Panasonic Connect en Blue Yonder presenteren tijdens Euroshop 2023 hun visie op de Connected Store

panasonic connect

Omdat het winkelgedrag van consumenten zowel online als in winkels continu verandert, hebben retailers realtime gegevens en intelligente inzichten nodig om zich sneller aan te kunnen passen aan de behoeften van de consument. Op EuroShop 2023, die van 26 februari tot 2 maart in Düsseldorf gehouden wordt, presenteren Panasonic Connect en Blue Yonder hun gezamenlijke visie op de Connected Store en Supply Chain Powered Commerce - die een naadloze wereldwijde handel mogelijk maken via verbonden, klantgerichte toeleveringsketens.

 
Bezoekers van de gezamenlijke stand van Panasonic Connect en Blue Yonder (stand 6D19 in hal 6) kunnen een uitgebreide presentatie verwachten van edge-technologieën, kunstmatige intelligentie (AI), machine learning (ML) en cloudtoepassingen die de duurzame digitalisering van de retailkanalen stimuleren - online of in winkels. Bezoekers van de stand kunnen meer dan tien oplossingen testen die de nieuwste hard- en softwaretechnologieën combineren.
 
"Naarmate het gedrag van de klant verandert, richt Blue Yonder zich op het helpen van retailers bij het verenigen van de vele complexe shopper journeys - via alle kanalen en op ieder moment. Op EuroShop kunnen retailers zien hoe zij hun klanten wereldwijd kunnen helpen met behulp van connected commerce, samengestelde producten en geoptimaliseerde activiteiten", aldus Gaël Ramaen, Corporate Vice President voor Retail EMEA, Blue Yonder.
 
"Behalve naar softwareoplossingen moeten retailers kijken naar Edge-technologieën om hun commerciële activiteiten uit te breiden. Edge-technologieën komen zowel de klanten als het winkelpersoneel ten goede, waardoor de winkelervaring naadloos verloopt. Of het nu gaat om vers voedsel of het afhalen van bestellingen in kluisjes in de winkel; de Edge-technologieën van Panasonic Connect brengen de juiste ervaring naar de winkel en daarbuiten", aldus Shawn Aoki, Chief Transformation Officer, Panasonic Connect Europe.
 
In-store processen
Panasonic Connect en Blue Yonder pakken de technologische uitdagingen aan waarmee de detailhandel wordt geconfronteerd. Zij omvatten geoptimaliseerde in-store processen voor het creëren en beheren van levenscyclusprijzen; geavanceerde Commerce and Order Management (OMS) microservice-oplossingen; electronic shelf labels die zowel de klant als het winkelpersoneel informatie geven en het nieuwste op het gebied van orderafhandeling van boodschappen inclusief intelligente lockersystemen voor verse producten.
 
Panasonic Connect en Blue Yonder zullen op hun gezamenlijke EuroShop-stand innovatieve mogelijkheden presenteren met verschillende live demo's:
 
TOUGHBOOK: Op de stand kunnen bezoekers de nieuwste Panasonic Connect Toughbook-modellen testen in combinatie met interessante toepassingen en op maat gemaakte accessoires die zijn bedoeld om het werk van magazijn- en winkelpersoneel gemakkelijker te maken. Robuuste mobiele computerapparatuur (notebooks, tablets en handhelds) verbeteren de productiviteit van professionals in veeleisende omgevingen. Toughbook zet de industriestandaard voor robuuste apparaten die aanpasbaar zijn aan de behoeften van mobiele werknemers. Ze hebben bewezen te blijven werken in extreme omgevingen, zodat weer, vuil, stof en vocht nooit een belemmering vormen voor mobiele teams.
 
