Yokoy lanceert de Smart Lodge Card voor eenvoudig beheer van zakenreizen

Yokoy

Yokoy voegt een nieuw product toe aan hun portfolio: de Yokoy Smart Lodge Card. Hiermee worden reis- en kostenprocessen verder geautomatiseerd en kunnen bedrijven nieuwe inzichten verwerven. De digital-first kaart maakt deel uit van het platform voor uitgavenbeheer van Yokoy en is geïntegreerd met de systemen van geselecteerde reispartners. Zo krijgen reismanagers en financiële afdelingen volledige transparantie bij het beheer van zakelijke reizen en reisuitgaven. 

Deze oplossing is de nieuwste toevoeging aan het platform voor uitgavenbeheer van Yokoy – dat alle crediteurenprocessen consolideert, automatiseert en bedrijven bruikbare inzichten biedt. Met behulp van kunstmatige intelligentie (AI) geeft Yokoy bedrijven de volledige controle over hun zakelijke uitgaven door uitgavenbeheer, factuurverwerking en het beheer van zakelijke betaalkaarten te automatiseren.

Een nieuwe standaard voor zakenreisbeheer 

Bedrijven die regelmatig zakenreizen maken, zijn veel tijd kwijt aan het controleren van reisfacturen en transactiegegevens. Dit proces is niet alleen omslachtig, maar ook foutgevoelig en kostbaar. Yokoy pakt dit probleem aan met de Yokoy Smart Lodge Card door automatische reconciliatie mogelijk te maken. Waar traditionele kaarten doorgaans maandelijkse overzichten verstrekken, worden alle reis- en transactiegegevens met de Yokoy Smart Lodge Card rechtstreeks in het Yokoy-platform ingevoerd, waar ze zonder handmatige tussenkomst worden samengevoegd. Bedrijven besparen dus niet alleen op tijd bij het afhandelen van reiskosten, maar hebben ook een beter overzicht van hun reiskosten en kunnen hun aandacht richten op projecten die echt waarde toevoegen.

Yokoy combineert reiskostenvergoeding met een krachtig platform voor uitgavenbeheer en maakt hiermee een belangrijk onderdeel van zakenreizen een stuk slimmer. Een ‘lodge card’ is een virtuele bedrijfspas die is opgeslagen in de reisboekingstool van een bedrijf. Alle uitgaven voor vluchten, treinen en reisbureaukosten worden via deze pas gedaan en in bepaalde gevallen ook de uitgaven voor hotels. Een werknemer kan dus via de online boekingstool van het bedrijf een vlucht- of treinticket kiezen. Deze wordt vervolgens automatisch met de lodge card betaald.

De Yokoy Smart Lodge Card – een grote hulp voor financiële afdelingen 

De Yokoy Smart Lodge Card, in Europa uitgegeven als een Visa-debitkaart, werkt precies zoals hierboven beschreven, maar met het toegevoegde voordeel van geautomatiseerde workflows. Door reisgegevens onder te brengen in Yokoy’s oplossing voor uitgavenbeheer worden reiskosten volledig transparant en wordt de basis gelegd voor nieuwe inzichten. Bedrijven kunnen deze inzichten onder andere gebruiken voor geavanceerde kostenbeheersing. Zo kunnen ze bijvoorbeeld evalueren hoeveel er wordt uitgegeven op werknemers-, afdelings- of projectniveau. 

Voor financiële afdelingen is het, vooral in deze moeilijke tijden, belangrijker dan ooit om snel gerichte beslissingen te nemen en onnodige kosten te minimaliseren. Het gebruik van de Yokoy Smart Lodge Card is een volgende stap naar een volledig datagestuurd besluitvormingsproces voor CFO's en hun financiële afdeling. Bovendien brengt Yokoy geen kaart-, transactie- of wisselkosten in rekening. Bedrijven ontvangen ook 0,1% cashback op elke transactie.

De Yokoy Smart Lodge Card is geïntegreerd met de reisboekingstools TravelPerk en met reisbureaus die gebruikmaken van Umbrella. Integraties met andere toonaangevende reisbureaus zullen volgen.

"Voor bedrijven die worstelen met reconciliatie zijn het volume en de complexiteit van de transacties meestal het grootste probleem, bijvoorbeeld als transacties worden geannuleerd", zegt Philippe Sahli, CEO van Yokoy.

YOKOY-202301

"Met de Yokoy Smart Lodge Card kunnen bedrijven dit probleem aanpakken en het hele matching- en reconciliatieproces automatiseren. Onze oplossing zal dus de manier waarop bedrijven in de toekomst met reiskosten omgaan drastisch veranderen door het uitgebreide handmatige werk dat er nu nog bij komt kijken te elimineren. Met de toevoeging van de Yokoy Smart Lodge Card aan ons productportfolio kunnen we echte toegevoegde waarde bieden aan reisplanners, HR-teams, CFO's en financiële afdelingen op hun weg naar procesautomatisering en financiële excellentie."


Voor een volledige dekking van alle reiskosten kan de Yokoy Smart Lodge Card worden gecombineerd met de Yokoy Business Platinum Visa Card om ook de kosten te dekken die tijdens het reizen worden gemaakt, zoals het betalen van een taxi of een diner. "Terwijl onze nieuwe lodge card zich richt op betalingen vóór de reis, geeft onze slimme betaalkaart werknemers de flexibiliteit om hun uitgaven tijdens de reis te betalen," aldus Sahli. "Uiteindelijk komen al deze transacties samen in Yokoy voor reconciliatie, waardoor financiële afdelingen een volledig beeld krijgen van de kosten van een zakenreis."

 

Lees ook
SAP verbetert customer experience en bedrijfsactiviteiten met nieuwe generatieve AI-mogelijkheden

SAP verbetert customer experience en bedrijfsactiviteiten met nieuwe generatieve AI-mogelijkheden

SAP kondigt nieuwe generatieve AI-mogelijkheden aan binnen het SAP CX-portfolio, inclusief de nieuwe generatieve AI-copiloot Joule. Met deze nieuwe mogelijkheden kunnen bedrijven tijdrovende taken automatiseren en gegevens uit het hele bedrijf snel analyseren. Dit levert waardevolle en bruikbare inzichten op die resulteren in intelligente, geperso1

SAP vereenvoudigt cloudadoptie met nieuwe cloudaanbiedingen

SAP vereenvoudigt cloudadoptie met nieuwe cloudaanbiedingen

SAP introduceert de 2023 release van SAP S/4HANA Cloud, private edition. Ook brengt het technologiebedrijf een ‘premium plus package’ en een conversie- en moderniseringsprogramma voor RISE with SAP op de markt.

SAP kent Best of Customer Success 2023 Awards toe aan Hunkemöller, OCI en Versuni

SAP kent Best of Customer Success 2023 Awards toe aan Hunkemöller, OCI en Versuni

SAP heeft gisteren zijn Best of Customer Success Awards 2023 uitgereikt. De winnaars zijn klanten die het afgelopen jaar uitblonken in het plannen en uitvoeren van hun SAP-implementaties en daardoor meetbare voordelen hebben behaald.