BP kiest Workday voor wereldwijde ondersteuning aan HR modernisering

274094_h_ergb_s_gl

BP heeft gekozen voor de Human Capital Management (HCM) oplossing van Workday. BP neemt daarnaast ook Workday Time Tracking af om het on-premise legacy HR systeem te vervangen als onderdeel van een bedrijfsbreed vernieuwend HR programma.

BP voorziet klanten met brandstof voor vervoer, energie voor warmte en licht, smeerolie om motoren in beweging te houden, retail services en petrochemische producten voor dagelijkse gebruiksartikelen zoals verf, kleding en verpakkingen. BP, actief in meer dan 70 landen, heeft 79,800 medewerkers in dienst, start met een ambitieus programma om HR te moderniseren en om eersteklas, efficiënte en aantrekkelijke HR services te bieden aan de medewerkers.

Met Workday verwacht BP:

  • processen wereldwijd te standaardiseren om zo de efficiëntie, snelheid en consistentie te verhogen.
  • werknemersbetrokkenheid te verhogen met gemakkelijke toegang tot een mobiele omgeving waar werknemers op ieder gewenst moment informatie kunnen vinden en taken kunnen uitvoeren.
  • leidinggevenden te voorzien van directe, relevante informatie over werknemers om zo betere en snellere beslissingen te nemen.
  • een naadloze uitvoering van end-to-end processen mogelijk te maken en om administratieve lasten voor HR werknemers weg te nemen. Hierdoor wordt het mogelijk om te focussen op strategische, zakelijke initiatieven.
  • voordeel te halen uit een agile en schaalbaar technologisch platform dat continue innovatie levert waardoor het bedrijf zich snel kan aanpassen aan de veranderende voorwaarden en bedrijfsgroei.