Calabrio introduceert recordaantal nieuwe AI-functies

In een halfjaar tijd zijn meer dan 70 nieuwe workforce engagement management (WEM)-functies aan Calabrio ONE toegevoegd
Calabrio, het bedrijf voor workforce performance dat Teleopti in 2019 overnam, kondigt AI-verbeteringen aan voor de Calabrio ONE-suite. Deze verbeteringen zijn ontworpen om organisaties te helpen hun operaties te stroomlijnen, de betrokkenheid van medewerkers te vergroten en uitzonderlijke klantervaringen te leveren. De innovaties halen frictie uit dagelijkse workflows en geven managers en medewerkers de tools om efficiënter te werken en tegelijkertijd uitmuntende service te waarborgen
AI is inmiddels gemeengoed geworden in contactcenters. De technologie biedt hen ongekende toegevoegde waarde. Volgens het 2025 State of the Contact Center Report van Calabrio verwachten managers dat AI en automatisering zullen helpen om het welzijn van agenten te bevorderen, de werkcultuur te verbeteren en het klantgedrag effectiever te analyseren. De baanbrekende nieuwe mogelijkheden in Calabrio ONE automatiseren tijdrovende taken, reiken diepgaandere inzichten aan en vergroten de flexibiliteit van agenten. Dit stelt contactcenters in staat om met maximale efficiëntie te werken. Managers kunnen hun focus verschuiven van handmatig overzicht naar het aanbrengen van strategische verbeteringen. Agenten profiteren van de autonomie en ondersteuning die ze nodig hebben om het beste uit zichzelf te halen. Dit voorkomt burn-out en verbetert de kwaliteit van de dienstverlening.
"AI is niet meer weg te denken en verandert in rap tempo de regels van het spel”, zegt Dave Rhodes, de CEO van Calabrio. “Calabrio heeft op uiterst doordachte wijze geïnvesteerd in de ontwikkeling van AI-functionaliteit. Niet met AI als doel op zich, maar voor de mensen die gebruik van deze mogelijkheden zullen maken. Onze missie is om het makkelijker maken voor agenten om de klantenervaring te verbeteren. Auto QM, onze door AI ondersteunde module voor kwaliteitsbeheer, zal een nieuwe invulling geven aan traditionele methodieken en van meet af aan toegevoegde waarde en krachtige resultaten bieden. Dit valt in veel opzichten te vergelijken met het inruilen van handgeschreven brieven voor e-mail."
Calabrio ONE biedt geavanceerde mogelijkheden die bijdragen aan optimale operationele efficiëntie en de interacties met klanten verbeteren. Belangrijke voordelen zijn onder meer:
- Auto QM: Deze door AI ondersteunde module voor kwaliteitsbeheer evalueert interacties, kent er op consistente wijze scores aan toe en identificeert snel kansen voor coaching. Gebruikers kunnen hun prompts voor de generatieve AI aanpassen aan de unieke bedrijfsbehoeften.
- Trending topics: AI deelt gesprekken met klanten in op belangrijke onderwerpen. Teams kunnen zo snel trends spotten, diagnoses van problemen stellen en datagedreven verbeteringen aanbrengen.
- Interaction Summary: Door AI gegenereerde samenvattingen bieden een overzicht van klanteninteracties om de compliance en betrokkenheid te bevorderen.
- WFM Notifications: Real-time kennisgevingen houden agenten en managers op de hoogte van de laatste ontwikkelingen en optimaliseren het overzicht en de planning.
- Vacation Planner Pro: Geautomatiseerd bieden op verlof- en vakantiedagen helpt agenten aan een eerlijk proces. Het zorgt voor compliance, transparantie en grip op zaken en reduceert de administratieve takenlast.
- Real-Time Desktop Analytics: Biedt direct inzicht in de activiteiten van agenten om managers te helpen met het identificeren van inefficiëntie binnen workflows en het optimaliseren van de uitvoering van taken.
- Activiteitsverzoeken voor Calabrio WFM: Bieden agenten de mogelijkheid om zichzelf in te roosteren voor vooraf goedgekeurde activiteiten. Dit komt de operationele efficiëntie ten goede.
- Periodisering: Deze functie zet het aantal werkelijk gewerkte uren af tegen het beoogde aantal uren voor een specifieke periode, uitgesplitst per week en per agent.
Alle nieuwe mogelijkheden zijn per direct beschikbaar voor gebruikers van Calabrio ONE. Klik hier voor meer informatie.
Meer over
Lees ook
SAP legt de regie over business-AI bij ontwikkelaars
SAP kondigt tijdens TechEd 2025 in Berlijn een reeks innovaties aan die kunstmatige intelligentie nog dieper verankeren in de wereld van softwareontwikkeling. Nieuwe mogelijkheden binnen SAP Build, Joule en Business Data Cloud maken het voor ontwikkelaars eenvoudiger om bedrijfsapplicaties te bouwen
Bedrijven benutten volgens SAP slechts een fractie van het AI-potentieel
Organisaties investeren wereldwijd miljarden in kunstmatige intelligentie, en die inspanningen beginnen vruchten af te werpen. Toch blijft veel rendement onbenut, waarschuwt SAP. Volgens Manos Raptopoulos en Jonathan von Rueden van SAP ligt dat niet aan de technologie, maar aan het gebrek aan integratie
SoftwareOne wint wederom software-aanbesteding provincie Drenthe
SoftwareOne, een wereldwijde leverancier van software en cloudoplossingen, heeft de aanbesteding van de provincie Drenthe opnieuw gewonnen. De aanbesteding werd in het voorjaar uitgeschreven, en is recentelijk gegund aan SoftwareOne.



