DS Automobiles transformeert autoshowroom met VR-technologie van Dassault Systèmes

Dassault Systèmes kondigt aan dat DS Automobiles, het luxemerk van PSA Group, de oplossing Virtual Garage gebruikt om de lancering van de DS 7 CROSSBACK te ondersteunen. Deze nieuwe SUV wordt gepresenteerd tijdens de 87e editie van de Salon van Genève. Met de VR-ervaring 'DS Virtual Vision' transformeert DS Automobiles zijn autoshowrooms en verrijkt het bedrijf de klantbeleving tijdens het koopproces.

De meeste consumenten gaan maar één of twee keer naar een autodealer. Virtuele technologieën kunnen de waarde van dit bezoek drastisch verhogen, zowel voor de klant als voor de retailer. DS Automobiles creëerde met behulp van virtuele applicaties en virtual reality een visuele ervaring om een emotionele verbinding met de consument te creëren. Potentiële klanten kunnen de DS 7 Crossback en alle andere modellen van de fabrikant virtueel bekijken, nog voordat de modellen gelanceerd zijn. Dit helpt DS Automobiles bij het optimaliseren van showrooms en het stimuleren van de verkopen.

3DEXPERIENCE-platform

DS Virtual Vision is een reis langs de DS 7 CROSSBACK en de rest van de collectie van DS Automobiles. De fabrikant gebruikte Virtual Garage om de VR-ervaring te ontwikkelen. De oplossing is gebaseerd op het 3DEXPERIENCE-platform van Dassault Systèmes. Met Virtual Garage kunnen bedrijven uit de auto-industrie 3D-materialen, -applicaties en -ervaringen creëren om met de doelgroep te communiceren over hun producten en merken.

Tijdens de Salon van Genève kunnen bezoekers een virtueel uitstapje maken naar het Place de la Concorde in Parijs. De VR-bril HTC Vive maakt het mogelijk om de nieuwe SUV en de limited edition DS 7 CROSSBACK La Première in een realistische virtuele omgeving te bekijken, in de buurt van de plek waar de fysieke auto's worden onthuld. Bezoekers kunnen onder andere in de virtuele SUV zitten, eromheen lopen en het interieur en exterieur inspecteren.

Droomauto samenstellen

DS Automobiles wil DS Virtual Vision na het evenement inzetten voor zijn Europese retailnetwerk. In de zogeheten DS STORES kunnen klanten dan hun droomauto van DS Automobiles samenstellen en bekijken in virtual reality. Bij elk model zijn meerdere combinaties van bijvoorbeeld kleuren, versieringen en uitrusting mogelijk.

"Effectieve sales en marketing zijn de laatste stappen in een proces dat begint met een idee en een design", zegt Olivier Sappin, Vice President, Transportation & Mobility Industry bij Dassault Systèmes. "Het 3DEXPERIENCE-platform stelt automerken in staat om zich te onderscheiden van de concurrentie. Ze kunnen event- en showroomervaringen opnieuw uitvinden door het oriëntatie- en aankoopproces te verrijken met spelelementen, virtual reality en interactie, maar ook door in te spelen op realtime klantwensen en -voorkeuren. Dit alles is zelfs al mogelijk voordat een voertuig verkrijgbaar is."

psa-3ds-ds-virtual-vision

De VR-ervaring 'DS Virtual Vision' van PSA