Salesforce maakt werk van digitale transformatie

274094_h_ergb_s_gl

Salesforce lanceert twee nieuwe services speciaal voor retailers die met Salesforce Marketing Cloud werken: Salesforce Strategic Framework for Retail Customer Journeys en Strategic Retail Professional Services. Deze diensten helpen retailers om slimme customer journeys in te plannen en efficiënt te managen. 

Uit een onderzoek van Accenture blijkt dat retailers die hun klanten gepersonaliseerd benaderen,  zowel digitaal als in een fysieke winkel, beter presteren dan andere ondernemers. Daarnaast toont het Connected Shoppers Report van Salesforce aan dat 24 procent van het winkelend publiek graag wil dat een retailer met locatie-technologieën achterhaalt wie ze zijn, zodra ze de winkel inlopen. Bijna de helft van de ondervraagden (49 procent) is bereid om data en sociale media-profielen te delen om zo een betere service te krijgen. Voor retailers die hier slim op inspelen, biedt dit een mooie kans om een goede relatie met de klant op te bouwen en groei te realiseren.

Slim en effectief

De Salesforce Marketing Cloud is een digitale marketing-hub waarmee marketeers op een eenvoudige manier 1-op-1 customer journeys in verschillende kanalen kunnen inplannen, personaliseren en optimaliseren. De Marketing Cloud brengt alle zaken die belangrijk zijn voor een marketeer samen: een compleet overzicht van de klant, content, personalisatiemogelijkheden en digitale marketingkanalen (e-mail, mobile, web, apps, sociale media en advertising). Door gebruik te maken van geautomatiseerde journeys en data te verzamelen voor toekomstige campagnes, gaan retailers slimmer met hun klanten om en kunnen ze voorspellen hoe groot de kans is dat een klant een bepaalde actie onderneemt.

Nieuwe diensten

De nieuwe Marketing Cloud-services speciaal voor retailers zijn:

  • Salesforce Strategic Framework for Retail Customer Journeys: dit framework helpt retailers hun customer journeys in te richten en digitale programma’s efficiënt uit te voeren. Door zorgvuldig opgezette interviews en workshops, helpt het Strategic Framework om retailers  hun digitale doelen te bepalen, bestaande programma’s te herzien en kansen om de omzet te verhogen te signaleren. De middelen die Salesforce hiervoor gebruikt zijn onder andere path-to-value analyses, templates voor mail en mobiele marketingcontent en gepersonaliseerde best practices. Daarnaast zijn er aparte toolkits beschikbaar voor specifieke vakgebieden in de retailbranche, zoals inrichting, kleding en supermarken.
  • Salesforce Strategic Retail Professional Services: als retailers eenmaal het Strategic Framework hebben doorlopen, kunnen ze gebruik maken van de expertise van retail-professionals binnen Salesforce . Met de hulp van deze professionals kunnen retailers hun eigen digitale marketingprogramma’s op te zetten en efficiënt hun customer journeys beheren.
Lees ook
Accenture: 'Nieuw leiderschap nodig voor nieuwe technologieën als AI'

Accenture: 'Nieuw leiderschap nodig voor nieuwe technologieën als AI'

Snelle ontwikkelingen in Artificial Intelligence (AI) en andere technologieën versnellen de opkomst van slimme ondernemingen en stellen bedrijven in staat zichzelf te integreren in het dagelijks leven van mensen. Dit blijkt uit Accenture Technology Vision 2018, het jaarlijkse technologierapport van Accenture. Het rapport voorspelt welke bela1

SAP legt basis onder digitale transformatie A.S. Watson

SAP legt basis onder digitale transformatie A.S. Watson

SAP intensiveert de samenwerking met A.S. Watson, het wereldbedrijf achter onder andere Kruidvat, Trekpleister, ICI PARIS XL, Pour Vous en Prijsmepper. Als deelnemer aan het nieuwe 'Tech Partner Programme' van A.S. Watson geeft SAP mede vorm aan de verdere digitale transformatie van het bedrijf. A.S. Watson is met bijna 14.000 winkels in 24 lande1

'Verminderen van IT-uitgaven maakt investeringen in digitale transformatie mogelijk'

'Verminderen van IT-uitgaven maakt investeringen in digitale transformatie mogelijk'

"Het verminderen van IT-uitgaven is een kwestie van discipline. Dat dienen organisaties zich te realiseren. Het niet opletten voor IT-kostenefficiëntie kan nooit worden gerechtvaardigd. De besparingen die het oplevert, kunnen vervolgens weer in digitale transformaties worden gestoken." Dat stelt Erik Beulen, hoogleraar Information Management1