Hoe moderne telefonie de vakantie-ervaring nog aangenamer kan maken

Creative_Snom_D785_white_Hotel-800px.jpg

 

Geleidelijk aan komt de vakantie voor velen weer in zicht. De huidige regelgeving maakt het mogelijk om zowel binnen eigen land als naar andere landen te reizen. Nadat vorig jaar zoveel mensen niet hebben kunnen reizen, grijpen sommigen deze zomer hun kans. Meer dan in voorgaande jaren hoort voor veel vakantiegangers een goed hygiëneconcept van het hotel bij een onbezorgde vakantie. Een vakantie is tenslotte bedoeld om te ontspannen en te ontsnappen aan het leven van alledag.

Met name de hotelsector kreeg vorig jaar te maken met een aantal drastische maatregelen. Het is des te verheugender dat dit jaar niets de mensen in de weg staat om van hun zomervakantie te genieten.  Om zo goed mogelijk aan de eisen van de klant te voldoen, zijn effectieve "gadgets" nodig die een onopvallende en betrouwbare dienstverlening ondersteunen.

Snom, het wereldwijde topmerk voor moderne IP-telefonie, heeft al meerdere projecten voor de internationale hotelbranche met succes afgerond. Deze ervaring kan worden gebruikt om het klantenbeheer naar een nieuw niveau te tillen. Want met de toestellen van Snom kunnen veel hoteldiensten snel en gemakkelijk worden geïmplementeerd, waardoor de hotelgast zich welkom voelt, wat vorig jaar niet eenvoudig was. Moderne, professionele telefonieoplossingen kunnen naadloos worden geïntegreerd met een bestaand hotelbeheersysteem, waardoor veel processen, zoals de check-in of check-out, kunnen worden geoptimaliseerd.

Hotel UX 4.0

Hoewel niet alles meer hetzelfde is als vroeger, is het toch mogelijk om de gast een uitstekende service te bieden.  Want ook al is er het een en ander veranderd, het motto "de klant is koning" geldt nog steeds. Als de hotelreceptie onbemand is (of moet zijn) en dit bij de gast de indruk wekt dat hij of zij slechts een "kamernummer" is, kunnen gemaksdiensten zoals een persoonlijke aanspreking wanneer de gast de receptie of de roomservice belt, de situatie verbeteren:  de naam van de gast en het kamernummer worden automatisch weergegeven op de telefoon van elke hotelmedewerker wanneer deze belt, of hij nu achter de receptie zit, onderweg is of vanuit zijn thuiskantoor werkt.  Snom telefoons kunnen thuis via een VPN-tunnel naar het bedrijfsnetwerk worden gebruikt, net zoals aan de balie van het hotel. Dit creëert geen nadeel voor de gast, maar eerder een nieuw soort comfort.

Andere gemaksdiensten waar gasten gebruik van kunnen maken, zijn onder meer individuele wekdiensten voor het geval zij het vliegtuig niet willen missen of 's ochtends vroeg een uitstapje hebben gepland, en een 'niet storen'-modus om gewoon van de rust en stilte te genieten. Bovendien kunt u weersinformatie opvragen om de volgende reis optimaal te kunnen plannen.  Dankzij de nieuwsfeed, die toegankelijk is via de telefoon, kunnen gasten tijdens hun vakantie op de hoogte blijven van alle wereldgebeurtenissen.  Iedereen kent immers wel het gevoel van tijd en ruimte te verliezen tijdens de vakantie.

Natuurlijk kunnen alle "conventionele" diensten, zoals het bestellen van roomservice, het informeren van de klant over het verbruik van de minibar of het verzoek om de kamer schoon te maken, ook als functies op de telefoon worden opgeslagen, zelfs als icoon.

Geoptimaliseerde resourceplanning en veiligheidsconcepten

De focus van een dergelijke installatie moet echter niet alleen op de gast gericht zijn, maar ook op het personeel.  Zij zijn immers een elementair bestanddeel van het reilen en zeilen in het hotel. De vernieuwing van de telefonie-infrastructuur van het hotel maakt de onmiddellijke uitwisseling van informatie tussen de verschillende afdelingen mogelijk. Als elke schoonmaakmedewerker bijvoorbeeld is uitgerust met een IP-DECT-telefoon, kan deze automatisch worden geïnformeerd wanneer de gast de kamer voor de dag verlaat of net heeft uitgecheckt. Deze functie maakt een betere planning van middelen en schoonmaaktijden mogelijk. Werknemers kunnen ook met een druk op de knop de verandering van de kamerstatus melden wanneer de schoonmaak is voltooid, zodat een kamer in veel kortere tijd beschikbaar is voor de volgende gast. 

Maar dat is nog niet alles: IP DECT-telefoons zoals de Snom M90 zijn uitgerust met een alarmfunctie, die collega's onmiddellijk waarschuwt in geval van nood. Deze functie geeft ook de gast een gevoel van veiligheid, aangezien het personeel direct hulp kan inroepen bij ongelukken, bijvoorbeeld bij het zwembad. Een ander kenmerk van de M90 is de antibacteriële behuizing en de mogelijkheid om deze te reinigen met ontsmettingsmiddelen op alcoholbasis (ethanol).  Dit betekent dat medewerkers het apparaat aan het einde van de werkdag gemakkelijk kunnen doorgeven aan hun dienstdoende collega's. Zo kunnen ze zonder zorgen aan de volgende dienst beginnen – hun veiligheid is immers net zo belangrijk als die van de gast. 

Dankzij de moderne technologieën staat dit jaar niets een vakantie meer in de weg.  Alle diensten kunnen gemakkelijk worden uitgevoerd. Zowel de gasten als het personeel hebben dankzij de toestellen van Snom toegang tot betrouwbare en ultramoderne technologieën voor een onbezorgde vakantie.

Lees ook
Tweede servicecentrum brengt Panasonic Connect Europe nog dichter bij zijn klanten

Tweede servicecentrum brengt Panasonic Connect Europe nog dichter bij zijn klanten

Panasonic heeft vandaag officieel zijn nieuwe Europese servicecentrum in Boedapest, Hongarije geopend. Het centrum ondersteunt de service- en reparatieactiviteiten voor klanten in Europa met een uitgebreid scala aan diensten. Het servicecentrum van 1.000 m2 is opgezet ter aanvulling van het bestaande centrum in Cardiff, Wales. Het ondersteunt het1

Snom vindt de telefoon opnieuw uit

Snom vindt de telefoon opnieuw uit

Heeft de klassieke kantoortelefoon zijn tijd gehad?? Deze gedachte wordt de laatste jaren vaak geuit. De reden voor deze indruk ligt ongetwijfeld in het vaak lompe ontwerp van de toestellen en het gebrek aan functies of beter in het feit dat er geen rekening wordt gehouden met de huidige behoeften van de gebruikers.

Poly identificeert zes basispersona’s op de werkplek en opkomende trends

Poly identificeert zes basispersona’s op de werkplek en opkomende trends

Poly (NYSE: POLY) heeft in een onderzoek zes kenmerkende persona’s en hun bijbehorende opkomende trends geïdentificeerd. Doel van het onderzoek [1] is om de behoeften op het vlak van werkplektechnologie in kaart te brengen. Het is belangrijk dat bedrijven op de hoogte zijn van die behoeften en dat ze de juiste technologie implementeren, om zo opti1