Bynder houdt deze zomer een vierdaagse werkweek aan

bynder

De van oorsprong Nederlandse digital asset management (DAM) specialist Bynder voert met ingang van 1 juli een vierdaagse werkweek in tijdens de zomer van 2022. Dankzij deze vierdaagse werkweek krijgen de ruim 450 medewerkers van Bynder over de hele wereld de flexibiliteit om hun werkdagen beter te in te delen en meer tijd te besteden aan hun mentale, fysieke en emotionele welzijn.

De snelle verschuiving naar werken op afstand in de afgelopen twee jaar heeft ervoor gezorgd dat de vierdaagse werkweek over de hele wereld aan populariteit wint. Deze verandering wordt ondersteund door onderzoeksresultaten: 78% van de werknemers met een vierdaagse werkweek gaf aan hierdoor gelukkiger en minder gestrest te zijn. Ook in Nederland zijn de positieve effecten van de vierdaagse werkweek al aangetoond, met een hogere werknemerstevredenheid, een duidelijk hogere productiviteit en een aanzienlijk lager ziekteverzuim.

Bynder was in 2016 al de eerste Nederlandse werkgever die onbeperkt betaald verlof invoerde en liep ook voorop met het implementeren van een post-corona hybride werkmodel. Het bedrijf zoekt voortdurend naar nieuwe mogelijkheden om de werknemerservaring te verbeteren, terwijl de focus op een hoge klanttevredenheid en bedrijfsprestaties blijft.

“Vertrouwen maakt deel uit van Bynder's DNA en vormt de basis voor sterke werknemersrelaties”, zegt Bob Hickey, chief executive officer. “We zijn van mening dat onze medewerkers gemotiveerder worden en productiever zijn wanneer we ze de flexibiliteit geven om minder uren te werken, waarbij we erop vertrouwen dat ze de juiste prioriteiten stellen. Dit zorgt voor een zeer collaboratieve en betrokken werkomgeving. Met de vierdaagse werkweek willen we dit vertrouwen verder uitbouwen en onze bereidheid te tonen om gedurfde stappen te zetten, om zo de best mogelijke bedrijfscultuur te creëren. Als wij goed voor onze mensen zorgen, zullen zij goed voor onze klanten zorgen.”

Naast de verkorte werkweek biedt Bynder werknemers training en middelen rond productiviteit en time management om hoge prestaties te blijven leveren tijdens de overgang naar minder werkdagen. De customer service-teams bij Bynder zullen hun schema's zo indelen dat klanten kunnen blijven rekenen op constante ondersteuning van het niveau dat ze gewend zijn, terwijl ieder teamlid een vierdaagse week krijgt.

“Onze medewerkers zijn mensen met een rijk leven buiten het werk om en Bynder hecht meer waarde aan de kwaliteit van hun werk dan aan het aantal uren dat ze online zijn”, zegt Ruben Vermaak, Head of Learning and Development bij Bynder. “Bij het laten groeien van een bedrijf voor lange termijn succes, hoort ook prioriteit geven aan een omgeving waarin medewerkers een gezonde balans vinden tussen werk en privé. Een vierdaagse werkweek betekent dat we minder, maar zinvollere uren maken, en we verwachten dat dit een groot succes zal worden.”

Bynder is op zoek naar gemotiveerde, nieuwsgierige en creatieve mensen om zijn snelgroeiende team te versterken. De openstaande vacatures van Bynder zijn hier te vinden.

 

Over Bynder

Bynder is marktleider op het gebied van digital asset management (DAM) en biedt de krachtigste engine voor creatieve content om gepersonaliseerde digitale ervaringen te leveren. Bynder is een schaalbare SaaS-oplossing die bekend staat om zijn intuïtieve gebruikerservaring. Kijk voor meer informatie op www.bynder.nl.

Meer over
Lees ook
Vier tips voor het mkb: zo blijf je concurrerend in een snel veranderende markt

Vier tips voor het mkb: zo blijf je concurrerend in een snel veranderende markt

Mkb-organisaties zijn van nature altijd al bezig om elke kans te grijpen om de concurrentie voor te blijven. De afgelopen twee jaar is de behoefte om voorop te blijven lopen verder versterkt. Een belangrijke horde is op dit moment de overstap naar remote of hybride werken, vooral vanwege krappe budgetten en een snel veranderende markt voor werknem1

Dynabook: Vier tips voor meer werknemersbetrokkenheid in de zorg in tijden van hybride werken

Dynabook: Vier tips voor meer werknemersbetrokkenheid in de zorg in tijden van hybride werken

Sinds 2020 zijn zorgverleners gewend geraakt aan het gebruik van digitale hulpmiddelen om zorg op afstand te verlenen. Dit geldt met name op het vlak van preventieve zorg, geestelijke gezondheidszorg en de medische nazorg. Maar naarmate de overgang naar hybride manieren van werken zich in de hele zorgsector voortzet, rijzen er veel vragen over wat1

Hybride werken is véél meer dan thuis inloggen op je laptop

Hybride werken is véél meer dan thuis inloggen op je laptop

Het werken op andere plekken dan op kantoor stelt IT-afdelingen van bedrijven voor nieuwe uitdagingen. Concepten, processen en technologie die oorspronkelijk ontwikkeld is om alleen ‘at the office’ gebruikt te worden, moet nu ook op afstand bereikbaar zijn. Een groot kantoor wordt ingewisseld voor honderden – zo niet duizenden – thuiskantoren. Daa1