Skip to content

commercetools en BloomReach lanceren digital experience e-commerce-oplossing voor retailers en merken

commercetools en BloomReach lanceren een geïntegreerde versie van hun commerce- en digital experience-platforms: The Starter Store. Deze gezamenlijke oplossing van BloomReach en commercetools richt zich op middelgrote retailers en merken (vijf tot vijftig miljoen online omzet).

Beide bedrijven gebruiken een modern, op API’s gebaseerde architectuur. Deze flexibele aanpak stelt retailers en merken in staat om sterk aanpasbare digitale ecosystemen te creëren waar ze hun producten kunnen aanbieden. De Starter Store is door de interne IT-afdeling, een digital agency of een system integrator te implementeren. De gecombineerde oplossing  zorgt voor een tijdbesparing van zes tot acht maanden als het gaat om een reguliere content- en commerceplatformmigratie. De Starter Store is al in gebruik bij moderetailers en een opticienketen.

The Starter Store is per direct beschikbaar voor retailers via een wereldwijd netwerk van partners. De oplossing biedt een moderne, best-of-breed commerce-benadering waarmee retailers de klant een betere experience kunnen aanbieden dankzij een Unified Commerce-oplossing.

Het BloomReach digital experience platform (DXP) is een op API ’s gebaseerde set van enterprise-technologieën, waaronder een contentmanagementsysteem (CMS) en zoek- en merchandisingmogelijkheden die door artificial intelligence (AI) worden aangedreven. Die voorzien in een consistente, veilige en gepersonaliseerde ervaring via alle digitale kanalen.

“Retailers moeten hun doelgroep via alle kanalen op dezelfde manier bereiken en dezelfde ervaring kunnen aanbieden”, zegt Raj De Datta, CEO en medeoprichter van BloomReach. “Daarnaast moeten zij snel innoveren om interessante ervaringen te bieden die inspelen op klanttrends. Traditionele commerceplatforms zijn niet in staat om aan deze eisen te voldoen omdat ze uitsluitend zijn gebouwd voor transacties. BloomReach en commercetools spelen hierop in door een experience-platform te combineren met een headless commerce-platform, die met elkaar verbonden worden via microservices en API’s.”

“Het kost normaal zes tot twaalf maanden om een shopsysteem te implementeren”, zegt Dirk Hoerig, CEO  van commercetools. “Met de Starter Store is dit mogelijk in zes tot acht weken. Dat is een significante reductie die het mogelijk maakt om nieuwe e-commercestrategieën te implementeren en nagenoeg in realtime in te spelen op marktomstandigheden.” Deze verbetering is mogelijk doordat commercetools en BloomReach complementair aan elkaar zijn. “Als headless commerceplatform completeert commercetools het BloomReach-portfolio vanuit technologisch perspectief op een optimale manier.”

One Comment Post a comment

Reposts

  • Tjeerdbrenninkmeijer

Leave a Reply

You may use basic HTML in your comments. Your email address will not be published.

Subscribe to this comment feed via RSS

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.