Commerce en OMS Microservice oplossingen: Het is moeilijker om de complexe retailuitdagingen van vandaag op te lossen als retailers zich beperken tot afgebakende gebieden. Het leveren van een geïntegreerde connected commerce experience van het browsen tot en met het fulfilment vereist een geoptimaliseerd aanbod van een gelokaliseerd assortiment, cognitief voorraadbeheer; concurrerende prijzen en levering via een geoptimaliseerd operationeel netwerk met lage kosten. Blue Yonder's Commerce and Order Management (OMS) microservice-oplossingen maken een nieuwe manier van retail mogelijk door het leveren van zinvolle klantervaringen en het verwijderen van langdurige upgrades en technische obstakels die de bedrijfstransformatie in de weg staan.
 
Electronic Shelf Labels: Bezoekers van de stand kunnen enkele van de nieuwste toepassingen voor de electronic shelf labels van Panasonic Connect bekijken, waarmee retailers niet alleen in een oogwenk prijsupdates kunnen doorvoeren, maar ook contact kunnen maken met klanten bij het schap. Hiermee verdwijnt deze alledaagse taak van de dagelijkse takenlijst, zodat het winkelpersoneel zich beter kan concentreren op de klant en de winkelervaring. Met kantoren in heel Europa is Panasonic Connect een toonaangevende installatie- en servicepartner voor electronic shelf labels en presenteert het bedrijf zijn verbeterde en uitgebreide serviceaanbod op de EuroShop 2023.
 
Prijzen: Het bepalen van de juiste prijs is de sleutel voor retailers - vooral in de huidige wereld van onvoorspelbare vraag, snelle marktveranderingen en onbeheersbare hoeveelheden gegevens. Retailers moeten gebruik kunnen maken van geautomatiseerde inzichten om te begrijpen welke factoren de vraag van klanten beïnvloeden en hoe ze op basis van die gegevens hun prijsstrategieën kunnen bepalen. Blue Yonder's Luminate Pricing Lifecycle, aangedreven door AI/ML, begrijpt en interpreteert de factoren die er toe doen en neemt op basis daarvan optimale prijsbeslissingen gedurende de productlevenscyclus.
 
Temperature-Sensitive Smart Lockers: Deze lockers zijn ideaal voor verwarmde voedselleveringen of gekoelde en bevroren boodschappen en volledig integreerbaar als pick & collect-oplossing voor de retail.
 
Bezoek Panasonic Connect en Blue Yonder op EuroShop 2023 in hal 6, stand 6D19 voor meer informatie.
 
Meer over
Lees ook
Addressability: de uitdaging van first-party data-integratie

Addressability: de uitdaging van first-party data-integratie

Third-party cookies verdwijnen geleidelijk uit Google Chrome. Dit zorgt ervoor dat spelers op het gebied van digital advertising worden geconfronteerd met cruciale uitdagingen rondom first-party data addressability. Het beschikken over eigen data of deze verzamelen is niet langer voldoende.

Fintech Yokoy breidt uit naar Spanje

Fintech Yokoy breidt uit naar Spanje

Na de opening van zijn Europese hub in Amsterdam afgelopen februari, zet het Zwitserse bedrijf Yokoy zijn groeiplan voort en kondigt zijn uitbreiding naar Spanje aan. Naast de opening van een nieuw kantoor heeft Yokoy een lokaal team aangenomen om de regionale activiteiten vanuit Madrid te ondersteunen. De Zwitserse fintech ziet, na de belangrijke1

Dassault Systèmes groeit in 2de kwartaal weer met dubbele cijfers en bevestigt 2022-doelstellingen

Dassault Systèmes groeit in 2de kwartaal weer met dubbele cijfers en bevestigt 2022-doelstellingen

3DEXPERIENCE-specialist Dassault Systèmes heeft de resultaten bekendgemaakt over het tweede kwartaal van 2022, dat eindigde op 30 juni. De totale omzet groeide in deze periode met 11% naar ruim 1,38 miljard euro (IFRS, in constante valuta). De omzet uit software groeide eveneens met 11%, waaraan geografisch gezien Europa en Azië met 13% groei mee1