Nieuwe Cisco AI-innovaties verbeteren de thuiswerkervaring en helpen bedrijven bij het plannen van een veilige terugkeer naar kantoor

cisco400300

De pandemie heeft de manier waarop we werken drastisch veranderd en dat geldt ook voor hoe we ons voelen om terug te gaan naar kantoor. Volgens een nieuw wereldwijd onderzoek voelt 95% van de werknemers zich ongemakkelijk om weer naar kantoor te gaan, gezien de huidige gezondheidscrisis, terwijl 94% van de bedrijven zegt dat technologie hen kan helpen een veiligere werkomgeving te bieden. Tegelijkertijd is 98% van de werknemers gefrustreerd door videovergaderingen wanneer ze vanuit huis werken. 98% verwacht dat in de toekomst altijd wel werknemers vanuit huis zullen deelnemen.

58% van de respondenten geven aan dat ze zelfs als de pandemie voorbij is, acht of meer dagen per maand thuis zullen werken - het is dus van cruciaal belang dat bedrijven videovergaderen op orde hebben. Vanuit dit perspectief kondigt Cisco de onderstaande Webex innovaties aan voor kantoor en thuiswerkers die gebruikers helpen voor, tijdens en na de vergadering. Met het doel om een 10x betere vergaderervaring te creëren.

  • Laat je zien zoals je wil - Het feit dat een deelnemer in de lobby moet wachten, alvorens tot de vergadering te worden toegelaten, wil niet zeggen dat de deelnemer moet wachten om te zien hoe hij of zij op video overkomt. Deelnemers kunnen tijdens het wachten eenvoudig aangeven hoe zij in de vergadering verschijnen. Cisco heeft de weergave vergroot zodat duidelijk te zien is hoe de hele achtergrond in beeld zal komen. Ook kan een virtuele achtergrond worden gekozen.
  • Stop met zoeken – In het nieuwe, elegante interface-ontwerp staan de bedieningselementen op de meest logische plaats en passen zich aan het schermformaat aan. Ze zijn gemakkelijk te vinden en bedekken nooit de content of de video.
  • Aanpassen wat je wil – Heb je ook zo’n hekel aan dat grote grijze vlak als een deelnemer inbelt zonder video? Nu kun je dat veranderen door Webex te vertellen dat hij niet-video deelnemers moet verbergen. Dit is slechts een van de vele dingen die je nu kunt aanpassen in Webex.
  • Geen achtergrondgeluiden meer - Afleidend lawaai tijdens Webex-vergaderingen behoort tot het verleden. Tegen het einde van deze maand is het mogelijk om met behulp van technologie van BabbleLabs bijvoorbeeld stofzuigergeluiden en de sirene van een passerende politie- of brandweerwagen weg te filteren. Daarnaast kan alleen de stem van de spreker worden versterkt.

Technologie die helpt weer veilig naar kantoor te gaan, zodra het zover is

Of een terugkeer naar het kantoor pas over drie, zes of zelfs twaalf maanden mogelijk is, bedrijven weten dat ze zich nu moeten voorbereiden omdat er ingrijpende veranderingen nodig zijn. Bedrijven moeten hun ruimtes optimaliseren, de zorgen van werknemers over sanitaire voorzieningen en sociale afstand wegnemen en plannen maken om beleid en informatie duidelijk over te brengen. Cisco geeft klanten de data en de hulpmiddelen om weer naar kantoor te komen:

