Europees HR techbedrijf Personio opent Benelux-kantoor in Amsterdam

Lars Boom, Country Manager Benelux, Personio-400

Personio, de Europese HR-specialist voor het mkb, komt naar Nederland. Dit najaar opent het bedrijf een kantoor in Amsterdam. Het HR techbedrijf helpt Europese mkb-ondernemingen bij het digitaliseren en automatiseren van alle mensgerelateerde processen, zodat ze hun potentieel optimaal kunnen benutten.

Het Benelux-kantoor komt onder leiding te staan van Lars Boom, Country Manager Benelux, die vanuit München al is begonnen met het samenstellen van het Nederlandse team en dit verder zal uitbreiden.

 

Boom was eerder o.a. bij LinkedIn verantwoordelijk voor een programma gericht op het ondersteunen van Europese mkb-ondernemers. Vanuit het kantoor in Amsterdam worden in eerste instantie vooral salesactiviteiten voor de Benelux uitgevoerd. In de toekomst komen er mogelijk extra functies bij.

Personio is in 2015 in Duitsland opgericht en is een van de snelst groeiende Europese techbedrijven. Het bedrijf telt inmiddels ruim 3.500 mkb-klanten in heel Europa, waaronder ruim 60 in de Benelux. 75% van de Benelux-klanten zijn gevestigd in Nederland, waaronder SkyTeam, GoSpooky, Channable, Skinvision en Lepaya. De uitbreiding naar Nederland volgt op een succesvolle Series D financieringsronde van €104, in januari van dit jaar. Dit brengt de totale waardering van het bedrijf op €1,4 miljard, waarmee Personio een ‘unicorn’ is en tevens een van de meest succesvolle private bedrijven het meest waardevolle HR techbedrijf in Europa. Personio telt ruim 700 medewerkers en het doel is om eind 2021 op een aantal van 1.000 medewerkers te komen. Voor het kantoor in Amsterdam is het streven om het team geleidelijk uit te breiden en er een belangrijke vestiging van te maken.

“Wij zijn een Europees bedrijf en zijn gepassioneerd om lokale mkb-bedrijven te ondersteunen, die de ruggengraat van de Europese economie zijn. Amsterdam is de perfecte locatie voor ons Benelux-kantoor. Het is het zakelijke hart van de regio en heeft een zeer actieve startup community. Hier zijn we dichter bij onze Benelux-klanten en is het makkelijker om lokaal talent aan te trekken”, zegt Hanno Renner, co-founder en CEO van Personio. “De opening van het kantoor in Amsterdam is een volgende stap in onze groeistrategie voor de Benelux en Europa. Dit gaat ons zeker helpen bij het vervullen van onze ambitie om meest toonaangevende HR-platform voor het Europese mkb te worden.”

 

“Er is bij mkb-ondernemingen een sterke behoefte aan een complete en gemakkelijk te gebruiken HR-oplossing. Dat blijkt wel uit onze snelle groei in de Benelux, het afgelopen jaar. Daarbij is dit een echte mkb-regio, wat ons mooie kansen biedt. Vanuit ons kantoor in Amsterdam kunnen we nog meer lokale mkb-ondernemingen ondersteunen”, zegt Lars Boom, Country Manager Benelux voor Personio. “Ruim 70 procent van de mkb-bedrijven werkt nog steeds met handmatige processen en Excel-sheets voor hun HR-taken. Wij bieden ze de digitale tools om alle HR-kerntaken sneller, makkelijker en beter uit te voeren.”

 

Personio biedt een compleet platform voor alle HR-gerelateerde taken en processen, waaronder recruitment, on- en offboarding, absentiebeheer, urenregistratie, payrolling, prestatiemanagement, etc. Het platform kan naadloos geïntegreerd worden met tal van bekende bedrijfstoepassingen, zoals Slack, LinkedIn, Declaree en Culture Amp.

 

 Over Personio

Personio is de alles-in-één HR-software voor kleine en middelgrote bedrijven. Personio is gevestigd in München, Madrid, Londen en Dublin en heeft als missie om HR-processen zo transparant en efficiënt mogelijk te maken, zodat HR zich kan richten op de meest waardevolle activa in het bedrijf: de mensen. De Personio-oplossing omvat human resources, recruiting en payroll en ondersteunt alle HR-kernprocessen. Meer dan 3.500 klanten in meer dan 80 landen gebruiken Personio.

Meer over
Lees ook
Printerberg BV verkrijgt importeur- en distributieschap Olivetti

Printerberg BV verkrijgt importeur- en distributieschap Olivetti

Printerberg BV, de ICT distributeur met specialismes op print, scan en document oplossingen breidt haar dienstverlening uit met de oplossingen van Olivetti, dankzij het verkrijgen van het officiele importeur- en distributieschap voor de Nederlandse markt.

Philips lanceert nieuwe draagbare monitor; de Philips 16B1P3302D

Philips lanceert nieuwe draagbare monitor; de Philips 16B1P3302D

Philips introduceert de Philips 16B1P3302D, een gloednieuwe lichtgewicht monitor die onderdeel uitmaakt van de Portable-serie. Het ontwerp van deze serie heeft de iF Product Design Award 2021 gewonnen en was daarnaast een winnaar van de Red Dot Design Award 2021.

Vier tips om tijdsverlies door IT-uitval terug te dringen

Vier tips om tijdsverlies door IT-uitval terug te dringen

Systemen en devices die niet doen wat ze moeten doen; het is een grote ergernis voor iedere werknemer. Bovendien heeft het ook gevolgen voor de dagelijkse bedrijfsvoering – wanneer werknemers niet verder kunnen omdat hun IT hapert, heeft dat uiteraard een negatieve invloed op hun productiviteit. Voor mkb-organisaties zijn die gevolgen immens; een1