Verint presenteert ‘Rules of Customer Engagement’

273129_h_ergb_s_gl

Verint Systems presenteert de resultaten van een nieuw onderzoek in samenwerking met analist- en consultancybureau Ovum. Dit onderzoek onderstreept de wereldwijde complexiteit van verwachtingen ten aanzien van klantenservice, en biedt bedrijven advies over hoe ze daarop kunnen inspelen. In het internationale onderzoek - uitgevoerd door Opinium - bleek de wereldwijde consumentenvraag naar snelle en makkelijke service de belangrijkste factor voor tevredenheid. Op basis daarvan zijn de volgende ‘Rules of Engagement’ geformuleerd, die helpen om succesvolle en betekenisvolle customer experiences te creëren.

  • Voldoe aan de behoeften van de klant. Geef de organisatie de juiste informatie, tools en processen om de snelle service te kunnen bieden, die klanten eisen.
  • Maak het eenvoudig contact te leggen. Geef klanten verschillende mogelijkheden om contact op te nemen met de organisatie. Zo bied je flexibiliteit en kom je tegemoet aan de eisen van een heterogeen klantenbestand.
  • Vertrouw niet alleen op kortingen en loyaliteitsprogramma’s. Gemiddeld zegt slechts acht procent dat aanbiedingen en beloningen hen loyaler maken.
  • Net dat stapje extra zetten, loont. Memorabele ervaringen worden vaker beloond door merkambassadeurs doordat ze hun vrienden en familie erover vertellen, hun ervaring delen op social media en een positieve review schrijven.

Ovum legt in het nieuwe rapport Customer-Centricity: The Rules of Engagement uit hoe bedrijven deze ‘rules’ in de praktijk kunnen inzetten. Het advies van Ovum gaat over visionair leiderschap, het hebben van bekwaam en betrokken personeel dat samenwerkt ter ondersteuning van de klantgerichte aanpak, het ontwikkelen van omnichannel mogelijkheden, en het creëren van adaptieve, vereenvoudigde processen en IT-systemen die alle werkzaamheden ondersteunen.

Jeremy Cox, Principal Analyst Customer Engagement bij Ovum: “De grootste uitdaging voor elk bedrijf dat concurrerend wil blijven, is om voortdurend relevant te zijn voor klanten. Deze ‘rules’ moeten dan ook niet gezien worden als een eenmalige oplossing. Om succesvol te zijn, moeten bedrijven continu inspelen op klanten en hun veranderende behoeften. De ‘rules’ implementeren doe je niet in een handomdraai. Het is complex, het gaat om een aanzienlijke transformatie en het is onderdeel van een langetermijnstrategie.”

“We zien dat klanten dwingend oproepen tot actie, en bedrijven moeten daarop inspelen, zodat ze zich kunnen onderscheiden”, zegt Marije Gould, vicepresident Marketing EMEA van Verint. “De basis op orde hebben, is essentieel om de veeleisende en digitaal onderlegde klant tevreden te stellen. Succesvolle customer engagement betekent het integreren van een klantgerichte cultuur in de gehele organisatie. Bovendien moeten bedrijven krachtige leiders hebben en de juiste mensen met de juiste vaardigheden om de ‘rules’ na te leven en klanten loyaal te houden.”

Lees meer over de ‘Rules of Customer Engagement’, download hier de complete whitepaper.

 
Meer over
Lees ook
Onderzoek SAP CFO’s staan bij duurzaamheid aan de zijlijn

Onderzoek SAP CFO’s staan bij duurzaamheid aan de zijlijn

Nederlandse leidinggevenden nemen concrete actie voor duurzaamheid, maar er zijn nog obstakels voor langetermijnsucces. Gebrek aan financiering is daarbij de grootste zorg. Dat is de belangrijkste conclusie voor Nederland uit de Environmental Sustainability Study 2023 (Wave 3). Dit onderzoek van SAP analyseerde de houding en het gedrag van bedrijv1

Verizon rapport: fleets de dupe van krapte op arbeidsmarkt en hoge kosten

Verizon rapport: fleets de dupe van krapte op arbeidsmarkt en hoge kosten

Verizon Business publiceert vandaag de onderzoeksresultaten van het jaarlijkse wereldwijde Fleet Technology Trends Report. Het onderzoek is afzonderlijk uitgevoerd door Bobit (VS) en ABI Research (EMEA en APAC) en heeft reacties van meer dan 2.500 fleet managers, executives en andere mobiele bedrijfsprofessionals in elf landen.

Investeringen in Employee Experience, Cloud en AI leiden tot betere Customer Experience, blijkt uit nieuw NTT-rapport

Investeringen in Employee Experience, Cloud en AI leiden tot betere Customer Experience, blijkt uit nieuw NTT-rapport

NTT Ltd., een toonaangevend bedrijf op het gebied van IT-infrastructuur en -diensten, heeft vandaag het 2023 Global Customer Experience Report gelanceerd. Hieruit blijkt dat customer experience (CX) een topprioriteit blijft voor de C-suite. 95% van de organisaties hebben tegenwoordig een directielid dat verantwoordelijk is voor dit bedrijfsonderde1