Drie gouden tips voor een goede mobile game
2. Volgens Richard Hazenberg van LunaGames is een succesvolle mobile game ‘Jouw dagelijkse feel good moment’. Mobile games worden geen uren achter elkaar aan tafel gespeeld, maar 5 minuten wachtend op een trein, of 1 minuut in de rij voor de kassa. Gratis, snel, simpel en fun, zijn volgens Hazenberg de keywords voor een succesvolle mobile game.
3. Begint een game met een idee of begint een idee met een game? Over dit vraagstuk boog Gerbert Jan Valk van Linden Mobile zich de afgelopen jaren. Valk deed onderzoek naar het succes van branded mobile games en naar een stukje ‘ander soort merkbeleving’. Volgens Valk laat een goede branded game een positieve merkbeleving achter, wat uiteindelijk resulteert in mond op mond reclame. “Mensen delen graag leuke dingen, omdat dit hen in een goed daglicht zet. Een succesvolle game onder naam van een merk, zal dan ook als een lopend vuurtje onder gamers worden verspreid.”
Meer weten over de succesformule van games en/of apps? Bezoek dan in april een van de vele events die appril organiseert. Bekijk hier het volledige verslag.
Crissy Mulder is werkzaam bij Yellow Communications