Data Expo en CloudWorks lanceren mediapartnerschap

2024 Data Expo sRGB LR-5263

Online kennisplatform CloudWorks is mediapartner geworden van Data Expo, de grootste datavakbeurs van Nederland die Data & AI met Tech & Business verbindt. In aanloop naar de negende editie, die plaatsvindt op 10 en 11 september 2025 in Jaarbeurs Utrecht, slaan beide partijen de handen ineen om het IT- & datalandschap verder te versterken.

Het partnerschap is erop gericht om kennisdeling, verdieping en de zichtbaarheid voor marktpartijen & succesverhalen binnen het data-ecosysteem te vergroten. Zo komen bezoekers van Data Expo in contact met de hoogwaardige content van CloudWorks, terwijl het platform op haar beurt aandacht besteedt aan de beurs en haar thema’s. Zo ontstaat een krachtig platform met jaarrond aandacht voor kennisdeling rondom de onderwerpen data, AI en cloud.

Een gedeelde missie: inspireren en verbinden

CloudWorks, onderdeel van LuteijnMedia, informeert en inspireert duizenden professionals met artikelen, interviews, video’s en blogs die hen helpen bij het maken van de juiste strategische keuzes op het gebied van data, AI, IT en cloud. Data Expo, georganiseerd door OGZ, biedt jaarlijks een toonaangevend podium waar meer dan 4.000 bezoekers in contact komen met innovatieve leveranciers, tools en kennis.

‘’CloudWorks staat voor onafhankelijke en hoogwaardige journalistieke content waarmee wij onze Data Expo-community op de hoogte kunnen brengen over en koppelen aan producten, leveranciers en technieken die organisaties kunnen helpen bij data-, AI- en cloudvraagstukken,’’ zegt Davy, Manager Partnerships bij OGZ. “Wij geloven dat goede content bijdraagt aan een duurzame bedrijfsvoering en toekomstgerichte strategieën met een maatschappelijke en commerciële impact.’’

Stimuleren van innovatie en duurzame impact

Door deze krachtenbundeling profiteren zowel bezoekers van Data Expo als de lezers van CloudWorks van een rijkere stroom aan inspirerende verhalen, praktijkcases, trends en achtergronden. Hiermee worden leveranciers, eindgebruikers en experts aan elkaar gekoppeld, met als doel het stimuleren van innovatie en duurzame impact binnen organisaties.

“Ik heb Data Expo nu 3 jaar op rij bezocht en ben onder de indruk van het aantal standhouders, een zeer kwalitatief lezingenprogramma en de hoge bezoekersaantallen van zakelijke eindgebruikers. Daar wil ik graag bij betrokken zijn als media. De ontwikkelingen bij bedrijven die met grote datastromen werken gaan op dit moment enorm hard, denk aan AI, industriële data, digitale soevereiniteit, security en opslag. Voor ons een sweetspot!” Aldus Eric Luteijn, uitgever van CloudWorks.

Door de inhoudelijke expertise van CloudWorks te combineren met het bereik en de impact van Data Expo ontstaat een krachtig platform dat professionals op het gebied van data, AI en cloud het hele jaar door weet te inspireren én te verbinden. Kennisdeling, innovatie en zichtbaarheid staan hierin centraal.

Kijk voor meer informatie op:

https://www.data-expo.nl/

Meer over
Lees ook
Nederlandse teams Only Planet 2120 en Cleaner Commutes winnaars  SAS Hackathon 2024

Nederlandse teams Only Planet 2120 en Cleaner Commutes winnaars SAS Hackathon 2024

SAS heeft de winnaars van de jaarlijkse SAS Hackathon bekendgemaakt. Onder de winnaars bevinden zich twee Nederlandse teams: Team Only Planet 2120 en Team Cleaner Commutes. De Hackathon daagt teams uit om zakelijke en maatschappelijke uitdagingen aan te pakken met nieuwe technologieën die innovatie stimuleren en levens verbeteren.

Fraudeweek 2024: Fraude aanpakken met behulp van innovatieve technologie

Fraudeweek 2024: Fraude aanpakken met behulp van innovatieve technologie

Van 17 tot 23 november 2024 ondersteunt SAS, samen met de Association of Certified Fraud Examiners (ACFE) en meer dan 1.000 andere organisaties, de internationale Fraud Awareness Week. Tijdens deze week richt SAS zich op bewustwording en bestrijding van fraude, met een bijzondere focus op de uitdagingen van AI-gedreven criminaliteit.

Waarom digitale soevereiniteit van belang is voor alle branches

Waarom digitale soevereiniteit van belang is voor alle branches

Digitale soevereiniteit is een veelzijdig concept. Het draait niet alleen om het feit dat een overheidsinstantie of een organisatie controle heeft over digitale activa, infrastructuur en data. Het gaat ook om de mogelijkheid om digitale middelen onafhankelijk te beheren en te managen. Denk aan waar en hoe data wordt opgeslagen en verwerkt