'Merken zijn niet klaar om aan verwachtingen mobiele consument te voldoen'

274094_h_ergb_s_gl

Sitecore maakte de resultaten bekend van een internationaal klantenonderzoek, uitgevoerd in samenwerking met Vanson Bourne. 450 marketeers van merken in 11 landen werden onderzocht op het punt van hun houding en strategie ten aanzien van de mobiele ervaring van consumenten.

Uit het onderzoek blijkt dat een groot deel van de merken niet is voorbereid op de implementatie van een mobiele strategie. Ze maken niet voldoende hulpmiddelen beschikbaar om de mobiele ervaring te organiseren, aan te passen en te verbeteren op een manier die overeenkomt met de verwachtingen van de dynamische consument.

Bijzonder opvallend is dat 97% van de merken gelooft in een positief effect van goede mobiele ervaringen op de loyaliteit van klanten. Toch geeft 41% aan helemaal geen mobiele strategie te hebben, of over een bepaalde vorm van mobiele strategie te beschikken die nog geïmplementeerd moet worden. Tegelijk gelooft 70% van deze merken dat hun organisatie ook tenminste in de volgende zes maanden nog geen strategie voor mobiele ervaringen zal definiëren.

Gevraagd naar een beschrijving van de huidige interactie van hun organisatie met consumenten via mobiele kanalen, zegt slechts 51% van de merken dat hun bedrijf content voor mobiele online klanten personaliseert. Slechts 61% beschikt over een website die is geoptimaliseerd voor mobiel gebruik.

Van de merken die een strategie voor mobiele ervaringen plannen of beginnen in te voeren, geeft daarnaast echter ook 98% aan dat de organisatie op een bepaalde manier is beïnvloed door het focussen op de mobiele klantervaring. Voor 53% heeft de investering in mobiele oplossingen geleid tot een structurele reorganisatie of het ontstaan van nieuwe teams en afdelingen. Volgens 46% heeft het geleid tot bezuinigingen in andere bedrijfsgebieden waarmee ter financiering van deze extra investering.

"Doordat mobiele apparaten op internet de rol van de pc hebben overgenomen, moeten merken de mobiele omgeving meewegen bij het definiëren van de klantervaring die ze leveren," zegt Scott Anderson, CMO, Sitecore. "Consumenten verwachten tegenwoordig een contextuele ervaring, met inbegrip van mobiele functies. Ze belonen merken die dit doen met hun loyaliteit en bestraffen tegelijk degene die dit niet doet met een lagere omzet. Elke consument moet tegenwoordig als mobiele consument worden beschouwd."

Meer over
Lees ook
Onderzoek: 'Geen toegevoegde waarde mobile recruitment'

Onderzoek: 'Geen toegevoegde waarde mobile recruitment'

Mobile devices hebben veel sectoren op hun kop gezet – van de reisbranche tot en met de retail – en nu is het de beurt aan recruitment. Indeed, ’s werelds grootste vacaturesite, ondervroeg ruim 760 HR-verantwoordelijken in Nederland en België over mobile recruitment. Elke organisatie die vooruit wil in de verhitte strijd om talent, moet meten waar1

Onderzoek: veranderingen wet- en regelgeving zetten bedrijven aan tot uitbesteden salaris- en personeelsadministratie

Onderzoek: veranderingen wet- en regelgeving zetten bedrijven aan tot uitbesteden salaris- en personeelsadministratie

Als gevolg van recente veranderingen in wet- en regelgeving kiezen bedrijven er steeds vaker voor hun salaris- en personeelsadministratie uit te besteden. Dat blijkt uit kwalitatief onderzoek van dienstverlener Optimo. Het bedrijf dat administratieve HR-processen optimaliseert, automatiseert en overneemt, hield het onderzoek om achter de redenen t1

Zzp’er groeiende risicogroep voor ergonomische klachten

Zzp’er groeiende risicogroep voor ergonomische klachten

Uit onderzoek van Noties in opdracht van Fellowes blijkt dat meer dan de helft (56%) van de groeiende groep zzp’ers in Nederland last heeft van nekpijn. Zij hebben hier vaker last van dan hun collega’s in loondienst. Ook schouderpijn is een veelgehoorde ergonomische klacht bij deze eenpitters (44%). Eind 2014 telde het CBS bijna 880.000 zzp'ers in1