Poly identificeert zes basispersona’s op de werkplek en opkomende trends

Poly_Logo-2021-400300

Poly (NYSE: POLY) heeft in een onderzoek zes kenmerkende persona’s en hun bijbehorende opkomende trends geïdentificeerd. Doel van het onderzoek [1] is om de behoeften op het vlak van werkplektechnologie in kaart te brengen. Het is belangrijk dat bedrijven op de hoogte zijn van die behoeften en dat ze de juiste technologie implementeren, om zo optimaal voorbereid te zijn op een wereld die moet omgaan met de nasleep van de pandemie en nieuwe manieren van werken.

 
De zes persona’s, die samen 92 procent beslaan van elke doorsnee organisatie, hebben onderscheidende karaktertrekken. Door hun eigenschappen, pijnpunten en communicatiestijl in kaart te brengen, zijn bedrijven beter in staat om werkstijl en werknemersgedrag te matchen met de juiste apparaten en technologieën. Gevolg daarvan is dat de organisatorische productiviteit toeneemt, alsook de gelijkheid voor medewerkers die samenwerken vanaf verschillende locaties.
De zes basispersona’s en de producten die het best aansluiten op elke groep op basis van hun werkstijl, behoeften en gedrag, zijn:
 

DE OFFICE COLLABORATOR

 
Dit persona beslaat met 27 procent het grootste deel van het arbeidsbestand. Deze werknemers hebben een traditionele, op het kantoor gerichte manier van werken waar samenwerken de basis vormt. Daarnaast staat de Office Collaborator open voor technologie. Dit brengt echter achtergrondlawaai en continue afleiding met zich mee, plus de behoefte om naadloos te kunnen communiceren via elk type apparaat. Daarnaast voorspelt Poly op basis van zijn bevindingen in de toekomst een sterke afname van dit type medewerker, veroorzaakt door hun groeiende wens om flexibeler te kunnen werken.
 
Office Collaborators profiteren sterk van de Poly Savi 8200 Office wireless DECTTM headset en de Poly Studio P5 professional webcam.
 

DE FLEX WORKER

 
Flex Workers verdelen hun tijd tussen het traditionele kantoor, het thuiskantoor en een andere werklocatie, en beslaan 20 procent van het arbeidsbestand. Dit persona is flexibel en continu aan het innoveren en wisselen tussen communicatiekanalen vanwege de grote hoeveelheid werk die voor hen op afstand en onderweg plaatsvindt. Voor deze werknemers kan het lastig zijn om goed samen te werken met collega’s. Daarnaast lopen zij het risico om belangrijke informatie van kantoor niet mee te krijgen doordat ze niet fysiek aanwezig zijn. Daarom is het belangrijk dat zij via verschillende apparaten nauw in contact blijven met het kantoor en hun collega’s. In de toekomst zullen bedrijven meer Flex Workers zien op kantoor, naarmate Office Collaborators flexibeler willen werken en zullen overstappen naar een combinatie van thuiswerken, op kantoor werken en op andere locaties.
 
De Poly Voyager 6200 UC Bluetooth® neckband headset en Poly Studio P5 professional webcam dragen bij aan het verminderen van samenwerkingsproblemen voor degenen die dit nieuwe tijdperk van flexibel werken omarmen. 
 
 

DE REMOTE COLLABORATOR

Met minder mogelijkheden voor fysieke vergaderingen komt de 15 procent aan Remote Collaborator-werknemers voor een aantal uitdagingen te staan, inclusief succesvolle en productieve samenwerking. Deze groep heeft meerdere apparaten, unified communications en technologieën nodig om de kloof te dichten tussen henzelf, hun collega’s en klanten. Dit persona zal waarschijnlijk ontstaan vanuit Office Collaborators die op afstand willen werken naar aanleiding van de wereldwijde experimenten rondom remote working die worden gedreven door de COVID-19-pandemie.
 
Met de Poly Voyager Focus UC stereo Bluetooth® headset en Poly Studio P15 personal video bar kan dit persona effectief blijven communiceren met collega’s op verschillende locaties.
 
 

DE OFFICE COMMUNICATOR

Office Communicators voelen zich het meest op hun gemak met bekende systemen en apparaten, zoals een vaste telefoon. Dit persona beslaat 13 procent van de doorsnee organisatie en het is belangrijk om rekening te houden met zijn uitdagingen, zoals bijvoorbeeld afgeleid worden tijdens het werken, achtergrondlawaai en gebrek aan privacy tijdens telefoongesprekken. De traditionelere manieren van werken hebben ten tijde van de pandemie een verandering doorgemaakt, en deze personagroep zal op de korte termijn stabiel blijven, omdat deze mensen graag willen terugkeren naar kantoor.
 
