Lexmark: de 3 tech trends in 2022

lexmark400275

Nu we het einde van 2021 naderen, kijken bedrijven vooruit naar een nieuw jaar vol innovatie en groei. Aangezien de pandemie landen over de hele wereld in zijn greep houdt, zijn organisaties nog steeds op zoek naar hybride oplossingen of thuiswerkoplossingen voor hun personeelsbestand. En het lijkt dat dit een langdurige trend zal worden. Cloud, remote management en beveiliging blijven volgend jaar de topprioriteiten voor ondernemingen en channel-partners als het gaat om groeigebieden.

Duurzaamheid als aanjager van de cloud

Het is duidelijk dat de pandemie bedrijven onder druk heeft gezet om over te stappen op digitale infrastructuren. Volgend jaar zal deze trend zich voortzetten, maar de aandacht zal nog meer worden gevestigd op het feit dat bedrijven hun rol in de strijd tegen klimaatverandering moeten aanvaarden.
 
Uit onderzoek is gebleken dat 69% van de Nederlanders zich zorgen maakt over de opwarming van de aarde en bedrijven hebben een belangrijke rol te spelen in deze transformatie. In Nederland zijn de grootste 100 bedrijven verantwoordelijk voor 71% van de CO2-uitstoot in het hele land. Bedrijven die in de toekomst succesvol willen zijn, moeten duurzaamheid centraal stellen in hun bedrijfsvoering.
 
Uit eigen onderzoek van Lexmark is bijvoorbeeld gebleken dat cloud printing het papiergebruik met gemiddeld 30% vermindert. 
 

Bredere toepassingen van IoT in verschillende sectoren

Van slimme horloges tot de auto's waarin we rijden, IoT is een snelgroeiende branche en zal naar verwachting een enorme impact hebben in andere sectoren, met name in de detailhandel en gezondheidszorg. Uit onderzoek van Techjury blijkt dat er tegen 2030 wereldwijd 125 miljard IoT-apparaten geïnstalleerd zullen zijn. Connectiviteit brengt veel kansen met zich mee voor veel bedrijven.
 
Lexmark heeft zelf de voordelen van IoT gezien; printers behoorden namelijk tot de eerste IoT-onderdelen van bedrijven. Hierbij werd het toegepast voor printerbeheer, voorspellend onderhoud en het vastleggen van data. Door gebruik te maken van IoT-apparaten kunnen bedrijven prestatiegegevens analyseren op gebruikstrends, verspilling, beveiligingsrisico's en om datagedreven beslissingen te nemen.
 

Standaardbeveiliging is een must

Standaardbeveiliging zal een must worden. Organisaties realiseren zich steeds meer dat hun toepassingen en automatisering slechts zo veilig zijn als het fundament waarop ze zijn gebouwd. Beveiliging is geen bijzaak, maar een integraal onderdeel van tools, diensten en producten.
 
In Nederland is al gebleken dat printers zeer kwetsbaar zijn voor cyberaanvallen, omdat de beveiliging binnen deze apparaten vaak over het hoofd wordt gezien. Het is belangrijk dat organisaties tijdig reageren op ontdekte kwetsbaarheden en hun werknemers de juiste training aanbieden over cybersecurity best practices.
Lees ook
Vier tips om tijdsverlies door IT-uitval terug te dringen

Vier tips om tijdsverlies door IT-uitval terug te dringen

Systemen en devices die niet doen wat ze moeten doen; het is een grote ergernis voor iedere werknemer. Bovendien heeft het ook gevolgen voor de dagelijkse bedrijfsvoering – wanneer werknemers niet verder kunnen omdat hun IT hapert, heeft dat uiteraard een negatieve invloed op hun productiviteit. Voor mkb-organisaties zijn die gevolgen immens; een1

Lexmark breidt Cloud Services uit met Translation Assistant en Cloud Scan Management

Lexmark breidt Cloud Services uit met Translation Assistant en Cloud Scan Management

Lexmark, wereldwijd leider in imaging- en IoT-oplossingen, introduceert nieuwe updates voor het Lexmark Cloud Services Platform. Een van de toevoegingen op het platform is Lexmark Translation Assistant (LTA), een oplossing om documenten in realtime te vertalen. Gebruikers kunnen documenten in de oorspronkelijke taal scannen met een Lexmark MFP, de1

EPOS lanceert cashback campagne om bedrijven te laten investeren in kwalitatieve hybride werkoplossingen

EPOS lanceert cashback campagne om bedrijven te laten investeren in kwalitatieve hybride werkoplossingen

EPOS heeft vandaag een cashback-campagne gelanceerd om bedrijven in staat te stellen te investeren in technologie oplossingen die samenwerking stimuleren en de productiviteit verhogen zonder te besparen op kwaliteit, duurzaamheid of prestaties. Deze campagne voor zakelijke klanten loopt van 1 oktober tot en met 31 december 2022. Zakelijke aankopen1