Action werkt efficiënter met point-of-sale-systeem XV5 van Ctac

273129_h_ergb_s_gl

Action plukt de eerste vruchten van de optimalisatie van zijn point-of-sale-systeem (POS) XV Retail en Omni Customer Loyalty-programma (OCL), gerealiseerd door Business & Cloud Integrator Ctac. Om de groeistrategie van de internationale discountretailer nog beter te ondersteunen, werd versie 5 van de XV Retail Suite ontwikkeld, op een nieuw technologisch platform gezet en geïmplementeerd. De uitgebreidere functionaliteiten en de sterk verminderde implementatietijd van deze oplossing helpen Action om een steviger fundament te creëren voor verdere (inter)nationale uitbreiding en innovaties in retail.

De optimalisatie en implementatie van de nieuwe oplossing kende een zeer krappe, maar bewezen haalbare tijdlijn. Binnen 6½ week waren de meer dan 1.300 Action-winkels in West-Europa gemigreerd.

Behoefte aan snelheid en schaalbaarheid

Een groot deel van het assortiment in de Action-winkels verandert continu: wekelijks komen er 150 tot 200 nieuwe producten binnen. Na de implementatie van het geoptimaliseerde POS-systeem kan het nog grotere volumes aan en is flexibel op- en afschalen mogelijk. Daarnaast zijn alle kassa’s in alle filialen aangesloten op de XV Retail Online Server. Op deze manier zijn de kassa’s altijd verbonden en worden prijswijzigingen direct doorgevoerd. Dit ontzorgt de kassamedewerkers. Een ander groot voordeel is, dat Action bij de opening van een nieuwe vestiging veel sneller up and running is. Het invoeren van het adres is voldoende, de rest gaat automatisch.

“De klant merkt niet dat we nieuwe software hebben”, zegt Jens Burgers, Director IT bij Action. “Wat de klant wel merkt, is dat we efficiënter werken en daarmee ook onze kosten en onze prijzen voor onze klanten laag kunnen houden. IT is er ook om de klanten tevreden te houden.”

Martin van Dijk, Manager IT Delivery bij Action, geeft aan dat het implementatieproject uitstekend is verlopen door de goede samenwerking tussen alle benodigde onderdelen van Action en Ctac, en door de manier waarop de technische migratie geautomatiseerd was opgezet. “De samenwerking met Ctac verliep goed en was oplossingsgericht. Ctac en ons projectteam hebben een indrukwekkende prestatie geleverd. Met dit product en de dienst die Ctac eromheen levert, staan wij weer goed gepositioneerd voor de toekomst.”