Skip to content

Talmundo lanceert chatbot uitsluitend gericht op HR onboarding functionaliteiten

Talmundo, de Europese aanbieder van onboarding oplossingen, heeft officieel een chatbot gelanceerd om nieuwe medewerkers te helpen met eventuele vragen wanneer of zelfs voordat ze aan een nieuwe baan beginnen.

De chatbot, genaamd ‘Eva’, kan drukke nieuwe medewerkers informeren over alle belangrijke informatie voor hun nieuwe baan. Vragen kunnen variëren van basisvragen als  ”Hoe kom ik op kantoor?” tot meer specifieke vragen zoals ”Waar kan ik mijn salarisstrook vinden?” en kantoor- en afdelingsspecifieke vragen zoals ”Hoe werkt het prestatie-evaluatiesysteem?”.

Rekening houdend met factoren zoals de locatie van het kantoor van een nieuwe medewerker, de functiebenaming en senioriteit, worden de antwoorden van Eva aangepast aan de individuele behoeften en brengen ze de nieuwe medewerker een meer persoonlijke wervingservaring. Eva biedt ook flexibiliteit aan bedrijven; haar naam kan veranderd worden en haar uiterlijk aangepast aan de richtlijnen van elk bedrijf.

De nieuwe functie is  ook  nuttig voor HR Managers, omdat Eva waardevolle inzichten biedt in het soort informatie dat nieuwe medewerkers nodig hebben en het moment waarop ze die nodig hebben, door deze informatie zorgvuldig te documenteren en beschikbaar te stellen op het Talmundo admin dashboard voor HR-beheerders. De chatbot zal  tevens helpen bij het administratieve aspect van het onboarding proces en herinnert nieuwe medewerkers aan de formulieren die ze nog moeten invullen of taken die ze nog moeten uitvoeren.

”Eva is het resultaat van onze interne innovatie in combinatie met jarenlange ervaring in het helpen van onze klanten bij het gebruik van HR-technologie om hun nieuwe medewerkers in te werken. Het is altijd ons doel geweest om het onboarding-proces interactiever en aantrekkelijker te maken voor nieuwe medewerkers, en het uitvinden van Eva was de volgende stap in die richting”, aldus Stijn De Groef, CEO van Talmundo.

De chatbot zal voortdurend vooruitgang boeken door het uitbreiden van de interne database met vragen en het leren interpreteren van verschillende variaties van verzoeken. Door de vragen van de nieuwe medewerkers zorgvuldig te bestuderen, verzamelt en analyseert Eva alle statistieken met betrekking tot het soort en aantal vragen die zij ontvangt, en vat deze samen. Daarnaast classificeert ze de verzoeken en stuurt de onbeantwoorde vragen terug naar het HR-team of de toegewezen contactpersoon, zodat ze kunnen worden beantwoord.

Na negen maanden bètatesten te hebben gedaan met verschillende klanten, heeft Eva al een hele reeks lessen uit die periode verwerkt. Vandaag de dag wordt de chatbot een integraal onderdeel van Talmundo’s onboarding software.

”Het doel achter de integratie van Eva in Talmundo’s onboarding technologie is het brengen van innovatie en eenvoud in het onboarding proces door het elimineren van verouderde  aannemingsmodellen en het verbeteren van de wervingservaring voor zowel HR als nieuwe medewerkers”,aldus De Groef. Bedrijven moeten altijd luisteren naar wat hun nieuwe medewerkers nodig hebben, nuttige oplossingen implementeren en hun aanbod blijven verbeteren om met succes het beste talent op de markt aan te trekken en te behouden,” voegde hij eraan toe.

One Comment Post a comment

Reposts

  • chatbotmanbot

Leave a Reply

You may use basic HTML in your comments. Your email address will not be published.

Subscribe to this comment feed via RSS

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.