'Merken zijn niet klaar om aan verwachtingen mobiele consument te voldoen'

274094_h_ergb_s_gl

Sitecore maakte de resultaten bekend van een internationaal klantenonderzoek, uitgevoerd in samenwerking met Vanson Bourne. 450 marketeers van merken in 11 landen werden onderzocht op het punt van hun houding en strategie ten aanzien van de mobiele ervaring van consumenten.

Uit het onderzoek blijkt dat een groot deel van de merken niet is voorbereid op de implementatie van een mobiele strategie. Ze maken niet voldoende hulpmiddelen beschikbaar om de mobiele ervaring te organiseren, aan te passen en te verbeteren op een manier die overeenkomt met de verwachtingen van de dynamische consument.

Bijzonder opvallend is dat 97% van de merken gelooft in een positief effect van goede mobiele ervaringen op de loyaliteit van klanten. Toch geeft 41% aan helemaal geen mobiele strategie te hebben, of over een bepaalde vorm van mobiele strategie te beschikken die nog geïmplementeerd moet worden. Tegelijk gelooft 70% van deze merken dat hun organisatie ook tenminste in de volgende zes maanden nog geen strategie voor mobiele ervaringen zal definiëren.

Gevraagd naar een beschrijving van de huidige interactie van hun organisatie met consumenten via mobiele kanalen, zegt slechts 51% van de merken dat hun bedrijf content voor mobiele online klanten personaliseert. Slechts 61% beschikt over een website die is geoptimaliseerd voor mobiel gebruik.

Van de merken die een strategie voor mobiele ervaringen plannen of beginnen in te voeren, geeft daarnaast echter ook 98% aan dat de organisatie op een bepaalde manier is beïnvloed door het focussen op de mobiele klantervaring. Voor 53% heeft de investering in mobiele oplossingen geleid tot een structurele reorganisatie of het ontstaan van nieuwe teams en afdelingen. Volgens 46% heeft het geleid tot bezuinigingen in andere bedrijfsgebieden waarmee ter financiering van deze extra investering.

"Doordat mobiele apparaten op internet de rol van de pc hebben overgenomen, moeten merken de mobiele omgeving meewegen bij het definiëren van de klantervaring die ze leveren," zegt Scott Anderson, CMO, Sitecore. "Consumenten verwachten tegenwoordig een contextuele ervaring, met inbegrip van mobiele functies. Ze belonen merken die dit doen met hun loyaliteit en bestraffen tegelijk degene die dit niet doet met een lagere omzet. Elke consument moet tegenwoordig als mobiele consument worden beschouwd."

Meer over
Lees ook
Contact klanten en accountants binnen drie jaar voornamelijk via (cloud)software

Contact klanten en accountants binnen drie jaar voornamelijk via (cloud)software

Waar klanten nu hoofdzakelijk vanuit persoonlijk contact met hun accountant inzicht krijgen in hun financiële situatie, verwachten accountants- en administratiekantoren dat dit over drie jaar vooral gebeurt via (cloud)software. Dat is een van de uitkomsten van het Exact-onderzoek naar de rol van de accountant in Nederland. Op dit moment krijgt mee1

Vier op de vijf Nederlandse medewerkers loopt door met ergonomische klachten

Vier op de vijf Nederlandse medewerkers loopt door met ergonomische klachten

Vier op de vijf medewerkers worden niet gecompenseerd door hun werkgever voor klachten aan het houding- en bewegingsapparaat door slechte ergonomische omstandigheden op het werk, thuis of op de flexplek, ook wel werkgerelateerde ergonomische klachten, zo blijkt uit onderzoek van online onderzoeksbureau Noties in opdracht van Fellowes. Dit terwijl1

Onderzoek biedt inzicht in de IT-operatie van succesvolle mkb-bedrijven

Onderzoek biedt inzicht in de IT-operatie van succesvolle mkb-bedrijven

Kaseya maakt de resultaten bekend van een onderzoek naar de IT-operaties bij middelgrote organisaties. Deze uitkomsten bieden handvatten voor IT-afdelingen om succesvoller te opereren. In de studie wordt de aanpak van IT-afdelingen in snel- en langzamer groeiende ondernemingen bekeken. Daarbij vergeleek Kaseya de aanpak van de meer volwassen IT-af1