Nieuwe app van Sharp: Synappx Collaboration Hub

Nieuwe app van Sharp Synappx Collaboration Hub

 

Synappx Collaboration Hub is een softwareapplicatie van Sharp voor gebruik van de printer en AV-apparatuur. Met de app wil Sharp presenteren, vergaderen en printen eenvoudiger maken. Synappx Collaboration Hub is ontwikkeld op basis van twee uitgangspunten: gemak voor de gebruiker en veiligheid en eenvoud voor de IT- en facilitair manager. Met de app biedt Sharp het gebruiksgemak van thuis in een veilige omgeving op kantoor.

Start eenvoudig en snel een vergadering: online of in een vergaderruimte 

Gemiddeld duurt het tot twaalf minuten voordat een vergadering pas begint[1]. Dit komt omdat veel organisaties gebruik maken van verschillende vergaderoplossingen en aansluitmogelijkheden om hun scherm te delen of om een online vergadering te starten. Dankzij Synappx is de gebruiker niet meer afhankelijk van verschillende kabels, aansluitingen of instellingen. Alle aanwezige apparatuur zoals webcams, speakers en zelfs het type display wordt vooraf één keer door de IT- of facilitair manager ingesteld waarna alle instellingen voor alle medewerkers hetzelfde zijn. Met Synappx start de gebruiker eenvoudig en moeiteloos via de app of de vergader-assistent op de computer een vergadering.

Met de vergader-assistent hebben deelnemers en organisatoren tijdens een vergadering snel toegang tot lokale documenten opgeslagen in diverse cloudopslagdiensten. Met de Synappx app is het mogelijk de beschikbare AV-apparatuur in een vergaderruimte te bedienen, omdat dit vooraf ingesteld is, zodat de gebruiker snel en eenvoudig verbinding kan maken met een scherm. Zelfs zonder laptop start je eenvoudig een vergadering of deel je een presentatie door simpelweg de telefoon met de app bij de NFC-tag van het scherm te houden.

Marco van Vliet, Product Marketing Manager Document Solutions bij Sharp: “Sharp ziet dat medewerkers steeds vaker verwachten dat ze net als thuis, met hetzelfde gemak, apparaten kunnen bedienen op kantoor. De Synappx app is een logisch gevolg van ons brede portfolio van printers, schermen en laptops. Synappx werkt eenvoudig samen met de Sharp printers en is geïntegreerd met de meest gebruikte clouddiensten en online vergadertools”.

Eenvoudig en veilig beheer voor IT-manager

Door een eenvoudige interface via een online portal is het gemakkelijk om de aanwezige apparatuur in een vergaderruimte te configureren en beheren. Daardoor ben je als beheerder volledig in controle over wat er in de vergaderruimte gebeurt.  De configuratie is heel eenvoudig: de printers en schermen worden éénmalig toegevoegd via het beheerdersportaal. Via dit portaal kunnen beheermedewerkers toegang geven tot Synappx. Synappx is een cloudapplicatie en deze wordt continu voorzien van (beveiligings)updates.

Hoe werkt het? De app is startpunt voor vergaderingen of printopdrachten

Synappx werkt op basis van een centrale cloudinfrastructuur, digitale agents en NFC-technologie.  Als bedrijf richt je via het beheerdersportaal de beschikbare vergaderruimtes en apparatuur in. IT-beheerders koppelen printers, schermen en randapparatuur éénmalig aan een unieke tag via de app in het portaal.

Na de configuratie starten gebruikers een vergadering of printopdracht eenvoudig vanuit de app op hun smartphone, waarbij de gebruiker slechts de telefoon bij de NFC-tag van het scherm of printer hoeft te houden. Ook kan de gebruiker de juiste vergaderruimte voor gebruik selecteren in de app.

Tijdens een vergadering wordt automatisch de meeting opgestart met de juiste vergadertool zoals Zoom of Teams. Omdat de aanwezige apparatuur in de vergaderruimte vooraf is geconfigureerd wordt deze automatisch herkend en opgestart. Het maakt daarbij niet uit of de gebruiker een geplande meeting of een ad-hoc meeting wil starten.

Printerinstellingen worden ook eenmalig ingericht via het beheerdersportaal waardoor verschillende printerdrivers overbodig zijn. De gebruiker geeft de printopdracht pas vrij door de mobiele telefoon bij de printer te houden op het moment dat men bij de printer staat.  

Synappx Collaboration Hub is nu verkrijgbaar via Sharp en zijn partners. Ga voor meer informatie naar Sharp.nl/Synappx Collaboration Hub Synappx Collaboration Hub is een abonnementsservice en biedt een nog betere gebruikservaring voor het gebruik van printers en vergaderoplossingen op kantoor.

 

 

[1] Gebaseerd op een gezamenlijk onderzoek van Sharp en Spiceworks uit 2017 onder middelgrote organisaties

Lees ook
Printerberg BV verkrijgt importeur- en distributieschap Olivetti

Printerberg BV verkrijgt importeur- en distributieschap Olivetti

Printerberg BV, de ICT distributeur met specialismes op print, scan en document oplossingen breidt haar dienstverlening uit met de oplossingen van Olivetti, dankzij het verkrijgen van het officiele importeur- en distributieschap voor de Nederlandse markt.

Philips lanceert nieuwe draagbare monitor; de Philips 16B1P3302D

Philips lanceert nieuwe draagbare monitor; de Philips 16B1P3302D

Philips introduceert de Philips 16B1P3302D, een gloednieuwe lichtgewicht monitor die onderdeel uitmaakt van de Portable-serie. Het ontwerp van deze serie heeft de iF Product Design Award 2021 gewonnen en was daarnaast een winnaar van de Red Dot Design Award 2021.

Vier tips om tijdsverlies door IT-uitval terug te dringen

Vier tips om tijdsverlies door IT-uitval terug te dringen

Systemen en devices die niet doen wat ze moeten doen; het is een grote ergernis voor iedere werknemer. Bovendien heeft het ook gevolgen voor de dagelijkse bedrijfsvoering – wanneer werknemers niet verder kunnen omdat hun IT hapert, heeft dat uiteraard een negatieve invloed op hun productiviteit. Voor mkb-organisaties zijn die gevolgen immens; een1