Ctac ondersteunt groeistrategie Action met doorontwikkeling van point-of-sale-systeem

Business & Cloud Integrator Ctac heeft het contract met Action uitgebreid. De internationale retailer neemt al sinds 2008 naar volle tevredenheid Ctac’s point-of-sale-systeem (POS) XV Retail af en maakt tevens gebruik van het Omni Customer Loyalty-programma (OCL) van Ctac. Om de groeistrategie van Action nog beter te ondersteunen, werd de XV Retail-oplossing verder verrijkt met functionaliteiten en de implementatietijd sterk verminderd. Het laatste geeft de groeistrategie van Action aanzienlijke – Total Cost of Ownership – voordelen. Daarmee is een nog steviger fundament gelegd voor verdere (inter)nationale uitbreiding en innovaties in retail.

CTAC_LOGO_GRIJS_500x200-300x120 Dat Action van ‘eenvoudig en verrassend’ houdt, is goed te zien. Eenvoudig, omdat alle Action-filialen in Europa er in grote lijnen hetzelfde uitzien. Verrassend, omdat Action twee derde van het assortiment in de winkels voortdurend verandert en wekelijks meer dan 150 nieuwe producten introduceert. Deze zienswijze vereist een POS-systeem dat in rap tempo heel grote volumes aan kan. Bovendien moet flexibel op- en afschalen makkelijk zijn en is high performance nodig.

Bij Action draait er geen server in elk filiaal, maar is de architectuur zo ingericht, dat de kassa’s vanuit alle landen rechtstreeks in verbinding staan met de XV Retail Online Server; mocht er onverhoopt geen verbinding zijn, dan werkt de kassa en gaan de verkopen dus gewoon door. Dankzij de realtime verbinding met het achterliggende SAP ERP & CAR-systeem is Action op het hoofdkantoor volledig in control. Groot voordeel hiervan is, dat de kassa’s altijd up-to-date zijn. Prijswijzigingen, nieuwe artikelen of andere correcties kunnen 24/7 centraal worden doorgevoerd en zijn direct actief op de kassa’s, net als updates van de software. Bovendien heeft Action door de centrale omgeving een ‘single point of truth’ en daardoor is realtime de juiste voorraad- en omzetinformatie beschikbaar.

Ctac levert met de nieuwe generatie software van XV Retail aan Action een platform voor de toekomst. De retailer besteedt het 24/7-beheer van zowel XV Retail als OCL uit aan Ctac. OCL is het onlineloyaltyplatform van Ctac en wordt door Action gebruikt om personeelskorting te verstrekken en dit te registreren in alle landen waar Action actief is.

Jens Burgers, IT Director bij Action: “We zijn altijd erg tevreden geweest over XV Retail en OCL van Ctac. Maar we breiden continu uit, en Ctac adviseerde ons daarom over een doorontwikkeling van de XV Retail-oplossing. Hiermee zijn we optimaal voorbereid op de toekomst en zijn we klaar voor verdere groei.”

Henny Hilgerdenaar, CEO van Ctac: “Dat Action met een vijfjarencontract opnieuw een langdurige verbinding met ons is aangegaan, laat zien dat er veel vertrouwen is in de toekomst met Ctac. Dit is een mooi voorbeeld van een meerjarenpartnership dat we graag met onze klanten opbouwen. Ik kijk uit naar onze verdere samenwerking met Action, te beginnen met de uitrol van XV Retail 5 van Ctac.”