Drie gouden tips voor een goede mobile game

273129_h_ergb_s_gl

door Crissy Mulder |
 
Deze week trapte appril 2014 af met een voorproefje voor HET event over apps, dat gedurende de hele maand april op verschillende locaties in Nederland plaatsvindt. Tijdens het pre-event lichtten drie game-experts vast een tipje van de sluier op en deelden hun gouden tip voor het creëren van een succesvolle game.1. Volgens Bart Hufen van BrandNewGame is een succesvolle game gebaseerd op ons eigen leven. “Wij willen leren, dit bespreken met elkaar, vervolgens iets bereiken en dat allemaal het liefst zo simpel mogelijk”, aldus Hufen. Volgens de gameontwikkelaar was ‘Life is a game, gaming is life’ dan ook dé succesformule voor de bekende boerderijgame Farmville. Mensen houden van simpel. De formule: Koop zaad, plant zaad, wacht, oogst plant voor geld en beloon jezelf met een nieuwe kip of koe, sloeg dan ook in als een bom.

2. Volgens Richard Hazenberg van LunaGames is een succesvolle mobile game ‘Jouw dagelijkse feel good moment’. Mobile games worden geen uren achter elkaar aan tafel gespeeld, maar 5 minuten wachtend op een trein, of 1 minuut in de rij voor de kassa. Gratis, snel, simpel en fun, zijn volgens Hazenberg de keywords voor een succesvolle mobile game.

3. Begint een game met een idee of begint een idee met een game? Over dit vraagstuk boog Gerbert Jan Valk van Linden Mobile zich de afgelopen jaren. Valk deed onderzoek naar het succes van branded mobile games en naar een stukje ‘ander soort merkbeleving’. Volgens Valk laat een goede branded game een positieve merkbeleving achter, wat uiteindelijk resulteert in mond op mond reclame. “Mensen delen graag leuke dingen, omdat dit hen in een goed daglicht zet. Een succesvolle game onder naam van een merk, zal dan ook als een lopend vuurtje onder gamers worden verspreid.”

Meer weten over de succesformule van games en/of apps? Bezoek dan in april een van de vele events die appril organiseert. Bekijk hier het volledige verslag.

Crissy Mulder is werkzaam bij Yellow Communications

Lees ook
Stripe lanceert Stripe Apps en Stripe App Marketplace

Stripe lanceert Stripe Apps en Stripe App Marketplace

Stripe, een financieel infrastructuurplatform voor bedrijven, introduceert vandaag Stripe Apps en de Stripe App Marketplace. Als ecosysteem voor populaire tools van externe leveranciers biedt Stripe Apps een oplossing voor een fundamenteel probleem voor groeiende bedrijven en komt het tegemoet aan een van de meest gestelde vragen van gebruikers va1

Jamf Fundamentals helpt mkb-ondernemingen bij het beheren van Apple-devices

Jamf Fundamentals helpt mkb-ondernemingen bij het beheren van Apple-devices

Jamf, de standaard in Apple Enterprise Management, introduceert Jamf Fundamentals: een nieuw abonnement specifiek voor mkb-bedrijven. Jamf Fundamentals combineert de krachtige MDM-technologie (Mobile Device Management) van Jamf met nieuwe mogelijkheden om medewerkers te beschermen en te verbinden. Daarbij gaat het onder andere om malwarepreventie,1

Invictus Games stroomlijnt registratie en stimuleert beleving met SAP

Invictus Games stroomlijnt registratie en stimuleert beleving met SAP

Het organiseren van de Invictus Games in Den Haag bleek een fikse opgave. Door de pandemie is de Nederlandse versie in Den Haag inmiddels tweemaal doorgeschoven van 2020 naar 2022. Een door SAP-partner Expertum ontwikkelde oplossing in de SAP-cloud neemt een deel van deze organisatorische uitdagingen weg, en zorgt bovendien voor meer betrokkenheid1