Flexport introduceert Certified Partner Network

Cloud

Flexport, het platform voor wereldwijde logistiek, introduceert het Flexport Certified Partner Network. Dit is het eerste ecosysteem binnen de sector waarin logistieke dienstverleners samenwerken om klanten te voorzien van lokale expertise waarmee ze hun logistieke activiteiten wereldwijd kunnen uitbreiden. Het netwerk stelt importeurs en exporteurs in staat om de klantervaring te verbeteren met behulp van de datagedreven functies van het Flexport-platform.

 
De logistieke sector is aan veel veranderingen onderhevig. Daarom moeten bedrijven flexibel zijn en zich kunnen aanpassen aan nieuwe uitdagingen en verwachtingen, terwijl ze hun klanten de best mogelijke service blijven bieden. Via het Certified Partner Network kan Flexport bedrijven extra diensten en schaalbaarheid bieden. Deze worden geleverd via één enkel technologieplatform en vergroten de zichtbaarheid en flexibiliteit. Hierdoor kunnen logistieke processen beter vooruit worden gepland en beter worden opgeschaald. 
 
Flexport Certified Partners hebben tientallen jaren ervaring in hun vakgebied en zijn experts die de nuances van hun lokale markten begrijpen. Zij werken rechtstreeks vanuit het Flexport-platform, zodat updates in realtime zichtbaar zijn. Dit vergroot bovendien de transparantie voor Flexport-klanten. Zo worden complexe vraagstukken altijd op een consistente manier afgehandeld, of dit nu door Flexport gebeurt of via een Certified Partner. 
 
Het Certified Partner Network helpt klanten van Flexport om op te schalen in 89 landen waar partners momenteel actief zijn. Daarnaast kunnen Certified Partners dankzij het netwerk hun operationele kosten verlagen en de activiteiten voor hun eigen klanten opschalen door ze onder te brengen op het Flexport-platform. Deze wederkerigheid laat zien dat Flexport de logistieke sector niet alleen sterker, maar ook meer verbonden wil maken via een klantgerichte, op technologie gebaseerde strategie waarbij partners centraal staan.
 
"De huidige uitdagingen in de supply chain onderstrepen het belang van lokale expertise dat het verschil kan maken als het erop aankomt", zegt Will Urban, Chief Revenue Officer bij Flexport. "Het Certified Partner Network stelt Flexport in staat om lokale capaciteiten aan te boren op een manier die traditionele expediteurs niet gewend zijn."
 
Met het Certified Partner Network wordt afgestapt van het traditionele businessmodel voor vrachtvervoer. Daardoor hebben Flexport en zijn klanten geen last van de administratieve rompslomp waar bedrijven met een grote geografische aanwezigheid mee te maken hebben. Gecertificeerde partners worden gehouden aan gedetailleerde data-, beveiligings- en compliance-normen om een consistente hoge kwaliteit te waarborgen. Ook hebben partners toegang tot het Flexport-platform zodat ze inzicht hebben in de hele keten en de voortgang van begin tot eind kunnen monitoren.
 
"De door Flexport erkende partners zijn essentieel geweest voor het verschepen van ons handelsvolume, vooral in deze moeilijke markt - aangezien alles wordt beheerd onder één Flexport-platform", zegt Chad Timothy, Senior, Trade Specialist bij Specialized Bicycle Components. "De partners zijn nauw geïntegreerd binnen het platform en tegelijkertijd nauwelijks te onderscheiden van de interne Flexport-teams." 
Meer over
Lees ook
UNICEF en Flexport.org sluiten partnerschap voor wereldwijde humanitaire hulpverlening

UNICEF en Flexport.org sluiten partnerschap voor wereldwijde humanitaire hulpverlening

Het United Nations Children's Fund (UNICEF) en Flexport.org, de CSR-tak van Flexport, een leider in wereldwijde supply chain-technologie, zijn een nieuwe samenwerking aangegaan om de toegang tot humanitaire hulp en logistiek wereldwijd te verbeteren.

Versuni migreert naar 'wall-to-wall' SAP-omgeving in slechts 18 maanden

Versuni migreert naar 'wall-to-wall' SAP-omgeving in slechts 18 maanden

Na de verkoop van Domestic Appliances door Koninklijke Philips in 2021, begon het nieuwe zelfstandige bedrijf Versuni aan een reis om in slechts 18 maanden tijd een geheel nieuw technologielandschap te creëren. Met RISE with SAP en Tata Consultancy Services (TCS) als strategische partner slaagde Versuni erin om in 55 landen op tijd te migreren naa1

SAS transformeert de traditionele CDP functionaliteiten

SAS transformeert de traditionele CDP functionaliteiten

Verbeterde functionaliteit in SAS® Customer Intelligence 360 biedt marketeers volledige toegang tot databronnen in de cloud. Dit voorkomt onnodige, kostbare en riskante overdracht van omvangrijke datasets naar customer data platforms (CDP) of de marketingcloud.