GreyOrange zet digitale transformatie in gang met retail-app gStor

greyorange

Retailers weten dat ze de customer experience in hun online- en fysieke winkels op elkaar moeten afstemmen, maar zoeken nog een manier om dit snel en eenvoudig te realiseren. GreyOrange heeft de mobiele app gStore ontwikkeld om aan deze behoefte te voldoen. gStore zorgt voor gepersonaliseerde winkelervaringen van klanten en is uitgerust met een functionaliteit voor in-store voorraadbeheer om online bestellingen te kunnen verwerken.
 
GreyOrange heeft zijn expertise in fulfilment ingezet voor de ontwikkeling van de intuïtieve app voor winkelmanagers en -medewerkers. In slechts twee weken kan gStore worden geïmplementeerd. De opstartkosten zijn beperkt. De app verbetert de nauwkeurigheid van de in-store voorraadlocatie en -aantallen en optimaliseert het functioneren van winkels in omnichannel fulfilmentnetwerken. Dit terwijl de app klanten tegelijkertijd een gepersonaliseerde winkelervaring biedt.
 
Naast het verhogen van de in-store en online sales, verbetert gStore ook de efficiëntie van een winkel. Hogere online verkoopconversie is mogelijk omdat retailers vaker same-day en next-day delivery kunnen aanbieden. Dit doen zij door voorraad uit hun fysieke winkel te gebruiken voor de verwerking van online bestellingen. Door bestellingen af te laten halen in de winkel of te verzenden vanuit een andere vestiging dichterbij de consument zijn de verzend- en transportkosten aanzienlijk lager. In de winkel kan de retailer de omloopsnelheid van de voorraad verhogen en kortingen en voorraadtekorten voorkomen door realtime inzicht in de voorraad, winkelverkeerspatronen, bestsellers, trending artikelen of dreigende tekorten. Daarnaast kan een winkelmedewerker gStore raadplegen voor de locatie van artikelen en wordt hij digitaal ondersteund bij stylingadvies aan klanten.
 
Recent onderzoek van Gartner toont aan dat 73% van de retailers in het tweede kwartaal van 2022 verwacht meer te investeren in winkeltechnologie. Als reden hiervoor werd onder meer genoemd dat men beseft dat winkels een centrale rol spelen bij het realiseren van een onderscheidende klantbeleving en merkvoordeel. De respondenten realiseerden zich ook dat omzet in fysieke winkels essentieel is voor het behoud van de winstgevendheid. Daarnaast dwingt het aanhoudende tekort aan arbeidskrachten retailers om op zoek te gaan naar een oplossing waarbij technologie en personeel elkaar aanvullen om zo toch alle werkzaamheden uit te kunnen voeren.
 
Akash Gupta, CTO en mede-oprichter van GreyOrange zegt: "Wij kunnen ons vinden in de resultaten van het onderzoek van Gartner waarin wordt gesteld dat de ‘digital business battle’ gewonnen zal worden door fysieke winkels die de digitale transformatie hebben omarmd.
 
Kelsie Marian, Senior Director Analyst bij Gartner: "Goede fysieke winkelervaringen zijn belangrijk voor consumenten. Als retailers willen overleven en óók nog echt succesvol willen zijn, moet het verbeteren van deze ervaringen een cruciaal onderdeel worden van hun digitale transformatie."
 
"gStore is een app, die de toekomst naar fysieke winkels brengt", zegt Gupta. "Van onze samenwerking met retailers leerden we dat zij moeten werken met vijf of zes verschillende applicaties om hun dagelijkse werk uit te kunnen voeren. gStore maakt een einde aan deze inefficiënte manier van werken. De app kan gekoppeld worden aan bestaande retailsystemen om realtime voorraad- en bestelgegevens te beheren en werkprocessen te stroomlijnen voor zowel in-store als online klanten. De technologie is intuïtief, mobiel en zorgt ervoor dat de winkelmedewerker alle middelen voor een succesvolle werkdag binnen handbereik heeft. AI-gebaseerde cloudsoftware wijst realtime taken toe op basis van talloze variabelen", vervolgd Gupta.
 
gStore ondersteunt zowel Android- als iOS-platforms. Het pakket bevat ook een operations app, speciaal ontwikkeld voor tablets. Deze functionaliteit biedt winkel- en rayonmanagers realtime inzicht in inventaris, omnichannel-taken en backend-winkelactiviteiten. Met een smartphone kunnen medewerkers taken uitvoeren zoals aanvullen, omnichannel orderverwerking, het beheren van pick-ups in de winkel en het helpen van klanten die binnenlopen. Medewerkers kunnen direct reageren op klantvragen omdat ze nu realtime toegang hebben tot de voorraden op alle verschillende locaties. Zo vinden ze snel artikelen op de verkoopvloer, in het magazijn of in andere winkels waar gStore is geïmplementeerd.
 
