Dassault Systèmes groeit in 2de kwartaal weer met dubbele cijfers en bevestigt 2022-doelstellingen

dassault-logo600-450

3DEXPERIENCE-specialist Dassault Systèmes heeft de resultaten bekendgemaakt over het tweede kwartaal van 2022, dat eindigde op 30 juni. De totale omzet groeide in deze periode met 11% naar ruim 1,38 miljard euro (IFRS, in constante valuta).  De omzet uit software groeide eveneens met 11%, waaraan geografisch gezien Europa en Azië met 13% groei meer hebben bijgedragen dan de Amerikaanse regio’s met 8%.  

Markten transformeren

Bernard Charlès, Vice Chairman en Chief Executive Officer van Dassault Systèmes licht toe:

“De experience-economie en de circulaire economie lopen steeds meer in elkaar over en zullen de komende decennia gaan vormen. Als we kijken naar onze volgende horizon in 2040, ontwikkelen bedrijven niet langer producten, maar duurzame en gepersonaliseerde ervaringen waarbij de consument, patiënt en burger centraal staan.”

De experience-economie gaat hand-in-hand met circulariteit, omdat bij het ontwerpen van ervaringen rekening moet worden gehouden met de hele levenscyclus, tot en met het einde daarvan. Circulariteit gaat over zuinigheid, alleen gebruiken wat nodig is en het waarderen van alle dingen die door de mensheid zijn gemaakt. Maar ook dat grondstoffen waaruit producten zijn samengesteld, kunnen worden hergebruikt en gerecycled. Dit gaat een revolutie teweegbrengen in het ontwerp en belangrijke nieuwe kansen mogelijk maken die we ons nu nog niet kunnen voorstellen.”

“Op wetenschap gebaseerde ‘virtual twin’-ervaringen, mogelijk gemaakt door 3DEXPERIENCE, zijn ongeëvenaarde katalysatoren en enablers van deze wereldwijde transformatie. Gebaseerd op een multi-scale, multi-fysische aanpak en met bewijsmateriaal uit de echte wereld, stellen onze virtual twin-ervaringen klanten in staat om nieuwe methoden en nieuwe materialen te bedenken en nieuwe oplossingen te testen. Door continuïteit te bieden in het wat, hoe en gebruik, kunnen innovators anticiperen op de recycling van producten vanaf hun ontwerp en de productie om de milieueffecten te kwantificeren en circulariteit te optimaliseren.”

“Als we de kracht van de virtuele wereld benutten om de echte wereld te verbeteren, kunnen we ons doel bereiken: het harmoniseren van product, natuur en leven.”

Meer over
Lees ook
Addressability: de uitdaging van first-party data-integratie

Addressability: de uitdaging van first-party data-integratie

Third-party cookies verdwijnen geleidelijk uit Google Chrome. Dit zorgt ervoor dat spelers op het gebied van digital advertising worden geconfronteerd met cruciale uitdagingen rondom first-party data addressability. Het beschikken over eigen data of deze verzamelen is niet langer voldoende.

Panasonic Connect en Blue Yonder presenteren tijdens Euroshop 2023 hun visie op de Connected Store

Panasonic Connect en Blue Yonder presenteren tijdens Euroshop 2023 hun visie op de Connected Store

Omdat het winkelgedrag van consumenten zowel online als in winkels continu verandert, hebben retailers realtime gegevens en intelligente inzichten nodig om zich sneller aan te kunnen passen aan de behoeften van de consument.

Fintech Yokoy breidt uit naar Spanje

Fintech Yokoy breidt uit naar Spanje

Na de opening van zijn Europese hub in Amsterdam afgelopen februari, zet het Zwitserse bedrijf Yokoy zijn groeiplan voort en kondigt zijn uitbreiding naar Spanje aan. Naast de opening van een nieuw kantoor heeft Yokoy een lokaal team aangenomen om de regionale activiteiten vanuit Madrid te ondersteunen. De Zwitserse fintech ziet, na de belangrijke1