Swarovski transformeert HR

274094_h_ergb_s_gl

Kristalleverancier Swarovski heeft aangekondigd dat zij met Workday een driejarig HR transformatieprogramma aangaat. Swarovski gaat daarmee live met Workday Human Capital Management en Workday Recruiting

Het doel van de transformatie is digitalisatie van de HR-afdeling van Swarovski. Uiteindelijk wil Swarovski met dit project transparante, efficiënte en vereenvoudigde personeelsprocessen waarborgen om nieuwe werkwijzen te ondersteunen en om managers en medewerkers aan te sporen beslissingen te nemen die op feiten gebaseerd zijn.

Om de transformatie te vereenvoudigen wordt de implementatie uitgerold in drie fasen. Swarovski is in augustus 2016 live gegaan in Europa (met uitzondering van Oostenrijk) gevolgd door een tweede fase in augustus 2017 in de regio Azië/Pacific. In de derde fase halverwege 2018 gaan Noord- en Zuid-Amerika en Oostenrijk live met Workday. Daarmee is de transformatie volledig uitgerold en is Workday voor 27.000 werknemers over de hele wereld beschikbaar in zowel productie-, retail- als kantooromgevingen.

Swarovski was op zoek naar een eenduidige oplossing die in staat is om HR processen te standaardiseren en haar leidinggevenden meer inzicht te geven in betrouwbare gegevens. Het belangrijkste voor Swarovski in het selecteren van een nieuw HR management systeem was een hoogwaardige, inspirerende gebruikerservaring met uitgebreide analytics mogelijkheden, een korte implementatieperiode en een focus op de business in plaats van alleen op IT. Dit waren verplichte voorwaarden van Swarovski hetgeen leidde tot de keuze voor Workday.

Swavrovski ontwerpt, produceert en verkoopt kristal, echte edelstenen, bewerkte stenen en afgewerkte producten zoals accessoires en lichtoplossingen. Wat begon in 1895 als een kleine kristal producent in Wattens, Oostenrijk, is uitgegroeid tot een wereldwijd toonaangevend bedrijf dat iedere dag bijzonder maakt. Met een rijke historie en een creatieve cultuur is Swarovski gericht op groei en om hun voorsprong te behouden op het gebied van design, creativiteit en technologische innovatie.

“Europese bedrijven verplaatsen steeds vaker hun Finance- en HR systemen naar de cloud en daarmee wordt het steeds belangrijker dat zij kunnen aantonen dat zij op tijd en binnen het budget kunnen transformeren, ” zegt Christoph Kull, regional vice president, DACH-regio (Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland) bij Workday. “In de cloud draait het allemaal om de service die wij klanten aanbieden gedurende de hele levenscyclus. 70 procent van onze huidige 1800 klanten is momenteel live. Met dit aantal leggen wij de lat hoog als het gaat om het nakomen van onze beloften en is onze service een van de belangrijkste redenen waarom we een klanttevredenheidsratio van 97 procent hebben.