AI-innovaties voor de auto en het slimme huis van de toekomst

274094_h_ergb_s_gl

Nuance Communications introduceert op CES 2018 nieuwe artificial intelligence (AI) oplossingen die een ongeëvenaarde ervaring bieden in de communicatie tussen de connected auto, smart home en daaraan verbonden apparaten.

Dankzij ontwikkelingen in deze ‘communicatieve AI’ biedt Nuance nieuwe oplossingen, waarmee deze ‘assistenten’ de taal horen, begrijpen, leren en gebruiken. Daardoor kunnen ze een goede interactie realiseren met de gebruikers. Dit leidt uiteindelijk tot gepersonaliseerde ervaringen en meer gemak, betrokkenheid, veiligheid en tevredenheid bij de gebruikers.

De volgende generatie Nuance-oplossingen vertegenwoordigen een technologische evolutie die meer dynamische interacties met assistenten mogelijk maakt, waardoor de verbonden apparaten complexere taken kunnen uitvoeren en deze ook met een hogere nauwkeurigheid zullen voltooien.

Cognitive Arbitrator

Daarnaast is Nuance vernieuwend met de Cognitive Arbitrator. Deze ‘scheidsrechter’ verbindt en integreert naadloos via één enkele interface verschillende virtuele assistenten, diensten van derden en content-diensten. De Cognitive Arbitrator leunt eveneens op AI om één enkele slimme hub te creëren die vragen en instructies van gebruikers hoort, begrijpt en doorstuurt naar de assistent of content-dienst die het meest geschikt is om een bepaalde taak uit te voeren. Zo kan een bestuurder aan de intelligente assistent in zijn auto vragen om hem naar een bestemming te leiden of om muziek te streamen. Andere verzoeken, die bijvoorbeeld verband houden met winkelen, maaltijden bestellen of bankzaken, worden doorgestuurd naar andere assistenten van derden.

Meer over
Lees ook
Dynatrace breidt Davis AI uit voor ad-hoc verkennende analyses

Dynatrace breidt Davis AI uit voor ad-hoc verkennende analyses

Dynatrace heeft zijn Davis AI-engine uitgebreid om ontwikkel-, SRE- en IT-teams in staat te stellen ad-hoc, verkennende analyses uit te voeren. Hierdoor kunnen zij de kracht van Dynatrace's causale AI benutten om trends te onderzoeken of potentiële problemen te blokkeren, zoals onverwachte pieken in het netwerkverkeer of prestatievermindering.

Webfleet wint Telematik Award voor verkeersveiligheidsproject op basis van Webfleet Video

Webfleet wint Telematik Award voor verkeersveiligheidsproject op basis van Webfleet Video

Webfleet, de wereldwijd erkende oplossing voor wagenparkbeheer van Bridgestone, heeft de tweejaarlijkse Telematik Award voor 2022 gewonnen in de categorie Best Project. Het bekroonde project is gebaseerd op Webfleet Video, een videotelematica-oplossing die gebruik maakt van artificial intelligence (AI).

SAS: Europese bedrijven zijn positief over hun uitgaven aan CX-technologie

SAS: Europese bedrijven zijn positief over hun uitgaven aan CX-technologie

Bijna de helft van de Europese bedrijven is van plan om meer te investeren in belangrijke CX-technologieën. Deze bedrijven willen hun investeringen in twee jaar tijd van 11% naar 50% verhogen. En 16% verwacht zelfs de uitgaven voor technologieën zoals analytics, personalisatie en slimme assistenten meer dan te verdubbelen.