Startupbootcamp speurt Europa af naar de tien beste E-commerce-startups

274094_h_ergb_s_gl

Groeiversneller Startupbootcamp is gestart met de scouting van startups voor het nieuwe E-commerce-programma, dat op 10 oktober begint. Het nodigt jonge bedrijven uit om zich aan te melden voor het drie maanden durende traject. Om de tien beste E-commerce-startups van dit moment te vinden, organiseert Startupbootcamp een FastTrack Tour langs negen Europese steden.

E-commerce is een van de twee programma’s die op de Amsterdamse locatie van Startupbootcamp worden georganiseerd. Gedurende het acceleratietraject krijgen tien geselecteerde startups toegang tot de beste experts op het gebied van E-commerce. Na drie maanden pitchen de startups hun business-ideeën op Demo Day aan meer dan tweehonderd investeerders. Deze editie is Demo Day op 20 januari.

Startupbootcamp wil met het E-commerce-programma het ecosysteem innoveren door veelbelovende startups een acceleratietraject van topniveau te bieden. Bedrijven van over de hele wereld zijn welkom om deel te nemen aan de selectie. Startupbootcamp gaat zelf ook actief op zoek naar de beste teams. Dit doet het in de vorm van een FastTrack Tour. Een FastTrack is een informeel evenement waar startups de kans krijgen om zichzelf voor te stellen, andere ondernemers te ontmoeten en één-op-één-feedback te ontvangen van experts uit de industrie. De tour wordt geleid door Marc Wesselink (te volgen op Twitter via #Flyingsegman), selectie- en alumni-partner van Startupbootcamp.

De FastTrack Tour gaat langs Amsterdam, Eindhoven, Barcelona, Lissabon, Hamburg, Rome, Manchester, Londen en Helsinki. Aanmelden voor de Tour en voor de eerste selectie van het E-commerce-programma kan via de website van Startupbootcamp. De aanmeldingsperiode sluit op 29 juli. Startups die het niet lukt om een van deze FastTrack-dagen bij te wonen, kunnen zich aanmelden voor Startupbootcamp Connect, de online variant van de FastTrack.

Bedrijven in de volgende sectoren worden uitgenodigd om deel te nemen:

  •   Ad & Marketing Tech (Marketing automation, Dynamic pricing)
  •   Mobile 1st (Mobile advertising, Location based targeting, Targeting wearable devices)
  •   Payment solutions (NFC, Wallets, Mobile payments)
  •   Omni channel (Connecting online - offline, Retail - etail, Multi channel)
  •   Marketing (Affiliate, Next generation AMT, Media, Content marketing, UX)
  •   E-commerce platforms (B2C, B2B, B2B2C)
  •   Logistics (Packaging, Fulfillment, Delivery)
  •   Data & CRM (Analytics, Research, Reporting, Aggregation, Personalized experiences, Cookies)
  •   Commerce Solutions (Software solution, M-Shops, Comparison, Platforms)
  •   Social shopping (Digital relationships, Automated personalization, Social Ads)
  •   Security (Cyber crime, Spam, Attacks)
  •   Authentication (Biometric, Card, Wearables, Devices)
  •   Contactless Interactions (iBeacon, NFC)
  •   Artificial Intelligence / Machine Learning applied to E-commerce solutions
  •   VR & AR for E-commerce