Signpost investeert fors in Nederland

Signpost

10 jaar is Signpost actief in de begeleiding van onderwijsinstellingen, leraren en leerlingen. 1 doel staat hierbij voorop: scholen begeleiden in het digitaliseren van onderwijs. Tot vandaag begeleidt Signpost al meer dan 1000 scholen in België, Spanje en Frankrijk. En vandaag opent het ook zijn kantoor in Nederland (Tiel).

Signpost is marktleider in België en wil zijn ervaring in het onderwijs gebruiken om ook scholen in Nederland te begeleiden in hun digitaliseringprojecten. Arne Vandendriessche, CEO Signpost: De laatste jaren – en COVID heeft dit nog versneld – steeg de vraag naar laptops om op afstand les te volgen sterk. Maar een laptop alleen is niet voldoende om digitalisering in het onderwijs goed te doen. Signpost gaat verder in zijn aanpak dan de huidige Nederlandse spelers. We gaan dit allesomvattend aanbod scherp aanbieden in de Nederlandse markt en willen binnen 3 jaar een respectabel marktaandeel uitbouwen.

Meer dan een laptop in de klas

In Nederland zijn er nog 1000den leerlingen in het voortgezet onderwijs die nog geen laptop hebben én daarnaast zijn er laptops én projecten aan vervanging toe. Er zijn een aantal Nederlandse spelers op de markt die laptops tot bij de leerlingen brengt maar de totaalaanpak ontbreekt. Signpost gaat veel verder dan enkel de verkoop en de levering van een laptop of Chromebook met vlotte service. Dat is allemaal evident. Signpost biedt daarnaast enorme flexibiliteit in keuze van toestellen, goede software - elke school kan tussen 900 softwaretitels kiezen en zelf bepalen welke software op de laptop moet komen-, opleiding voor het schoolteam én erg uniek: pedagogische platformen om ook werkelijk digitaal les te geven, maken van een digitaliseringsproject pas echt een succes.

Arne Vandendriessche beklemtoont: Samen met de school bepalen wij het aanbod van laptops of Chromebooks die aansluiten bij de noden van de leerling en de opleiding die zij volgen. Een leerling in een technische/beroepsopleiding heeft een ander type nodig dan een leerling in een theoretische opleiding. Leraren en ICT-coördinatoren zien meer laptops in de klas, maar wie begeleidt hen in een opzet rond digitaal les geven? Of in de organisatie en het beheer van al deze laptops op de school? Wie integreert de slimme platformen en digitale toetsen?

Signpost hecht ook veel belang aan een uitstekende dienstverlening. Je vaste contactpersoon als school, digitale tools voor het beheer en de opvolging van laptops en Chromebooks op school, reparaties op school of thuis, maar ook talrijke opleidingsmogelijkheden voor leraren en ICT-coördinatoren zijn daarvan nog maar enkele voorbeelden. Met een nieuw maar ervaren team van 8 voltijdse equivalenten gaat Signpost deze uitdaging aan.

 

Lees ook
Atlona introduceert Velocity Keypad Controller voor klaslokalen en vergaderruimten

Atlona introduceert Velocity Keypad Controller voor klaslokalen en vergaderruimten

Atlona introduceert een alternatief voor AV-aanraakpanelen in kleinere ruimtes en eenvoudige toepassingen: de AT-VKP-8E. Dit IP-gebaseerde besturingssysteem biedt een eenvoudige en gebruiksvriendelijke toetsenbordinterface, voor gebruik in klaslokalen en kleine vergaderruimten. Atlona's nieuwe Velocity Keypad Controller is ook via de Atlona Cloud1

EPOS breidt zijn assortiment hoogwaardige zakelijke headsets uit met twee nieuwe reeksen

EPOS breidt zijn assortiment hoogwaardige zakelijke headsets uit met twee nieuwe reeksen

EPOS kondigde vandaag op Integrated Systems Europe 2024 (ISE) in Barcelona de uitbreiding aan van zijn toonaangevende gamma zakelijke headsets. Het nieuwe assortiment omvat twee nieuwe reeksen van geavanceerde bekabelde headsets - de IMPACT 700 en IMPACT 800.

Lenovo en EPOS creëren samen professionele audio-oplossingen voor hybride werken

Lenovo en EPOS creëren samen professionele audio-oplossingen voor hybride werken

Vandaag kondigden Lenovo en EPOS, een pionier in audiotechnologie, een strategische overeenkomst aan om hoogwaardige audio-oplossingen te leveren voor zakelijke gebruikers. De overeenkomst maakt gebruik van de sterke punten van beide merken op het gebied van ontwerp, ontwikkeling, innovatie en marktbereik.