De Poly Blackwire 8225-headset helpt de Office Communicator om zijn of haar uitdagingen te tackelen.
 

DE CONNECTED EXECUTIVE

Deze tech-savvy business drivers vormen 12 procent van het doorsnee arbeidsbestand. Ze zijn flexibel in hun fysieke aanwezigheid om beslissingen te nemen en problemen op te lossen. Connected Executives zijn veelzijdig in hun manier van werken en gebruiken meer communicatiemiddelen dan elk ander persona. Pijnpunten zijn afleidingen, onderbrekingen en onvoorspelbaar achtergrondlawaai, omdat ze verbonden moeten blijven via alle apparaten. De behoefte van dit persona om continu verbonden te zijn, zal op lange termijn niet veranderen. Hierdoor blijft het profiel van de Connected Executive in de toekomst vrijwel hetzelfde.
 
De Poly Voyager Focus UC stereo Bluetooth® headset en Poly Studio P15 personal video bar zijn het meest geschikt voor zijn of haar persoonlijke behoeften.
 

DE ROAD WARRIOR

Road Warriors vormen 5 procent van het arbeidsbestand en werken meer dan 50 procent van de tijd niet op kantoor. Ze hebben behoefte aan zeer draagbare en gebruiksvriendelijke oplossingen die lawaai beperken en de kans op onbetrouwbare verbindingen minimaliseren. Sommige mensen met dit persona zullen soms moeten reizen om bepaalde taken uit te voeren, zoals taken die vragen om fysieke aanwezigheid. Deze personagroep blijft naar verwachting stabiel, omdat zij die door COVID-19 niet konden reizen er weer op uit zullen gaan om klanten en collega’s te ontmoeten.
 
Hun go-to-product is de Poly Voyager 5200 UC headset.
De overige 8 procent van de werknemers die niet onder de zes persona’s vallen, behoren tot het Office Independent-type. Dit type omvat mensen die werken in zelfsturende functies met beperkte behoeften op het gebied van communicatie- en samenwerkingstechnologie.
 
Jennifer Adams, senior sales experience and enablement director bij Poly: “We bestuderen persona’s binnen organisaties al bijna tien jaar, maar niet eerder was het zo belangrijk om inzicht te krijgen in de personatypes en om te begrijpen hoe je het meeste uit deze types haalt. Dit onderzoek is uitgevoerd tijdens de coronapandemie, maar we zijn ervan overtuigd dat de veranderingen in gedrag die we tijdens deze periode hebben opgemerkt op lange termijn hetzelfde blijven. Het identificeren van deze veranderingen, en ervoor zorgen dat iedereen over de juiste middelen en apparaten beschikt om efficiëntie en productiviteit te maximaliseren, speelt een sleutelrol in het creëren van een succesvol en efficiënt werknemersbestand. Nu én in de toekomst.”
 
Meer informatie over het onderzoek vind je hier, Poly Global Persona Research, FactWorks 2021.
Meer over
Lees ook
NEC UNIVERGE BLUE CONNECT ‘met’ en ‘voor’ Microsoft Teams

NEC UNIVERGE BLUE CONNECT ‘met’ en ‘voor’ Microsoft Teams

NEC Enterprise Solutions, leverancier van IT & Communicatie-oplossingen, kondigt de beschikbaarheid in de Nederlandse markt aan van twee nieuwe Cloud-gebaseerde Unified Communications-pakketten voor klanten die Microsoft® Teams in verschillende hoedanigheden hebben geïmplementeerd. UNIVERGE BLUE® CONNECT “MET” Microsoft® Teams en UNIVERGE BLUE® CO1

Hoe moderne telefonie de vakantie-ervaring nog aangenamer kan maken

Hoe moderne telefonie de vakantie-ervaring nog aangenamer kan maken

Snom, het wereldwijde topmerk voor moderne IP-telefonie, heeft al meerdere projecten voor de internationale hotelbranche met succes afgerond. Deze ervaring kan worden gebruikt om het klantenbeheer naar een nieuw niveau te tillen. Met de toestellen van Snom kunnen veel hoteldiensten snel en gemakkelijk worden geïmplementeerd.

Voiceworks introduceert Cloud Contact Center en Conversational AI

Voiceworks introduceert Cloud Contact Center en Conversational AI

Voiceworks introduceert twee nieuwe oplossingen voor klanten om hun klantcontact en klantenservice-aanbod naar een hoger niveau te tillen. Met de oplossingen Cloud Contact Center en Chat Conversational AI (artificial intelligence) kunnen klanten de hele dag, elke dag van de week bereikbaar zijn op alle mogelijke kanalen.