Onderzoek van Xerox: mkb-bedrijven gebruiken automatisering, digitalisering en security om sterker uit de pandemie te komen

Xerox-280175

Een jaar na de uitbraak van het coronavirus ervaren nog veel mkb-bedrijven moeilijkheden, maar uit een nieuw onderzoek van Xerox blijkt dat 80 procent van die bedrijven denkt sterker uit de pandemie te komen door taken en processen te automatiseren. Daarnaast was volgens het onderzoek 85 procent van de ondervraagde bedrijven het afgelopen jaar afhankelijker dan ooit van communicatietechnologieën, IT-support op afstand en beveiligingshardware- en software.   

 
Het onderzoek State and Fate of Small and Medium Business werd uitgevoerd door Morning Consult. Er deden 1.200 beslissingmakers mee van bedrijven met 25 tot 1.000 medewerkers uit Canada, het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten.  
Overige belangrijke resultaten: 
  • 82 procent zegt dat de digitalisering van papierwerk belangrijk is voor bedrijven om de pandemie te overleven 
  • 75 procent is afhankelijker van workflow-technologieën dan voor de pandemie 
  • 88 procent ziet beveiligingshardware en -software die bedrijfsgegevens beschermen als belangrijke oplossing voor de toekomst; 75 procent verwacht de huidige oplossingen dit jaar te upgraden 
  • 65 procent geeft aan dat IT-support op afstand een groot pijnpunt was; 74 procent verwacht dit jaar in betere oplossingen te investeren 
De respondenten waren optimistisch: 64 procent verwacht sterker uit de pandemie te komen. 81 procent erkent dat de Coronacrisis ze afhankelijker heeft gemaakt van technologie en verwacht zo afhankelijk te blijven om medewerkers op afstand te kunnen blijven ondersteunen en beveiligen. Vergeleken met vorig jaar heeft 75 procent zijn technologiebudget verhoogd met gemiddeld 34 procent. 
 
Wilco van Bezooijen, algemeen directeur Xerox Nederland: “Mkb-bedrijven zijn belangrijk voor de Nederlandse economie en voor duurzame economische groei. Ze hebben technologieën nodig die speciaal voor hen zijn ontworpen, vergezeld door lokale service- en supportexperts die hun unieke businessbehoeften begrijpen.” 
 
Xerox heeft een serie mkb-oplossingen die inspelen op belangrijke technologiebehoeften voor samenwerking, communicatie, IT-support op afstand, security en automatisering. 
  • Xerox Content Hub is een beveiligd creative-platform voor medewerkers die op afstand werken. Met het platform hebben ze onafhankelijk toegang tot professionele documenttemplates en kunnen ze de templates aanpassen, ze lokaal printen of digitaal gebruiken. 
  • IT-services beheren, onderhouden en ondersteunen een hybride IT-infrastructuur en zorgen ervoor dat securityoplossingen aansluiten bij de specifieke eisen van mkb-bedrijven. 
Het volledige State and Fate of Small and Medium Business-onderzoek is hier te downloaden. 
Kijk hier meer informatie over mkb-partnerships en -technologieën van Xerox.
 
Lees ook
Vier tips om tijdsverlies door IT-uitval terug te dringen

Vier tips om tijdsverlies door IT-uitval terug te dringen

Systemen en devices die niet doen wat ze moeten doen; het is een grote ergernis voor iedere werknemer. Bovendien heeft het ook gevolgen voor de dagelijkse bedrijfsvoering – wanneer werknemers niet verder kunnen omdat hun IT hapert, heeft dat uiteraard een negatieve invloed op hun productiviteit. Voor mkb-organisaties zijn die gevolgen immens; een1

Lexmark breidt Cloud Services uit met Translation Assistant en Cloud Scan Management

Lexmark breidt Cloud Services uit met Translation Assistant en Cloud Scan Management

Lexmark, wereldwijd leider in imaging- en IoT-oplossingen, introduceert nieuwe updates voor het Lexmark Cloud Services Platform. Een van de toevoegingen op het platform is Lexmark Translation Assistant (LTA), een oplossing om documenten in realtime te vertalen. Gebruikers kunnen documenten in de oorspronkelijke taal scannen met een Lexmark MFP, de1

EPOS lanceert cashback campagne om bedrijven te laten investeren in kwalitatieve hybride werkoplossingen

EPOS lanceert cashback campagne om bedrijven te laten investeren in kwalitatieve hybride werkoplossingen

EPOS heeft vandaag een cashback-campagne gelanceerd om bedrijven in staat te stellen te investeren in technologie oplossingen die samenwerking stimuleren en de productiviteit verhogen zonder te besparen op kwaliteit, duurzaamheid of prestaties. Deze campagne voor zakelijke klanten loopt van 1 oktober tot en met 31 december 2022. Zakelijke aankopen1