Nederlandse startup ChatLicense wint prijs in Silicon Valley

ChatLicense GIC

 
 

De Nederlandse startup ChatLicense is de winnaar van de Global Impact Challenge van Singularity University en SYNC Ithra. De organisaties zijn met de challenge op zoek gegaan naar dé oplossing die helpt op het gebied van misinformatie, cyberpesten en sociale polarisatie. Uit meer dan 500 aanmeldingen werd ChatLicense als winnaar uitgeroepen. De startup krijgt een 250.000 dollar cashprijs om verder te kunnen groeien. 

Voor de Challenge die volledige draaide om tech-initiatieven die digital wellbeing ten goede kunnen komen, werd de top 10 uitgenodigd in Silicon Valley. Martine de Leeuw, medeoprichter van ChatLicense was aanwezig om de pitch te geven en vervolgens vragen te beantwoorden.  

“Hier uitgenodigd worden is eigenlijk al een bevestiging dat we een oplossing hebben gemaakt waarmee we het verschil kunnen maken, geeft Martine aan. “Maar het winnen is echt fantastisch! Het zorgt ervoor dat we nu sneller kunnen schalen en dus nog meer families kunnen helpen. Naast dat het later geven van de smartphone, schermtijden en de juiste instellingen van belang zijn, weten we inmiddels dat dit niet voldoende is. We kunnen onze kinderen een betere online start geven door ze te leren wat er allemaal bij komt kijken direct als ze die eerste smartphone krijgen en dat is precies waar ChatLicense families bij helpt. Als ouders leren we onze kinderen ook veilig oversteken en fietsen, maar omdat we hun online wereld niet goed kennen, blijft de nodige uitleg vaak uit. Zowel kinderen als ouders verdrinken in het digitale diepe. We helpen ze met onze app op pad op een manier die iedereen kan integreren in hun eigen opvoeding.” 

We zijn vereerd om ChatLicense te erkennen als de winnaar van de Global Impact Challenge for Digital Wellbeing dit jaar, geeft Aaron Vaccaro, President van Singularity en GIC jurylid aan. “Hoewel we onder de indruk waren van alle finalisten, sluit ChatLicense met hun focus op educatie van mediawijsheid volledig aan bij de missie van deze Challenge. Door de volgende generatie internetgebruikers te voorzien van de tools en kennis om op verantwoorde wijze door de digitale wereld te navigeren, hebben ze een oplossing gecreëerd die erop gericht is om misinformatie, cyberpesten en sociale polarisatie te stoppen voordat het de kans krijgt om te beginnen. We kijken ernaar uit om te zien hoe het team deze transformatieve oplossing blijft ontwikkelen en opschalen.” 

Meer over
Lees ook
Nederlandse teams Only Planet 2120 en Cleaner Commutes winnaars  SAS Hackathon 2024

Nederlandse teams Only Planet 2120 en Cleaner Commutes winnaars SAS Hackathon 2024

SAS heeft de winnaars van de jaarlijkse SAS Hackathon bekendgemaakt. Onder de winnaars bevinden zich twee Nederlandse teams: Team Only Planet 2120 en Team Cleaner Commutes. De Hackathon daagt teams uit om zakelijke en maatschappelijke uitdagingen aan te pakken met nieuwe technologieën die innovatie stimuleren en levens verbeteren.

Unloc en Verizon Business lanceren de 2025 Young Entrepreneurs Challenge

Unloc en Verizon Business lanceren de 2025 Young Entrepreneurs Challenge

Unloc en Verizon Business lanceren een Europese competitie voor jonge ondernemers, de Young Entrepreneurs Challenge, wat plaatsvindt in 2025. Deze wedstrijd richt zich op jonge talenten in heel Europa waarbij innovatieve bedrijfsideeën centraal staan. De winnaars van de Young Entrepreneurs Challenge ontvangen een bedrag van ruim 10.000 euro.

Crayon uitgeroepen tot 2024 Microsoft Scale Solutions (LSP) Partner van het Jaar

Crayon uitgeroepen tot 2024 Microsoft Scale Solutions (LSP) Partner van het Jaar

Crayon heeft de 2024 Microsoft Partner of the Year Award voor Scale Solutions (LSP)  gewonnen. Het bedrijf werd gekozen uit de top van Microsoft-partners wereldwijd vanwege haar uitstekende innovatie en het leveren van klantoplossingen met Microsoft-technologie.