2C als B2B e-commerce-innovaties is commercetools beoordeeld op ‘completeness of vision’ en ‘ability to execute’. commercetools legt uit dat het is gebouwd voor snelheid en flexibiliteit in de digitale commercie. 
 
Dirk Hörig, medeoprichter en CEO van commercetools: “De mogelijkheid om snel te reageren op marktvereisten en om in minder tijd nieuwe features te implementeren was niet eerder zó belangrijk. We zijn trots om door Gartner als leider te worden erkend voor onze hulp aan bedrijven bij het moderniseren van hun e-commerce-aanbod. Waarin we ons vooral onderscheiden, is ons vermogen om bedrijven met onze modulaire aanpak te helpen sneller resultaat te behalen, bijvoorbeeld door in te spelen op nieuwe inkomstenstromen en de klantervaring te verbeteren.”
 
commercetools helpt grote ondernemingen met het stapsgewijs doorvoeren van veranderingen in de architectuur. Hörig: “Met deze aanpak zien bedrijven al binnen een paar weken business value.”
 
Met de flexibele oplossing van het bedrijf kunnen ondernemingen snel – binnen een paar weken in plaats van maanden – aan de slag met hun commerciële plannen.
 
commercetools is opgericht als antwoord op traditionele commerceplatformen, die te star, complex en uitdagend zijn om te updaten volgens de snelheid die vandaag de dag nodig is. Het bedrijf voorziet een aantal van de meest geavanceerde organisaties ter wereld van de toekomst van commerce. De toonaangevende headless architectuur van commercetools en zijn suite van API’s geven bedrijven volledige controle over hun merken en klantervaringen – met meer flexibiliteit en snelheid.
 
Hörig: “Bedrijven die hun digitale kanalen hebben gemoderniseerd, inclusief B2B- en B2C-merken, hebben een veel betere positie ten opzichte van de concurrentie. In e-commerce moeten ze snel, flexibel en schaalbaar zijn. Als je dat nog niet bent, zijn wij er om je te helpen.”
 
Een kopie van het Gartner-rapport is hier te downloaden. 
 
Gartner doet geen aanbevelingen voor een specifieke leverancier, product of dienst die is afgebeeld in zijn onderzoekspublicaties en adviseert technologiegebruikers niet om alleen die leveranciers te kiezen die de hoogste beoordelingen of een andere aanduiding hebben. De onderzoekspublicaties van Gartner zijn de meningen van de onderzoeksorganisatie van Gartner en mogen niet worden geïnterpreteerd als feiten. Gartner wijst alle garanties, expliciet of impliciet, met betrekking tot dit onderzoek af, met inbegrip van garanties van verkoopbaarheid of geschiktheid voor een bepaald doel
Over commercetools 
commercetools is hét toonaangevende platform voor next-generation B2C- en B2B-commerce. Om de markt te helpen overstappen van beperkende legacy-suites, ontwikkelde commercetools een headless, API-first, multi-tenant SaaS-commerceplatform dat cloud-native is en gebruikmaakt van flexibele microservices. Met behulp van moderne ontwikkelbouwblokken in een cloudplatform aangeboden door commercetools, kunnen klanten op grote schaal voorzien in de beste commerce-ervaringen binnen elk touchpoint. 
 
commercetools heeft kantoren in Europa, de Verenigde Staten en Azië-Pacific. Het hoofdkantoor is gevestigd in Duitsland. Sinds zijn oprichting in 2006 is commercetools-software geïmplementeerd door Fortune 500-bedrijven uit allerlei sectoren, van retail tot productie en van telecommunicatie tot mode. 
 
Meer informatie is te vinden op commercetools.com
Meer over
Lees ook
Lexmark biedt inzichten in een effectieve cloud-transitie

Lexmark biedt inzichten in een effectieve cloud-transitie

Uit een onderzoek naar de status van cloud-gedreven transformatie blijkt dat 65 procent van de IT-professionals gelooft dat in de komende twee jaar meer dan 60 procent van hun portfolio uit clouddiensten zal bestaan. Clouddiensten omvatten cloud-gebaseerde programma's en IT-diensten die via een netwerk met elkaar zijn verbonden en kunnen worden ge1

Renault en Dassault Systèmes versterken samenwerking: autoconcern kiest wereldwijd voor 3DEXPERIENCE-platform

Renault en Dassault Systèmes versterken samenwerking: autoconcern kiest wereldwijd voor 3DEXPERIENCE-platform

De Renault Group en Dassault Systèmes geven een impuls aan hun al 20 jaar bestaande samenwerking. Renault gaat wereldwijd standaardiseren op het 3DEXPERIENCE-platform voor het ontwikkelen van nieuwe producten en diensten op het gebied van mobiliteit. Deze samenwerking vormt een belangrijke basis voor het ‘Renaulution’ geheten strategische plan van1

DSM verbetert klantervaring met SAP Commerce Cloud

DSM verbetert klantervaring met SAP Commerce Cloud

De end-of-life van een vijftien jaar oude besteltool was voor DSM Nutritional Products het uitgelezen moment om de klantbeleving in het onlinedomein volledig te herzien. Samen met partner Accenture Interactive werd een nieuwe portal gerealiseerd op basis van SAP Commerce Cloud. Een portal die het eenvoudiger maakt om zaken te doen met DSM, en de k1