'Merken zijn niet klaar om aan verwachtingen mobiele consument te voldoen'

274094_h_ergb_s_gl

Sitecore maakte de resultaten bekend van een internationaal klantenonderzoek, uitgevoerd in samenwerking met Vanson Bourne. 450 marketeers van merken in 11 landen werden onderzocht op het punt van hun houding en strategie ten aanzien van de mobiele ervaring van consumenten.

Uit het onderzoek blijkt dat een groot deel van de merken niet is voorbereid op de implementatie van een mobiele strategie. Ze maken niet voldoende hulpmiddelen beschikbaar om de mobiele ervaring te organiseren, aan te passen en te verbeteren op een manier die overeenkomt met de verwachtingen van de dynamische consument.

Bijzonder opvallend is dat 97% van de merken gelooft in een positief effect van goede mobiele ervaringen op de loyaliteit van klanten. Toch geeft 41% aan helemaal geen mobiele strategie te hebben, of over een bepaalde vorm van mobiele strategie te beschikken die nog geïmplementeerd moet worden. Tegelijk gelooft 70% van deze merken dat hun organisatie ook tenminste in de volgende zes maanden nog geen strategie voor mobiele ervaringen zal definiëren.

Gevraagd naar een beschrijving van de huidige interactie van hun organisatie met consumenten via mobiele kanalen, zegt slechts 51% van de merken dat hun bedrijf content voor mobiele online klanten personaliseert. Slechts 61% beschikt over een website die is geoptimaliseerd voor mobiel gebruik.

Van de merken die een strategie voor mobiele ervaringen plannen of beginnen in te voeren, geeft daarnaast echter ook 98% aan dat de organisatie op een bepaalde manier is beïnvloed door het focussen op de mobiele klantervaring. Voor 53% heeft de investering in mobiele oplossingen geleid tot een structurele reorganisatie of het ontstaan van nieuwe teams en afdelingen. Volgens 46% heeft het geleid tot bezuinigingen in andere bedrijfsgebieden waarmee ter financiering van deze extra investering.

"Doordat mobiele apparaten op internet de rol van de pc hebben overgenomen, moeten merken de mobiele omgeving meewegen bij het definiëren van de klantervaring die ze leveren," zegt Scott Anderson, CMO, Sitecore. "Consumenten verwachten tegenwoordig een contextuele ervaring, met inbegrip van mobiele functies. Ze belonen merken die dit doen met hun loyaliteit en bestraffen tegelijk degene die dit niet doet met een lagere omzet. Elke consument moet tegenwoordig als mobiele consument worden beschouwd."

Meer over
Lees ook
6 op 10n Nederlandse organisaties: digitale investeringen noodzakelijk om bij te blijven

6 op 10n Nederlandse organisaties: digitale investeringen noodzakelijk om bij te blijven

Hoewel een groot deel van de Nederlandse organisaties goed uit de coronapandemie is gekomen en tevreden is over hun huidige digitale aanbod, zijn veranderingen en investeringen noodzakelijk om bij te blijven. Zo verwacht bijna de helft (48%) van de organisaties het niet te redden zonder een nieuwe, duidelijke digitale strategie en het talent om di1

Verduurzaming hoog op agenda CFO’s grootste Nederlandse bedrijven

Verduurzaming hoog op agenda CFO’s grootste Nederlandse bedrijven

Maar liefst 96 procent van de Chief Financial Officers (CFO’s) van de 250 grootste Nederlandse bedrijven noemt duurzaamheid (ESG - Environmental, Social, Governance) een belangrijk vraagstuk voor hun organisatie. Dat blijkt uit onderzoek door de Universiteit van Amsterdam (UvA) in opdracht van Transformation Forums onder de 250 grootste bedrijven1

Algoritmes maken vervoer van zeecontainers naar het achterland goedkoper en milieuvriendelijker

Algoritmes maken vervoer van zeecontainers naar het achterland goedkoper en milieuvriendelijker

Zeecontainers worden momenteel niet altijd efficiënt van een zeehaven naar het achterland vervoerd. Promovendus Bernard Zweers (CWI) ontwikkelde slimme algoritmes om het vervoer van containers per binnenvaartschip te optimaliseren. Implementatie van deze algoritmes kan leiden tot minder CO­2-uitstoot, minder vrachtwagens op de weg en grote kostenb1