Websites retailers 7 procent langzamer dan vorig jaar

274094_h_ergb_s_gl

De websites van grote retailers zijn nu gemiddeld 7 procent langzamer dan een jaar geleden. Dat blijkt uit onderzoek van Dynatrace. Door de lange laadtijden lopen deze bedrijven inkomsten mis en daalt de klanttevredenheid.

Dynatrace voerde een jaar lang elke 10 minuten een benchmark uit op de homepages van meer dan 300 buitenlandse retailers. De gemiddelde responstijd steeg van 4,2 seconde in 2015 naar 4,5 seconde nu. De belangrijkste oorzaak daarvoor is dat websites zwaarder zijn geworden en dat ze meer objecten en elementen van externe partijen bevatten.

Er is een rechtstreeks verband tussen de snelheid en het aantal elementen van derden zoals Facebook en Twitter, het aantal afbeeldingen en andere objecten op de homepage en de paginagrootte. Het gemiddeld aantal elementen van derden steeg van 27 naar 32, het aantal objecten van 134 naar 144 en de paginagrootte van 1,84 MB naar 2 MB.

Klanten verwachten dat een website die ze bezoeken binnen 3 seconden geladen is en maar liefst 46 procent haakt af bij vertraging. Hier valt dus nog veel winst te behalen. Zo heeft de Amerikaanse moderetailer Nordstrom becijferd dat een vertraging van slechts een halve seconde tot een 11 procent lagere conversie leidt.

“In de retail is elk digitaal klantcontact van belang”, zegt Dave Anderson, VP Marketing bij Dynatrace voor de EMEA- en Azië-Pacific-regio. “Retailers doen er verstandig aan om zich te focussen op de snelheid van de website en uit te zoeken welk effect dit heeft op de omzet. Anders laten ze geld liggen.”

Meer over
Lees ook
Onderzoek Crayon: Economische onzekerheid remt IT-investeringen van Nederlandse organisaties

Onderzoek Crayon: Economische onzekerheid remt IT-investeringen van Nederlandse organisaties

Uit onafhankelijk onderzoek in opdracht van Crayon, een wereldwijd full-service adviesbureau dat bedrijven helpt met digitale transformatie, blijkt welke impact de wereldwijde economische terugval heeft gehad op de IT-uitgaven van bedrijven. Daarnaast toont het onderzoek “The State of IT Cost Optimization in 2023” waarom zoveel bedrijven moeite he1

Dit zijn volgens Qualtrics de consumententrends van 2023

Dit zijn volgens Qualtrics de consumententrends van 2023

Volgens het 2023 Global Consumer Trends Report van Qualtrics zoeken consumenten in toenemende mate naar menselijk contact in hun interacties met merken. Praten met een behulpzame, empathische servicemedewerker is vandaag de dag belangrijker voor klanten dan een iets kortere wachttijd totdat je geholpen wordt.

Nationale Cybersecurity Monitor 2022

Nationale Cybersecurity Monitor 2022

De laatste cybersecurity monitor dateert van twee jaar geleden, december 2019. In de tussentijd is er veel gebeurd. Heel veel. We hebben een pandemie zien ontstaan en schudden deze nu, twee jaar later, eindelijk van ons af. Inmiddels zijn we alweer een nieuwe grote crisis ingerold, met de invasie van Rusland in de Oekraïne. Is het toeval dat in de1