ALSO publiceert jaarverslag met AR/VR-elementen

Annual_Report_2016_Poster

ALSO publiceert ‘Spreading Knowledge’, ’s werelds eerste jaarverslag met Virtual (VR) en Augmented Reality (AR) elementen. “2016 was een zeer succesvol jaar voor ALSO. Met deze nieuwe vorm van verslaglegging willen we niet alleen de kerncijfers van vorig jaar visualiseren, maar ook onze complexe businessmodellen verduidelijken met een indringende 360-graden ervaring. Het is belangrijk om met deze technologieën te werken, aangezien ze steeds belangrijker worden voor onze meer dan 100.000 klanten”, zegt Gustavo Möller-Hergt, CEO van ALSO Holding AG.

De speciaal ontworpen ALSO VR app, die beschikbaar is in de app stores van Apple en Google, geeft de kijker de mogelijkheid om de wereld van ALSO virtueel te verkennen in 360-graden. Met behulp van de ALSO VR headset en een smartphone, kan de gebruiker de 360-graden video’s bekijken en met zijn ogen besturen. Daarnaast laat het AR component van de app de belangrijkste financiële gegevens van de ALSO groep driedimensionaal zien met behulp van de smartphonecamera en de eerste pagina van het jaarverslag.

“De app is de hoeksteen van onze digitale communicatie en biedt grote potentie die we kunnen blijven exploiteren, voor zowel onszelf als onze klanten. Het is net zo innovatief, als informatief. In de toekomst zal de app ons in staat stellen om goedkope, snelle en web-based updates aan te bieden wat zorgt voor transparante communicatie richting onze aandeelhouders”, aldus Gustavo Möller-Hergt.

Directe link naar het VR/AR jaarverslag van 2016: http://www.also.com/goto/report2016