Continuïteit organisaties onvoldoende gewaarborgd

Trends-in-Contuity-TIC1-1

In het onderzoek Trends in Continuity (TIC¹) is een beeld gevormd van de status van Business Continuity Management (BCM) binnen Nederland en zijn de belangrijkste trends tot 2019 geprojecteerd.

Er zijn drie dominante actoren die de komende jaren een grote impact gaan hebben op BCM.

  • De toenemende bedreigingen op cyber gebied; deze zorgen voor een verschuiving in de focus, van proces naar informatie, cybersecurity komt centraal te staan.
  • Het MKB ontdekt BCM en hierdoor groeit de vraag naar een ‘dunnere’ versie van BCM.
  • Globalisering maakt het managen van de supply-chain continuïteit belangrijker en complexer.

Organisaties zijn echter onvoldoende voorbereid op deze veranderingen. Het gemiddelde cijfer voor de weerbaarheid is een 6.5. 23% geeft echter aan onvoldoende voorbereid te zijn. Dit is deels te verklaren door het grote aantal obstakels dat BCM-professionals binnen de eigen organisatie zien. Budget, betrokkenheid en kennis zijn veelgenoemde obstakels. Reden voor zorgen; de impact en frequentie van uitval nemen toe.

“Vaak moet er iets gebeuren voordat er iets gebeurt” – Johan Cruijff

Organisaties dienen de komende jaren op BCM gebied zowel interne als externe problemen te tackelen. De praktijk wijst echter uit dat er vaak pas iets gebeurt nadat de nut en noodzaak duidelijk is. Voor veel organisaties wordt na een incident pas de meerwaarde van BCM duidelijk. Er dient daarom awareness gecreëerd te worden.

Meer over
Lees ook
Onderzoek SAP CFO’s staan bij duurzaamheid aan de zijlijn

Onderzoek SAP CFO’s staan bij duurzaamheid aan de zijlijn

Nederlandse leidinggevenden nemen concrete actie voor duurzaamheid, maar er zijn nog obstakels voor langetermijnsucces. Gebrek aan financiering is daarbij de grootste zorg. Dat is de belangrijkste conclusie voor Nederland uit de Environmental Sustainability Study 2023 (Wave 3). Dit onderzoek van SAP analyseerde de houding en het gedrag van bedrijv1

Verizon rapport: fleets de dupe van krapte op arbeidsmarkt en hoge kosten

Verizon rapport: fleets de dupe van krapte op arbeidsmarkt en hoge kosten

Verizon Business publiceert vandaag de onderzoeksresultaten van het jaarlijkse wereldwijde Fleet Technology Trends Report. Het onderzoek is afzonderlijk uitgevoerd door Bobit (VS) en ABI Research (EMEA en APAC) en heeft reacties van meer dan 2.500 fleet managers, executives en andere mobiele bedrijfsprofessionals in elf landen.

Investeringen in Employee Experience, Cloud en AI leiden tot betere Customer Experience, blijkt uit nieuw NTT-rapport

Investeringen in Employee Experience, Cloud en AI leiden tot betere Customer Experience, blijkt uit nieuw NTT-rapport

NTT Ltd., een toonaangevend bedrijf op het gebied van IT-infrastructuur en -diensten, heeft vandaag het 2023 Global Customer Experience Report gelanceerd. Hieruit blijkt dat customer experience (CX) een topprioriteit blijft voor de C-suite. 95% van de organisaties hebben tegenwoordig een directielid dat verantwoordelijk is voor dit bedrijfsonderde1