Teradata’s Customer Journey Analytic Solution creëert inzichten uit gedrag voor een onderscheidende klantervaring

274094_h_ergb_s_gl

Teradata kondigt de Teradata Customer Journey Analytic Solution aan. Deze biedt een complete set van mogelijkheden om het gedragpad van elke individuele klant te kunnen onderscheiden, om vervolgens de next best interactie te kunnen bepalen, en een consistente, persoonlijke merkbeleving te realiseren, voor elk kanaal en contactmoment.

De oplossing maakt gebruik van zowel Teradata's bewezen consulting services, als technologie voor realtime customer data-integratie, geavanceerde gedragsanalyse en multi-channel marketing automation. Gericht op CMO's die echt elke individuele klantervaring willen begrijpen en verder willen gaan dan old school one-to-one marketingtechnieken, die afhankelijk zijn van aankopen en traditionele klantprofilering. Met de inzichten uit Teradata's Customer Journey Analytic Solution kunnen marketeers hun doelstellingen optimaliseren, zoals respons- en conversieratio's, service delivery, churn, en klanttevredenheid. Dit resulteert direct in high-impact zakelijke resultaten, waaronder hogere omzet en klantbehoud.

Klanten eisen vandaag de dag dat elke interactie met een merk consistent, maar ook persoonlijk en relevant is. Dit ondanks het steeds groeiende aanbod van kanalen dat ervoor zorgt dat het opbouwen van een compleet beeld van elke individuele klant zeer uitdagend is. Het leveren van een betere klantervaring vereist de integratie van de gegevens van alle contactmomenten met klanten, online of offline, en vaak in realtime. In de praktijk worstelen de meeste bedrijven echter met het combineren van technologieën en data in silo’s om elke individuele klant holistisch te begrijpen, anticiperen en benaderen.

“Het beheren van elke klant als een individu, op basis van hun interacties met uw bedrijf, vereist niet alleen de integratie van verschillende soorten data, maar ook het begrijpen ervan door de toepassing van complexe multi-genre analytics. Zelfs de bekendste bedrijven zien dit als een vrijwel onmogelijke opgave, om in realtime wijzer te worden uit miljarden events voor miljoenen klanten. Teradata gedijt als enige bij dit soort uitdagingen," aldus Dan Harrington, EVP, Consulting en Support Services van Teradata Corporation. "Onze Customer Journey Analytic Solution is de belichaming van de bewezen praktijkervaring van Teradata met een aantal van 's werelds grootste en meest innovatieve customer-centric bedrijven. Het geeft marketeers een volledig beeld van hun klanten, gebaseerd op ieders individuele interacties, zodat zij de juiste hulp op het juiste moment kunnen bieden.

Gartner Research zegt dat in 2018, organisaties, die volledig hebben geïnvesteerd in alle soorten van online personalisatie, 30 procent meer zullen verkopen dan bedrijven die dat niet doen. Volgens het onderzoeksbureau, bestaan de belangrijkste gebieden waarop de leveranciers verschillen uit de kanalen waarop de oplossingen zich richten, de wijze waarop ze schijnbaar anonieme interacties samenvoegen, de tools die ze bieden om de customer journey’s te visualiseren en de wijze van uitvoer naar andere systemen.

"Met Teradata waren we in staat om nauwkeurig gedetailleerde klantinteracties te combineren en ze te koppelen aan een unieke klant-identifier in Teradata," zegt Alick Rocca, hoofd van Management Information/Business Intelligence van JD Williams. "Teradata Aster Analytics hielp ons het grotere plaatje te zien binnen deze verbonden data. Zo ontdekten we bijvoorbeeld dat veel klanten een mobiel apparaat gebruiken om te browsen, en later via een ander kanaal terugkomen en kopen. Inzichten als deze hebben ons geholpen om betere marketing-attributiemodellen te genereren, waarmee we slimmere beslissingen kunnen nemen over de manier waarop wij adverteren, wat resulteert in rendement op onze marketinginvestering."

De typische ervaring voor bedrijven die gebruik maken van Teradata's Customer Journey Analytic Solution ziet er als volgt uit:

teradata-652x278