Tableau en Einstein Analytics fuseren: Einstein Analytics wordt Tableau CRM

tableau-300x62

Tableau Software onthulde tijdens zijn jaarlijkse Tableau Conference zijn plannen voor de integratie van Einstein Analytics van Salesforce met Tableau. De combinatie levert organisaties het meest uitgebreide en diepgaande analyseplatform op dat er op de markt beschikbaar is. Einstein Analytics zal verdergaan onder de naam Tableau CRM en de best mogelijke ervaringen op het gebied van AI en gegevensanalyse naar de Salesforce CRM-workflow brengen.

Tableau biedt krachtige mogelijkheden voor dataverkenningen en visuele analyse. Gebruikers kunnen hiermee inzichten putten uit alle mogelijke data, ongeacht hun locatie. Tableau vormt de gouden standaard op het gebied van selfservicemogelijkheden voor gegevensanalyse. Organisaties hebben deze oplossing op brede schaal ingezet voor een breed scala aan toepassingsscenario’s. Einstein Analytics biedt praktisch inzetbare en door AI aangestuurde mogelijkheden voor gegevensanalyse binnen Salesforce. Werknemers kunnen daarmee efficiënter werken, resultaten voorspellen en direct binnen hun workflow relevante en tijdige aanbevelingen ontvangen.

“Door de ontwikkelingen in 2020 zagen organisaties zich genoodzaakt om in sneltreinvaart over te stappen op een volledig digitale omgeving die medewerkers in staat stelt om vanaf elke mogelijke locatie te werken en sneller betere beslissingen te nemen”, zegt Adam Selipsky, bestuursvoorzitter en CEO van Tableau. “Door het samenvoegen van de teams van Tableau en Einstein Analytics eerder dit jaar en een beroep te doen op de kracht van het ecosysteem van Salesforce geven we ons innovatievermogen een enorme boost. Dit brengt de realisatie dichterbij van onze missie om mensen te helpen met het zien en begrijpen van data.”

Hechte interoperabiliteit, te beginnen met AI

Tableau en Einstein Analytics worden samengevoegd via een reeks van productintegraties die de gebruikservaring van gezamenlijke klanten zal verbeteren. Tijdens de Tableau Conference onthulde Tableau de eerste integratie: Einstein Discovery in Tableau.

Einstein Discovery helpt bedrijven met het democratiseren van datawetenschap binnen hun organisatie. De oplossing biedt daartoe door AI ondersteunde analysemogelijkheden waarmee zakelijke gebruikers automatisch relevante patronen in data kunnen ontdekken. Daarvoor zijn geen geavanceerde datamodellen of een team van datawetenschappers nodig. De introductie van Einstein Discovery in Tableau staat gepland voor de eerste helft van 2021. Deze integratie voegt real-time voorspellende analyses en aanbevelingen toe aan het platform van Tableau.

 “Organisaties willen dolgraag toekomstbestendige mogelijkheden voor voorspellende analyses aan hun BI- en analytics-omgevingen toevoegen, maar hun enthousiasme neemt al snel af wanneer ze te horen krijgen dat daar een heel team van datawetenschappers voor nodig is”, zegt Doug Henschen, vice president en principal analyst bij Constellation Research. “De integratie van Einstein Discovery belooft de overstap van Tableau naar machine-augmented analytics te versnellen zonder de noodzaak om nieuwe vaardigheden op te doen, en zonder de selfservicefunctionaliteit voor zakelijke gebruikers te verslechteren.”

Een klantgericht ontwikkelingstraject

Tableau zal de vertrouwde mogelijkheden in Analytics en Tableau behouden en verder uitbouwen, innoveren en integreren. De integratie van Einstein Discovery in Tableau is slechts de eerste in een reeks van geplande integraties.

“Onze focus is er steevast op gericht om analytics voor meer mensen en organisaties toegankelijk te maken. De integratie van Einstein Discovery, het krachtige platform voor voorspellende analyses, breidt de door AI ondersteunde analysemogelijkheden uit en helpt mensen om hun data beter te benutten”, zegt Francois Ajenstat, chief product officer bij Tableau. “Dit is slechts de eerste stap in de manier waarop we Tableau en Einstein Analytics zullen integreren, zodat klanten analysemogelijkheden beschikbaar kunnen stellen aan alle medewerkers op elke locatie, en voor alle mogelijke data.”

Voorbeelden van geplande integraties zijn:

  • Native connectiviteit tussen Tableau en de datastore van Einstein Analytics, zodat gebruikers kunnen profiteren van optimale prestaties en native integratie met de beveiligingsfuncties van Salesforce.
  • Functionaliteit voor het voorbereiden van data verbonden met zowel Tableau als Einstein Analytics, zodat iedereen de beschikking heeft over schone en betrouwbare data die klaar voor analyse is.
  • Mogelijkheden voor het uitwisselen van content tussen Tableau en Einstein Analytics voor het stroomlijnen van de aanmaak van, en toegang tot dashboards.

Ga voor meer informatie over Tableau CRM (voorheen Einstein Analytics) naar: https://www.tableau.com/products/tableau-crm.

Lees ook
Greenchoice kiest voor creditmanagementoplossing van FIQAS

Greenchoice kiest voor creditmanagementoplossing van FIQAS

FIQAS Software gaat via een managed service op basis van de Abillity software het creditmanagement verzorgen voor duurzame energieleverancier Greenchoice. De oplossing van FIQAS is voor Greenchoice een belangrijke stap in het slimmer inrichten van de order-to-cash keten, waarmee het bedrijf de kwaliteit van de dienstverlening kan verbeteren, tegen lagere...

Exact kondigt overname Unit4 Bedrijfssoftware aan

Exact kondigt overname Unit4 Bedrijfssoftware aan

Exact, Nederlandse producent van bedrijfssoftware, kondigt de acquisitie van Unit4 Bedrijfssoftware aan, het bedrijfsonderdeel van Unit4 dat de accountancy-, mkb- en grootzakelijke markt in Nederland en België bedient

Digitale klantervaring cruciaal voor bedrijfssucces na COVID-19

Digitale klantervaring cruciaal voor bedrijfssucces na COVID-19

Onderzoek ServiceNow toont dat EMEA-organisaties achterlopen ten opzichte van de VS bij het inzetten van digitale transformatie om klantervaringen te verbeteren