Manhattan pioniert met GenAI in Supply Chain Commerce

Manhattan Associates presenteert twee nieuwe oplossingen: Manhattan Active® Maven is een gespecialiseerde Generative Artificial Intelligence (GenAI)-oplossing voor klantenservice, en Manhattan Assist voegt geavanceerde GenAI-mogelijkheden toe aan alle bestaande Manhattan Active-oplossingen. Het bedrijf past deze geavanceerde technologie toe om interacties met consumenten te transformeren en om de manier te verbeteren waarop klanten de oplossingen van Manhattan gebruiken.
Manhattan Active Maven maakt gebruik van de kracht van GenAI-technologie om de klantervaring te verbeteren en tegelijkertijd de operationele kosten te verlagen. Deze innovatieve oplossing biedt een door GenAI aangedreven chatbot voor consumenten en een verzameling GenAI-functies gericht op het verbeteren van de efficiëntie en servicenormen van klantenservicemedewerkers. Manhattan Active Maven is gebouwd binnen de omnichannelcommerceoplossing van Manhattan en onderscheidt zich als de eerste door GenAI aangedreven chatbot voor klantenservice met native toegang tot bestellingen, betalingen, winkellocaties en productbeschikbaarheid.
Manhattan heeft de vooruitgang in Large Language Models (LLM's) benut om de chatbotervaring voor en na de aankoop opnieuw vorm te geven. Manhattan Active Maven creëert gepersonaliseerde reacties die dynamisch en contextueel zijn, vergelijkbaar met de reacties van klantenservicemedewerkers. Manhattan Active Maven is ook erg eenvoudig te implementeren: er zijn geen regels, scripts of integraties vereist. Retailers integreren het simpelweg op hun website en de oplossing gaat aan de slag.
“GenAI is een van de meest opwindende technologieën die we in jaren hebben gezien, en het belooft de klantenservice-ervaringen opnieuw te definiëren”, zegt Ellie Crawford, directeur Product Management van Manhattan Associates. “Manhattan Active Maven en Manhattan Assist maken een toepassing van deze technologie mogelijk in de supply chain en commercie, en leveren nieuwe niveaus van personalisatie, productiviteit en kostenbesparingen op.”
Manhattan kondigt ook Manhattan Assist aan: een door GenAI aangedreven assistent die contextuele antwoorden geeft op alle vragen over onder meer productfunctionaliteit en API-structuren. Manhattan Assist geeft ook een samenvatting in natuurlijke taal van hoe Manhattan Active-applicaties momenteel zijn geconfigureerd. Deze nieuwe functie is inbegrepen bij alle Manhattan Active Solution-abonnementen en biedt ondersteuning op platformniveau voor meerdere persona's, rollen en functies.
Meer over
Lees ook
SAP legt de regie over business-AI bij ontwikkelaars
SAP kondigt tijdens TechEd 2025 in Berlijn een reeks innovaties aan die kunstmatige intelligentie nog dieper verankeren in de wereld van softwareontwikkeling. Nieuwe mogelijkheden binnen SAP Build, Joule en Business Data Cloud maken het voor ontwikkelaars eenvoudiger om bedrijfsapplicaties te bouwen
Bedrijven benutten volgens SAP slechts een fractie van het AI-potentieel
Organisaties investeren wereldwijd miljarden in kunstmatige intelligentie, en die inspanningen beginnen vruchten af te werpen. Toch blijft veel rendement onbenut, waarschuwt SAP. Volgens Manos Raptopoulos en Jonathan von Rueden van SAP ligt dat niet aan de technologie, maar aan het gebrek aan integratie
Huawei brengt Wi-Fi 7 Advanced en AI Fabric 2.0 naar Europa
Tijdens de Huawei Network Summit 2025 presenteerde Huawei, samen met IEEE (Institute of Electrical and Electronics Engineers) en partners, twee innovaties voor de Europese markt: het Wi-Fi 7 Advanced Technology White Paper en Xinghe AI Fabric 2.0.