Een van de belangrijkste functies van de gStore-backend is de mogelijkheid om eenvoudig actuele gegevens van Internet of Things (IoT)-apparaten zoals RFID-lezers, digitale tags, camera's en slimme spiegels te combineren en op basis daarvan te handelen.
 
De prijs van gStore's Software-as-a-Service-abonnement is flexibel en is gebaseerd op het aantal gebruikers. Met een minimale investering vooraf kan de software in gebruik worden genomen. Afhankelijk van factoren zoals het aantal winkels, artikelen en gebruikers, duurt de implementatie soms maar twee weken.
 
De functionaliteit van gStore voldoen aan vier fundamentele retail-behoeften:
 
1.      Nauwkeurige, realtime inventarisatie en fulfilment vanuit winkels. Dit stelt winkeliers in staat om hun winkelvoorraad te gebruiken voor het afhandelen van online bestellingen op dezelfde of de volgende dag; om voorraadtekorten en kortingen te voorkomen en om bezoekers in de winkel te bedienen met nauwkeurige informatie over de beschikbaarheid en de locatie van artikelen. Dankzij het inzicht in de winkelvoorraad en de digitale ondersteuning bij styling advies kan het personeel de klant beter van dienst zijn.
 
2.      Hoogwaardig workforce management. Dankzij AI-gestuurde taaktoewijzing en -tracering kunnen winkels snel Buy-Online-Pick-Up-In-Store (BOPIS) en Ship-From-Store (SFS) orders uitvoeren zonder extra personeel in te zetten of afbreuk te doen aan het serviceniveau voor in-store bezoekers. Tegelijkertijd wordt de werkdruk voor het personeel verminderd omdat de app taken toewijst en volgt op basis van realtime informatie zoals het aantal aanwezige medewerkers, het aantal bezoekers in de winkel en de hoeveelheid online bestellingen die nog verwerkt moet worden.
 
3.      Unieke klantbeleving. Naadloze digitale check-out, virtual fitting en slimme paskamers combineren digitale en fysieke elementen om klanten te ondersteunen bij hun keuze en het aankoopproces. In de slimme paskamer kan de bezoeker digitaal extra artikelen en maten aanvragen en direct afrekenen voor een optimale winkelervaring.
 
4.      Visuele en analytische winkelgegevens. Realtime analyses en ruimtelijke weergave van de winkel helpen bij de naleving van het schappenplan en houden de voorraad op de winkelvloer op peil. Retailers kunnen artikellocaties optimaliseren op basis van actuele vraag om kortingen te vermijden, marges te beschermen en voorraadtekorten te voorkomen. AI-gestuurde begeleiding en data maken inzichtelijk hoe klanten omgaan met koopwaar en uiteindelijk tot hun aankoopbeslissing komen.
 
gStore maakte 20 februari in de Verenigde Staten zijn debuut op de “LINK 2022 Retail Supply Chain Conference” van de Retail Industry Leaders Association (RILA). Ga voor meer informatie over gStore naar http://gstore.greyorange.com/RILA2022
Lees ook
Gappless benoemt CEO-duo voor scale-up fase

Gappless benoemt CEO-duo voor scale-up fase

Gappless, leverancier van een app en cloudplatform voor het digitaal registreren van bouw-, inspectie- en onderhoudswerkzaamheden, heeft Siemen Everts en Koen van Ekdom aangesteld als CEO-duo voor de scale-up fase.

Excluton moderniseert HR-processen met Dyflexis

Excluton moderniseert HR-processen met Dyflexis

Excluton, producent van betonnen bestratingsproducten, transformeert zijn HR- en planningsprocessen met de workforcemanagementsoftware van Dyflexis. De invoering heeft geleid tot aanzienlijke efficiëntieverbeteringen en kostenbesparingen.

HAN versnelt HR-innovatie met SAP SuccessFactors

HAN versnelt HR-innovatie met SAP SuccessFactors

HAN University of Applied Sciences (HAN) gaat haar HR-dienstverlening optimaliseren met behulp van SAP SuccessFactors. De overstap naar het HR-platform moet de ervaring van medewerkers rondom HR-processen verbeteren. SAP-partner HuRis begeleidt het implementatietraject bij de HAN.