Verizon Business en Deloitte brengen 5G naar retail, om customer experience te verbeteren

verizon400300

Verizon Business en Deloitte komen samen met een digitaal platform voor de retailsector dat gebruikmaakt van 5G en mobile edge computing (MEC). Hiermee kunnen retailers hun activiteiten efficiënter beheren en klantervaringen verbeteren. Het innovatieve platform koppelt winkelgegevens aan near realtime analytics om de klantbetrokkenheid, winstgevendheid van de voorraad en productiviteit van medewerkers te verbeteren. De fysieke winkelervaring wordt hierdoor aanzienlijk verbeterd door uitdagingen aan te pakken waarmee retailers gewoonlijk worden geconfronteerd. Zoals niet-voorradige artikelen, planogram compliance en zelfscankassa’s.
 
Het 5G-netwerk en de MEC-technologie van Verizon, gecombineerd met geavanceerde technologieën zoals videocamera- en sensorgebaseerde analyses, kunstmatige intelligentie (AI) en augmented reality (AR), vormen de basis van het retailplatform. In combinatie met de detailhandel- en solution engineering-ervaring van Deloitte hebben de twee bedrijven diverse usecases ontwikkeld die door het platform mogelijk worden gemaakt. Daarnaast is er een referentiearchitectuur die de integratie van backoffice-applicaties nog waardevoller maakt. De aanpak is kan op iedere organisatie worden afgestemd om de resultaten en ROI te versnellen.
 
Verizon Business en Deloitte werken samen met SAP om de innovatieve software van SAP, inclusief SAP Customer Activity Repository en SAP S/4HANA, te integreren in het platform. De inzet van deze technologieën kan retailers duurzame bedrijfsprestaties bieden en de winstgevendheid verbeteren van belangrijke factoren, zoals omzet, kosten van verkochte goederen en operationele marge.
 
"Het is een spannend moment om deze innovatieve retailsamenwerking met Deloitte en SAP bekend te maken", aldus Tami Erwin, CEO van Verizon Business. "We betreden een nieuw tijdperk van technologie-geleide disruptie. En dat precies op het moment dat elke retailer de digitale transformatie wil versnellen, de productiviteit wil verhogen en de customer experience wil verbeteren. We staan klaar om de Verizons revolutionaire 5G en mobile edge compute-platform beschikbaar te stellen. We kijken ernaar uit om onze klanten te helpen om alles opnieuw te ontdekken: van hun werknemerservaring en supply chain tot usecases voor eindklanten."
 
Van de vele usecases die door deze samenwerking mede worden ontwikkeld, is near realtime informatie op het gebied van voorraadbeheer een voorbeeld. Hierbij genereert het platform automatisch meldingen voor medewerkers in de winkel om schappen aan te vullen vanuit het magazijn. Daarbij krijgen ook de distributiecentra een melding om extra voorraad toe te wijzen. Deze co-innovatie is erop gericht retailers te helpen hun omzet te verhogen, marges te verbeteren en een ruimere beschikbaarheid van producten aan te bieden. Bovendien krijgen medewerkers meer tijd om klanten te helpen omdat ze minder tijd hoeven te besteden aan activiteiten zoals inventariseren.
 
"De implementatie van 5G en MEC om een soepele retailervaring te bieden en de productiviteit te verhogen zal een grote impact hebben op de retailsector," aldus Anthony Stephan, principal Deloitte Consulting LLP en US Consulting consumer industry lead. "Onze samenwerking met Verizon Business en SAP stelt ons in staat om efficiënt en effectief in te spelen op de zorgen van retailers. We bieden een ongeëvenaarde digitale transformatie-ervaring met de snelheid van 5G."
 
Meer informatie is te vinden op de website van Verizon Business.
 
Meer over
Lees ook
Britse supermarktketen Asda transformeert transportactiviteiten

Britse supermarktketen Asda transformeert transportactiviteiten

Dassault Systèmes gaat Asda, de op twee na grootste supermarktketen in het Verenigd Koninkrijk, helpen om de transportactiviteiten te transformeren. Asda zal hiertoe gebruikmaken van de krachtige plannings- en optimalisatiemogelijkheden van Dassault Systèmes. Hierdoor wordt de efficiëntie en de duurzaamheid verder verbeterd en kan Asda op eenvoudige...

PontMeyer verviervoudigt online omzet met stapsgewijs digitaal groeiplan

PontMeyer verviervoudigt online omzet met stapsgewijs digitaal groeiplan

PontMeyer is dé totaalleverancier voor bouwend Nederland. Dat was het al offline, maar het bedrijf wilde ook online een totaalervaring bieden. Marcel Douma, e-Commerce Manager bij PontMeyer, stelde een ambitieus digitaal groeiplan op om de online klantervaring te verbeteren. Nu ligt het e-commerceteam op koers om in 2022 vier keer zoveel om te zetten...

SAP breidt SuccessFactors HXM Suite uit

SAP breidt SuccessFactors HXM Suite uit

SAP kondigde tijdens SuccessConnect uitbreidingen aan voor zijn SAP SuccessFactors Human Experience Management (HXM) Suite. Organisaties zijn hiermee beter in staat om een strategie voor talentontwikkeling uit te stippelen en medewerkers klaar te stomen voor de toekomst.