  • Nog meer omgevingssensoren in Webex-apparaten - Eerder kondigde Cisco al sensoren aan die omgevingsgeluiden detecteren en het aantal mensen in een ruimte tellen. Deze sensoren - en de data die ze verzamelen - worden nu nog belangrijker, omdat ze onproductieve of overvolle ruimtes kunnen identificeren. Daar komen nu sensoren bij om gegevens over kamertemperatuur, vochtigheid, luchtkwaliteit en licht te verzamelen. Bovendien is het tellen van mensen slimmer gemaakt: dankzij machine learning kan Webex nu mensen herkennen en tellen of ze nu wel of niet een gezichtsmasker dragen - ongeacht waar ze zich in de ruimte bevinden.
  • Webex Room Navigator: nieuwe apparaten voor binnen en buiten vergaderruimten - Bedrijven moeten anders omgaan met vergaderruimten om de veiligheid te garanderen en het gebruik te optimaliseren. Cisco kondigt vandaag twee versies van de nieuwe Webex Room Navigator aan. Dit zijn speciaal gebouwde apparaten die alle bovengenoemde sensoren bevatten. Ze zitten binnen of buiten de vergaderruimte om intelligente, veilige ruimteboekhouding voor gebruikers en specifiek data voor IT- en facility managers te bieden. Beide versies hebben een digital signage-modus, zodat bedrijven de schermen kunnen gebruiken om belangrijke informatie over te brengen. Nog beter: de ingebouwde ‘no-show’ technologie detecteert automatisch of er niemand komt opdagen voor een geplande vergadering en maakt de ruimte vrij voor gebruik voor een ander team.
  • Webex Control Hub: diepgaande analyses van de werkplek - Volgens onderzoek van Cisco kan minder dan de helft van alle bedrijven het ruimtegebruik meten, wat betekent dat ze niet de zichtbaarheid hebben die nodig is om de juiste schoonmaakroosters op te stellen – goed schoonmaken is een belangrijke zorg voor werknemers die overwegen om terug te keren naar het kantoor. Webex Control Hub biedt de hiervoor broodnodige zichtbaarheid. Vanaf vandaag biedt deze hub ook historische inzichten in het ruimtegebruik en de condities van de ruimte, zoals geboekte maar niet gebruikte ruimtes, de mediane bezettingsgraad van alle ruimtes en het omgevingslawaai.

Meerwaarde via integraties met partners

Drie integraties met partners zijn in deze periode van groot belang: 

  • Digital signage met Appspace - Cisco’s werk met Appspace geeft bedrijven de mogelijkheid om meer dynamische digital signage opties te hebben, zowel op kantoor als thuis, voor werknemers met Webex Desk Pro's.
  • Diepe analyse met Vyopta - Dankzij Cisco’s integratie met Vyopta hebben klanten de mogelijkheid om analyses en rapportages nog verder aan te passen en daarin zelfs apparaten van derden mee te nemen.
  • Wayfinding met MazeMap - Als een vergaderruimte geen capaciteit voor veilige sociale afstand meer heeft, kan onze integratie met MazeMap helpen bij het identificeren van een extra ruimte in de buurt die beschikbaar is. (Het bijbehorende persbericht is hier te vinden.)
Lees ook
Pure Storage vereenvoudigt de dataweerbaarheid en maakt een uitgebreide service operations-ervaring mogelijk

Pure Storage vereenvoudigt de dataweerbaarheid en maakt een uitgebreide service operations-ervaring mogelijk

Nieuwe Disaster Recovery-as-a-Service-oplossing en schaalbare, op AI gebaseerde beheermogelijkheden voor veilige, duurzame en slimme bedrijfsoperaties.

Verbeter de samenwerking, productiviteit en beveiliging met GO KYOCERA, één veilig en efficiënt cloud SaaS-platform

Verbeter de samenwerking, productiviteit en beveiliging met GO KYOCERA, één veilig en efficiënt cloud SaaS-platform

In de snel veranderende zakelijke wereld staan organisaties voor de uitdaging om samenwerking tussen werknemers op kantoor en op afstand te waarborgen, terwijl de productiviteit optimaal blijft. Tegelijk is het beschermen van gevoelige informatie van cruciaal belang.

Marel legt solide basis voor groei met SAP S/4HANA-implementatie

Marel legt solide basis voor groei met SAP S/4HANA-implementatie

De omzet van een businessunit in een paar jaar tijd bijna verdrievoudigen. Met die ambitie in het achterhoofd neemt